جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
سعید ابوطالب گفت: ساخت مجموعه رئالیتی شو با عنوان «دستم را بگیر» را در دست دارم که با ساختاری جدید برای اولین بار در ایران و جهان ساخته می‌شود.

دیباچه-سعید ابوطالب

سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: ساخت یک مجموعه رئالیتی شو را با عنوان «دستم را بگیر» برای شبکه افق در دست دارم که در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید هستیم و به زودی وارد مرحله تصویربرداری این اثر خواهیم شد.

ابوطالب خاطرنشان کرد: این مجموعه را با همان گروهی که مستند «سرزمین دانایی» را ساختیم در دست ساخت داریم. این مجموعه در فضاهای اجتماعی روایت می‌شود. شکل این مسابقه به گونه‌ای است که تعدادی از افراد برای شرکت در آن ثبت‌نام می‌کنند که از طریق فضای مجازی و یک سایت با عنوان Dastam.ir صورت می‌گیرد.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: کسانی که در این مجموعه داوطلب به حضور می‌شوند مصاحبه‌هایی از آنها صورت می‌گیرد که در صورت پذیرش به مسابقه راه می‌یابند. افرادی که در «دستم را بگیر» حضور دارند دانشجوهای ترم آخر رشته‌های علوم انسانی یا پزشکی هستند که برای فعالیت در حوزه‌های اجتماعی علاقه‌ بسیاری دارند. در هر برنامه سه گروه انتخاب می‌شوند و هر کدام از آنها یک موضوع اجتماعی را برای دنبال کردن انتخاب می‌کنند.

این کارگردان درباره ساختار این برنامه اظهار داشت: ساختار این برنامه به گونه‌ای است که افراد حاضر در مسابقه با انتخاب موضوعی اجتماعی از جمله موضوعاتی مثل برگرداندن یک کارتن‌خواب به زندگی، صحبت کردن با خانواده یک شخص که دچار مرگ مغزی شده برای پیوند اعضای بدن وی، نجات یک زندانی که غیر عمد مرتکب قتل شده است، نجات یک کودک کار و کمک برای زندگی بهتر این کودک و ... را دنبال می‌کنند و گروهی که موفق به این شد که کارش را به بهترین شکل انجام دهد برنده مسابقه است.

وی افزود: در این برنامه رفتارهای خیرخواهانه ترویج داده می‌شود و خود افراد هستند که انتخاب می‌کنند تا در چه کار خیرخواهانه‌ای سهیم باشند. ما کارهای حقوقی و قانونی را انجام می‌دهیم و شرکت‌کننده‌ها برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند. «دستم را بگیر» در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته و پخش می‌شود و قصد ما این است که پخش آن را به فصل پاییز برسانیم.

ابوطالب در ادامه عوامل ساخت این مجموعه را معرفی کرد و گفت: تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مجموعه را خودم بر عهده دارم و فرشید فرجی به عنوان تصویربردار، آرش مشورت برای ساخت آنونس و یاسر سنایی به عنوان برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان در ساخت این مجموعه با ما همکاری دارند.

این کارگردان اظهار داشت: «دستم را بگیر» هیچ نمونه داخلی یا خارجی ندارد و سبک ساختاری آن را خودمان ابداع کرده‌ایم و اتهام تقلید از اثری دیگر را نمی‌توان پذیرفت. این سبک حاصل تجربه خودمان در ساخت مستند «سرزمین دانایی» بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و با همان گروه برای ساخت این مجموعه وارد کار شده‌ایم. این مجموعه براساس فرهنگ ایرانی و اسلامی ساخته می‌شود که امیدوارم در هنگام پخش مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی در پایان افزود: ساخت بخش جدیدی از مجموعه تلویزیونی «رالی ایرانی» را برای ساخت در تلویزیون در نظر داشتم که به دلیل ساخت مجموعه «دستم را بگیر» به احتمال زیاد کنار گذاشته خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲