سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

دیباچه: با به اوج رسیدن گرمای تابستان، بازار کنسرت‌های تابستانی نیز داغ شده است و مردادماه سالن‌های کنسرت تهران شاهد بیشترین تعداد کنسرت‌ها خواهد بود. 





به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه ، مردادماه امسال سالن‌ها و مراکز فرهنگی - هنری میزبان کنسرت‌های پاپ، کلاسیک، سنتی و تلفیقی زیادی خواهند بود و دومین ماه تابستان شاهد رونق مطلوبی از کنسرت‌ها شده است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر این کنسرت‌ها و اجرای خوانندگان را بررسی خواهیم کرد. 

دیباچه-کنسرت


سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی

الف) زانیار خسروی و موسیقی الکترونیک

زانیار خسروی امروز بعد از ظهر چهارم مردادماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در دو سئانس در ساعت‌های 18:30 و 22 روی صحنه می‌رود یعنی کسانی که تا این لحظه موفق به تهیه بلیت‌‌های این کنسرت شده‌اند که هیچ اما به نظر نمی‌رسد دیگر بشود بلیت این کنسرت را تهیه کرد. زانیار خسروی با ارائه موسیقی الکترونیک خاص خودش در کنار برادرش سیروان خسروی از پر طرفدارترین اجراگران موسیقی پاپ در ایران به حساب می‌آید و معمولا کنسرت‌هایشان با استقبال تماشاگران مواجه می‌شود. 

ب) محمد علیزاده و کنسرت‌های نه چندان خلوت

اما علاقه‌مندان موسیقی پاپ که تعدادشان کم هم نیست اگر قصد داشتند برای کنسرت‌های محمد علیزاده بلیت تهیه کنند هم دیگر نمی‌توانند این کار را بکنند چون بر اساس اعلام ایران کنسرت، این اجرا سولد آوت شده و همه بلیت‌های آن به فروش رفته است. یکی از دیگر خوانندگان که طرفداران کمی هم ندارد محمد علیزاده است که ۵ تا ۷ مردادماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود و مخاطبان می‌توانند برای این سه شب بلیت‌های خودشان را رزرو کنند.

جیم) محسن یگانه سکوت قلبش را می‌شکند و بر می‌گردد!

محسن یگانه نیز ۱۱ و ۱۲ مردادماه در سالن میلاد کنسرت می‌دهد و در این سالن سکوت قلبش را می‌شکند و بر می‌گردد! یگانه همچنان نبض طرفداران موسیقی پاپ را در دست داشته است و این بار نیز قرار است در سالن میلاد نمایشگاه که دیگر به میعادگاه دوست‌داران موسیقی پاپ و حوزه استخفاظی خوانندگان تبدیل شده است، کنسرت پر تحرک خود را برگزار کند.

 دال) میثم ابراهیمی و میلاد نمایشگاه

میثم ابراهیمی هم که یکی دو سالی است به واسطه حضورهای تلویزیونی و تیتراژهایی که خوانده است طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است روز پانزدهم مردادماه قرار است در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران کنسرت خودش را برگزار کند و به این واسطه تبدیل به یکی از خوانندگانی شود که از این به بعد به صورت روتین در این سالن کنسرت برگزار می‌کند. او در کنسرت‌های اخیرش توانسته بلیت‌فروشی‌های مطلوبی را پشت سر بگذارد.

ه) حاجیلی و گل کنسرت‌های میلاد نمایشگاه

 امید حاجیلی که این روزها و به تازگی آلبوم «حاجیلیتو» را منتشر کرده است و با این آلبوم به شدت روی بورس است با اجرای قطعات همین آلبوم، ۱۷ مردادماه در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه خواهد رفت و با توجه  به اینکه این روزها از آلبوم جدید او استقبال خوبی شده است، به نظر می‌رسد استقبال از کنسرت‌هایش هم در همین حد و حدود باشد و بتواند با حداکثر تماشاگران کنسرت‌های خود را برگزار کند چه آنکه اوائل امسال و سال گذشته یعنی تا پیش از انتشار آلبوم جدیدش هم کنسرت‌هایش با سالن پر تماشاگر برگزار می‌شد.

واو) رضا یزدانی؛ پاپ‌راکر خسته!

 رضا یزدانی هم ۱۸ مرداد کنسرت خودش را در سالن میلاد برگزار می‌کند و بنا به گفته خودش قرار است منتخبی از آهنگ‌های همه آلبوم‌هایش را به همراه چند قطعه از جدیدترین آلبومش یعنی «دوئل در آینه» را در این کنسرت اجرا کند. یزدانی که اوائل دهه هشتاد به عنوان خواننده راک و به واسطه خواندن ترانه فیلم مسعود کیمیایی در میان جوانان به شدت پرطرفدار شده بود، بعد از بیش از یک دهه، شمایل کارش را به سمت و سوی موسیقی پاپ متمایل کرد تا طرفداران بیشتری را به خودش و موسیقی‌اش جلب کند و حالا موسیقی پاپ راک خودش را در سالن میلاد نمایشگاه برای هواداران موسیقی ارائه می‌کند.


 

ز) دو مهدی و دو کنسرت

مهدی مدرس و مهدی یراحی هم در روزهای بیستم و بیست و یکم مردادماه کنسرت خودشان را برگزار می‌کنند. مهدی مدرس بیست مرداد و مهدی یراحی که سال گذشته آلبوم «مثل مجسمه» فروش بسیار مطلوبی را تجربه کرد در بعد از ظهر بیست و یکم مردادماه کنسرت‌های داغ تابستانی خودشان را برگزار می‌کنند.

ح) فریدون و فرزاد در میلاد

فریدون آسرایی خواننده‌ای که محبوبیت زیادش را مدیون قطعه «آهای خوشگل عاشق» بوده است، همچنان یکی از خواننگانی است که با حسن خلق و حسن رفتار با هواداران شناخته می‌شود و همواره سالن کنسرت‌هایش را با هر ظرفیتی توانسته پر کند و تماشاگران و شنوندگانش را هم با رضایت راهی منازلشان کند. آسرایی بعد از ظهر بیست و دوم مردادماه کنسرت خود را در خیابان سئول روی صحنه می‌برد و بلافاصله بعد از آسرایی، یعنی در روز بعد، فرزاد فرزین یکی دیگر از کنسرت‌های عجیبش که با عملیات محیرالغقول و طراحی لباس‌های نامتعارف همراه است، را در سالن میلاد نمایشگاه به نمایش می‌گذارد. این روزها هم با انتشار تصاویر لباس‌های لباس‌های عجیب و متفاوت او در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ها درباره او افزایش یافته است و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش و رونق کنسرت فرزاد فرزین در تهران باشد چرا که کنجکاوی‌ها درباره ظاهرش را افزایش خواهد داد.


ط) گرشا رضایی و آخرین کنسرت داغ مردادماهی میلاد نمایشگاه

بر اساس آنچه که تاکنون اعلام شده است گرشا رضایی آخرین کنسرت داغ مردادماهی سالن میلاد نمایشگاه را در تاریخ 27 امرداد برگزار خواهد کرد تا حسن ختامی باشد بر کنسرت‌های پاپ دومین ماه تابستان. رضایی که دی‌ماه سال گذشته آلبوم «آبی» را منتشر کرد، قرار است در این کنسرت قطعات این آلبوم را به همراه تک‌آهنگ‌هایی خارج از آلبوم با نام‌هاى «تابستون»، «بابلسر»، «جاده هراز» و «دولت مخفى» اجرا کند.

 

برج میلاد و تنها کنسرت مردادماه‌اش

گروه «دنگ‌شو» تنها گروهی است که ۲۴ مرداد بخت این را یافته است که جدیدترین اجرای خود را در برج میلاد روی صحنه ببرد. دنگ‌شو از ابتدای امسال در شهرستان‌های مختلف کنسرت‌های خود را برگزار کرده است و حالا به ایستگاه برج میلاد رسیده است. دنگ شو از گروه‌هایی است موسیقی غربی را با آواز ایرانی تلفیق کرده است و این سبک تلفیقی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

دنگ شو در هفته گذشته تک‌آهنگ «حباب» را منتشر کرد تا برای کنسرت‌های جدیدش آس جدیدی هم رو کرده باشد و بتواند این قطعه جدید را هم برای طرفداران اجرا کند.  

تالار وحدت و تالار رودکی


الف) گروه خنیاگران مهر با همراهی محمد معتمدی

محمد معتمدی که بنا به دلایلی گروه «همنوازان» و حسین علیزاده را در کنسرت کرمانشاه همراهی نکرد حالا به اتفاق گروه خنیاگران مهر قرار است در روز پنج مردادماه در تالار وحدت روی صحنه برود. این کنسرت در ساعت 21:30 روی صحنه تالار وحدت می‌رود و باید دید استقبال از این کنسرت محمد معتمدی در چه حد و اندازه‌ای خواهد بود. اگرچه بنا بر آنچه که در صفحه فروش بلیت این کنسرت دیده می‌شود تا پایان وقت اداری امروز اغلب بلیت‌ صندلی‌ها فروخته شده است و حدود 50 بلیت این برنامه باقی مانده است.

 

ب)گیل و آمارد و تشت‌هایی که با فرمان ناصر وحدتی به صدا در می‌آیند

گروه موسیقی گیل و آمارد به سرپرستی و خوانندگی ناصر وحدتی در روزهای ششم و هفتم مردادماه به تالار وحدت می‌آیند و تشت‌های خوشان را هم می‌آورند تا موسیقی محلی گیلان را در تهران به منصه ظهور برسانند. این کنسرت‌ها در ساعت 21:30 اجرا می‌شود و بنا بر اعلام وحدتی قرار است در دو بخش برگزار شود. در بخش نخست قطعات شاد به همراه موسیقی مقامی گیلان را اجرا می‌کنند و در بخش دوم سازهای کوبه‌ای و تشت‌نوازی را اجرا می‌کنند.

  دال) گروه تامای و موسیقی آذری

بعد از ظهر روز دهم مردادماه در ساعت 21:30 گروه موسیقی آذربایجانی تامای کنسرت خودشان را برگزار می‌کنند. خواننده این گنسرت داریوش دهری است و علاقه‌مندان به موسیقی آذربایجانی هنوز فرصت دارند برای حضور و لذت بردن از این کنسرت بلیت تهیه کنند.

ه) سامان احتشامی و گروه شرقی

سامان احتشامی، نوازنده نام‌آشنای پیانو و سه‌تار که پیش از این اجراهایش به اتفاق علی زندوکیلی در نمایش‌های محمد رحمانیان با استقبال بسیار زیادی روبرو شده بود و آلبوم‌های متعددی نیز تا به حال با آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی احتشامی منتشر شده است. احتشامی به اتفاق گروه موسیقی «شرقی» 13 و 14 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت میزبان تماشاگران خواهد بود.

 

واو) سهیل نفیسی و گیتارش 

سهیل نفیسی پس از مدت‌ها با همراهی یار و همراه همیشگی‌اش یعنی یک گیتار در روزهای 15 و 16 مردادماه در ساعت 21:30 روی صحنه وحدت می‌رود. تکنوازی و تک‌خوانی‌های نفیسی طرفداران زیادی دارد و نفیسی این بار هم قرار است به شکلی مینیمال و با آرامش همیشگی‌اش از «ریرا» بخواند و آرامش را در اجرایش به تالار وحدت بازگرداند و از خنیاگران غمیگی بخواند که آوازشان را از دست داده‌اند.

علاقه‌مندان به سهیل نفیسی می‌توانند هرچه سریع‌تر برای خری بلیت این کنسرت اقدام کنند چون معمولا به علت اجراهای اندک نفیسی به سرعت بلیت‌های اجراهایش به فروش می‌رود.

 ز) ناصر چشم‌آذر و دو کنسرت در وحدت


ناصر چشم‌آذر، آهنگساز نام‌آشنای موسیقی ایران قرار است در روزهای ۱۸ و ۱۹ مردادماه در تالار وحدت کنسرت خود را اجرا کند. آهنگساز پیشکسوت و سرشناس ایرانی که بسیاری از دوستداران موسیقی با آثارش خاطره دارند، پس از استقبال از کنسرت قبلی‌اش «باران عشق» باردیگر به دیدار دوستدارانش می‌رود.

رپرتوار اجرای پیش رو تاکنون اعلام نشده و این در حالی است که او سال گذشته پس از سی سال دوری از صحنه، گزیده‌ای از موسیقی فیلم‌هایش را اجرا کرد.

این کنسرت در این دوشب شب در ساعت 21:30 روی صحنه می‌رود و بهای بلیت‌های آن 50 تا 130 هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

در بخش پایانی کنسرت سال قبل این هنرمند، قطعات قدیمی و پر طرفدار «هجرت» و «خلوت» اجرا شده و مورد استقبال حاضرین در سالن قرار گرفتند. پس از اجرای این دو قطعه، قطعه خاطره‌انگیز «خدای آسمون‌ها» رسید، که در هنگام اجرای این قطعه افراد حاضر در سالن با خواندن متن آهنگ گروه ارکستر را همراهی کردند. چهره‌هایی چون سیروس مقدم، پوران بنایی، فرزانه کابلی، افشین یداللهی، بهروز صفاریان، پدرام کشتکار و محمد سلیمی میهمانان ویژه آن کنسرت بودند.


 

ح) ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان(ایتالیا)

پس از سفر مدیر عامل سابق بنیاد رودکی با ایتالیا و تفاهم‌نامه‌هایی که با نهادهای فرهنگی این کشور امضا شد، برنامه کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر جوانان جهان از کشور ایتالیا نیز در برنامه بنیاد قرار گرفت. رهبری ارکستر سمفونیک تهران را در این اجرا نصیر حیدریان، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی به عهده دارد و بر اساس اخبار رسیده نصیر حیدریان تمرین‌های خود را با ارکستر سمفونیک آغاز کرده است.

 ط) «باز عشق» آقایی و منتظری 

سیامک آقایی و کامران منتشری قرار است کنسرت «باز عشق» خود را ۲۲ مرداد در تالار وحدت روی صحنه می‌برند. این اجرا که قرار است به طور کامل به بداهه نوازی اختصاص داشته باشد در ساعت 21:30 اجرا می‌شود.

ی) قمصری و اخواص؛ هم در وحدت و هم در رودکی


گروه موسیقی «همنوازان حصار» متشکل از علی قمصری، پوریا اخواص، هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی در روزهای 24 و ۲۵ مردادماه در تالار وحدت به هنرنمایی می‌پردازند اما پیش از کنسرت در تالار وحدت، ابتدا روز 15 مرداد در تالار رودکی برنامه خود را در مقیاسی محدودتر برگزار می‌کنند. 

 

کاف) تبسم گروه مضراب و حمید متبسم

حمید متبسم که به تازگی با همراهی گروه مضراب آلبوم «تو کیستی» را منتشر کرده است و این آلبوم تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته نیز شد، در روزهای 29 و 30 مردادماه به تالار رودکی می‌آیند تا نخستین کنسرت با رپرتوار این آلبوم را برگزار کنند. این کنسرت همچون دیگر کنسرت‌های تالار رودکی در ساعت 21 برگزار می‌شود.

  لام) عروج، پارسیان و دیگران...

ارکستر کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی در تاریخ ششم و هفتم مرداد، رسیتال پیانو آرمان فهیمی در تاریخ 12 مردادماه، دوئت ویولن و پیانو به سرپرستی نگار افضل در تاریخ 14 مرداد، ارکستر سمفونیک رسانه هنر به سرپرستی امیر پدرام طاهریان در تاریخ 19 مردادماه، رسیتال آواز یاشار احمدی در تاریخ 20 مردادماه، کنسرت گروه عروج به سرپرستی سیروس رضوی در تاریخ 25 مرداد و کنسرت گروه پارسیان به سرپرستی سلمان علیپور در تاریخ 28 مردادماه، دیگر کنسرت‌های تالار رودکی در ماهمرداد خواهند بود.

فرهنگسرای نیاوران؛ شهرداد روحانی و لیلی افشار

با تمدید کوارتت شهرداد روحانی، این رهبر ارکستر، ۱۲ و ۱۳ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. شهرداد روحانی پیش از این رسیتال‌های پیانوی خود را در اقصی‌نقاط ایران روی صحنه برده بود.

اما اتفاق مهم دیگر فرهنگسرای نیاوران رسیتال گیتار کلاسیک لیلی افشار در روزهای ۱۵ و ۱۶ مردادماه است. که برای نوازندگان و علاقه‌مندانبه گیتار کلاسیک می‌تواند بسیار جذاب باشد.

سیمین سپهر ۲۰ مرداد در همین فرهنگسرا برای بانوان اجرا خواهد کرد. همچنین ۶ مردادماه گروه «راش»  در این سالن به هنرنمایی می‌پردازند.

 کنسرت موسیقی «نغمه بهار» نیز ۱۸ مرداد برگزار می‌شود. همچنین گروه «ترنج» نیز ۱۱ مرداد برای بانوان روی صحنه می‌رود.

تالار ایوان شمس ؛ مهرساز و ترنگ

کنسرت گروه «مهرساز» و امیر اثنی‌عشری ۱۴ مرداد در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

گروه «ترنگ» نیز با اجرایی سنتی و کردی ۲۹ مردادماه در این سالن برای علاقه‌مندان اجرا خواهد کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲