پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
گفت‌و‌گوی اختصاصی سید محمد میرزمانی رئیس جدید هیئت مدیره خانه موسیقی با دیباچه
دیباچه: رئیس جدید هیئت مدیره خانه موسیقی ضمن اشاره به موجه بودن غیبت محمدرضا شجریان از جلسات شورای عالی، کاندیدا شدن اعضای هیئت مدیره برای مدیرعاملی را بلامانع دانست.



محمد میرزمانی، رئیس هیئت مدیره جدید خانه موسیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره سازوکار و زمان انتخاب مدیرعامل خانه موسیقی خاطرنشان کرد: قرار شده است ان‌شاء‌اله در هفته آینده کسانی که مدنظر دارند، بررسی بیشتری شوند و همان هفته دیگر مدیرعامل انتخاب خواهد شد. البته در جلسه پیش قرار شد که مسئولیت سخنگویی و اطلاع‌رسانی را فعلا حمیدرضا نوربخش بر عهده داشته باشند.

هیچ مورد از پیش تعیین شده‌ای برای مدیرعاملی وجود ندارد

او درباره شایعاتی که درباره از پیش تعیین شده بودن مدیرعاملی دوباره حمیدرضا نوربخش مطرح شده است گفت: این شایعات درست نیستند و هیچ مورد از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. اجازه دهید پیشاپیش قضاوت نکنیم چرا که بعضی مسائل اگر زودتر از موعد مطرح شوند دچار حواشی می‌شویم. بهتر این است که بعضی از مسائل در زمان خودشان مطرح شوند.

دیباچه - سید محمد میرزمانی

اساسنامه غیبت غیرموجه را انصراف محسوب می‌کند

میرزمانی در خصوص انتخاب اعضای شورای عالی خانه موسیقی و همچنین اینکه آیا غیبت استاد محمدرضا شجریان به منزله انصراف وی هست یا خیر تصریح کرد: درباره افرادی که هستند (و استاد شجریان) آنچه که در اساسنامه پیش بینی شده و به منزله انصراف محسوب می‌شود غیبت غیرموجه است که شما هم به آن اشاره کردید. ولی قرار شد برای جلسه آینده هرکدام از اعضای هیئت مدیره گزینه‌های خودشان را برای شورای عالی معرفی کنند و درباره آن تصمیم‌گیری شود و امیدواریم طوری به جمع‌بندی برسیم که همزمان با تعیین مدیرعامل، اعضای شورای عالی هم به طور کامل مشخص شوند.

مثل یک کارمند خودم را در خدمت مجموعه می‌دانم

رئیس جدید هیئت مدیره خانه موسیقی درباره جلب نظر اعضای خانه موسیقی و ارتقای وضعیت صنفی این نهاد و اعضای آن هم تاکید کرد: من همیشه خودم را خدمتگزار دانسته‌ام. همیشه خودم را یک خدمتگزار کوچک دانسته‌ام که اگر بتوانم گره کوچکی از کار هنرمندان باز کنم و یا دست کم تلاش خودم را بکنم. من اعضای خانه موسیقی را ولی نعمت خودم می‌دانم و فکر می‌کنم کسانی که من را انتخاب کرده‌اند، به این دلیل بوده است که به آنها خدمت کنم و مثل یک کارمند یعنی مثل کسی که استخدام شده است باید در خدمت آن فرد، گروه  و یا مجموعه باشم. من نظرم این است که باید همه تلاشم را بکنم که به اعضایی که مرا انتخاب کرده‌اند خدمت بکنم. امیدوار هستم که به هر حال با کمک خود اعضای خانه موسیقی و اهالی موسیقی بتوانیم قدمی خرچند کوچک برداریم.

باید اعضای خانه را فعال کنیم

او در ادامه افزود: نخست اینکه ما نباید فراموش کنیم که خدمتگزار آنها هستیم و در مرتبه دوم خیلی بهتر است که خودشان هم حضور داشته باشند. نظر من این است که باید سعی کنیم اعضای خانه موسیقی را فعال‌تر کنیم تا حضور بیشتری داشته باشند و با همکاری، همدلی و همیاری در این راه جامعه موسیقی را تکانی بدهیم.

اگر راننده‌ای به جای شرق شما را به غرب ببرد برایتان رضایت‌بخش نخواهد بود!

او در پاسخ به این سوال که چرا آشتی میان منتقدان و مسئولان خانه موسیقی اتفاق نمی‌افتد و چگونه از میان رفتن بی‌اعتمادی و بدگمانی منتقدان به مسئولان و بالعکس امکان‌پذیر می‌شود اظهار کرد: نظر من این که اگر به عنوان مثال راننده‌ای را استخدام کنید تا شما را فرضا به سبزوار ببرد، اگر این راننده همه تلاشش را بکند که شما را به مقصد برساند، شما راضی خواهید بود. اما اگر برعکس به جای سبزوار، شما را ببرد به کرمانشاه، شما می‌بینید که از هدف مورد نظر دور شده‌اید. به اعتقاد من اگر اعضای خانه موسیقی احساس بکنند که ما خدمت‌گزارشان هستیم به هر حال فکر می‌کنم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اگر ما را خدمتگزار بدانند مشکلات را به خودمان می‌گویند

مدیرکل اسبق دفتر موسیقی درباره منتقدان تصریح کرد: منتقدان اگر بدانند من خدمتگزار آنها هستم و اگر هر مشکلی ببینم در جهت رفع آن بر می‌آیم، قطعا همه مشکلاتشان را به خود من می‌گویند به جای اینکه مسائل را رسانه‌ای کنند و تنش ایجاد شود. وقتی تنش ایجاد شود هیچ کدام از طرفین چیزی عایدشان نخواهد شد و بازی کاملا باخت باخت است. پس بهتر است که با همدلی ، محبت و گذشت مسائل را حل کنیم.

تاکنون به مدیرعاملی خانه فکر نکرده‌ام

میرزمانی در خصوص احتمال نامزدی مدیرعاملی خود گفت: فکر نمی‌کنم. تاکنون فکری در این زمینه نداشته‌ام و خیلی هم فکر نمی‌کنم بتوانم در سمت اجرایی صرف و آن شکل مدیریتی بتوانم موفق باشم. به هر حال سعی می‌کنم آن خدمتی که از دستم بر می‌آید انجام دهم و فکر می‌کنم در هیئت مدیره بهتر می‌توانم خدمت کنم.

مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره هیچ تناقضی ندارند

او در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر اساسنامه مدیرعاملی رئیس هیئت مدیره امکان‌پذیر است یا خیر، تصریح کرد: این دو با یکدیگر تناقضی ندارند و در اساسنامه هیچ اشاره‌ای به این نشده است که اگر فردی سمتی دارد سمت دیگر را نمی‌تواند به عهده بگیرد.

رسانه‌ها کمک کنند از تنش دور شویم

وی در پایان گفت: دوستان رسانه‌ای به ما کمک کنند تا فضا را آرام‌تر کنیم تا بتوانیم کار کنیم. من اعتقادم بر این است زمانی که تنش ایجاد می‌شود همه نیروی اهالی موسیقی صرف همان تنش می‌شود و اگر فضا مسالمت آمیز باشد همه این نیروها در جهت ، تولید ایده و فکر، سازندگی و بهبود امور صرف می‌شود.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲