شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
علی مهام گفت: پخش مجموعه «حدیث بندگی» دو هفته دیگر از شبکه قرآن آغاز خواهد شد. این مجموعه به معرفی بندگان مخلص خدا می پردازد.

علی مهام تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: ساخت مجموعه ای مستند با عنوان «حدیث بندگی» را در 13 قسمت 45 دقیقه ای به عنوان تهیه کننده به تازگی به پایان رسانده ام که به زودی از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

مهام خاطرنشان کرد: این مجموعه درباره علمای شیعه است که در آن به زندگی 13 تن از این علما پرداخته ایم و از جمله آنها می توان به آیت الله ابوالحسن اصفهانی، آیت الله اراکی، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله قمشه ای، آیت الله جعفر شوشتری، آیت الله میلانی، آیت الله فهری زنجانی، شیخ حسن زاهد، بانو مجتهده امین و چند تن دیگر اشاره کرد.

وی افزود: این اثر مجموعه مستند فاخری است که تولید آن دو سال به طول انجامید و دو هفته دیگر پخش آن آغاز خواهد شد. برای ساخت این اثر که بخشی از آن به بازسازی قسمت های مهمی از زندگی این علما نیز مربوط می شود از حدود 200 بازیگر تست گرفته شد که بیش از هر چیز سعی ما بر این بود تا این بازیگران شباهت نزدیکی با شخصیت هایی که در نظر داشتیم داشته باشند چرا که نزدیک شدن به واقعیت برای ما اهمیت ویژه ای داشت.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: از بین 200 نفری که برای بازیگری تست گرفته شد 13 نفر انتخاب شدند. همه شخصیت هایی که در این مجموعه به آنها پرداخته شده است از دنیا رفته اند و برخی به یک قرن پیش برمی گردند به همین دلیل پخش این مجموعه برای همه سنین و به خصوص نسل جوان می تواند مؤثر باشد و به شناخت آن ها نسبت به زندگی این اشخاص کمک کند. دیدن یک اثر بصری حتی می تواند تأثیرگذارتر از خواندن یک کتاب تأثیرگذارتر باشد.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «حانیه» در ادامه خاطرنشان کرد: در ساخت این مجموعه برای ساخت صحنه های بازسازی شده از بهترین و مناسب ترین دکورها، لوکیشن ها و افرادی که واجد شرایط هستند استفاده شده است، تصویربرداری بخش های بازسازی شده در اردستان انجام شده است. طرح اصلی ساخت این مجموعه نیز سه سال پیش از سوی حجت الاسلام عرفاتی به من پیشنهاد شد و من در ابتدا ساخت آن را نپذیرفتم چرا که در ساخت صحنه های بازسازی مشکلی نمی دیدم اما در گرفتن وقت از علمای مختلف برای مصاحبه مشکلات بسیاری وجود داشت که کار را بسیار سخت می کرد.

وی افزود: به عنوان مثال وقت گرفتن از آیت الله خزری شش ماه وقت از ما گرفت و این مسأله باعث شد که زمان بسیاری را صرف ساخت مجموعه «حدیث بندگی» کنیم. درخواستی که از مسئولان دارم این است که وقتی چنین مجموعه هایی را سفارش می دهند برای ساخت آن از لحاظ زمانی با سازندگان اثر همکاری کنند و اگر در این زمینه نمی خواهند همکاری کنند خودشان نیز در هماهنگ کردن مصاحبه ها وقت بگذارند. «حدیث بندگی» بنده های مخلص خدا را معرفی می کند.

مهام در ادامه اظهار داشت: از نظر من ساختن قسمتی 45 دقیقه ای از این مجموعه از ساخت یک تله فیلم نیز سخت تر است. خوشبختانه حجت الاسلام عرفاتی در ساخت «حدیث بندگی» با ما بسیار همکاری کردند و آقایان گرجی و گروسی در ساخت این اثر نقشی بسزا داشتند و در حال حاضر نیز آقای قاسم تبار با ما همکاری بسیاری دارند.

این تهیه کننده در پایان عوامل ساخت این مجموعه مستند را معرفی کرد و گفت: این مجموعه به تهیه کنندگی من و گروهی از کارگردان ها ساخته شد و عباس عسگری به عنوان تصویربردار، اسماعیل جعفری در مقام تدوینگر و بابک شعاعی به عنوان طراح گریم در ساخت این اثر با ما همکاری داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار