سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
در دیدار طباطبایی‌نژاد و غفوری تاکید شد:
دیباچه: در دیدار مدیران «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «شبکه مستند سیما»، طرفین بر همکاری مستمر و گسترده برای اعتلای سینمای مستند ایران تاکید کردند.

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ در این نشست آقایان سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد و سلیم غفوری با اشاره به ظرفیت بالای سینمای مستند ایران و ضرورت توجه بیشتر به نمایش و عرضه‌ی آثار مستند، بر مشارکت حداکثری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه مستند سیما در خدمت به جامعه‌ی مستندسازان کشور تاکید کردند.

دیباچه-نشست مدیران مرکز گسترش و شبکه مـستند


برپایه‌ی این گزارش، ادامه‌ی نمایش آثار مستند منتخب «مرکز» در مجموعه‌ی برنامه سینماحقیقت، پشتیبانی شبکه مستند سیما از برپایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پخش آیتم‌های خبری از تولیدات جدید «مرکز»، اضافه شدن بخش مستند به مجموعه‌ی فیلم کوتاه (که تا پیش از این فضای داستانی داشت)، نمایش آثار قدیمی «مرکز» در مجموعه‌ی گنجینه، از مباحث مطرح شده در این نشست بود. ضمن اینکه به گفته مدیر شبکه مستند سیما، برنامه‌های ترکیبی جدید هم برای پشتیبانی از فعالیت حرفه‌ای مستندسازان کشور تدارک دیده شده که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: مرکز گسترش از هیچ کمکی برای نمایش آثار مستند در قاب تلویزیون به منظور اعتلای سینمای مستند دریغ نخواهد کرد. این «مرکز» به مثابه‌ی مخزن ارزشمندی از آثار مستند با موضوعات مذهبی، آیینی، دفاع مقدس، تاریخی، اجتماعی و... است که در فاصله‌ی سال‌های 63 تا 95 تهیه شده و می‌تواند در مقاطع خاص زمانی مورد توجه و بهره‌برداری شبکه مستند قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا اتفاق مهمی برای سینمای مستند ایران رخ دهد. به اعتقاد من، هیچ کشوری به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کند مگر اینکه رسانه‌ی موفق و قدرتمند داشته باشد و شاخص‌ترین عنصر رسانه در جهان امروز هم سینمای مستند است. به این معنا، اگر جامعه‌ای میل به توسعه‌یافتی داشته باشد، باید شاخص آن را در میزان توجه مردم به سینمای مستند جستجو کرد.

دیباچه-نشست مدیران مرکز گسترش و شبکه مـستند


غفوری هم در این نشست تصریح کرد: ما شبکه مستند سیما را متعلق به کل جامعه‌ی سینمای مستند می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که از کل پتانسیل سینمای مستند کشور در شبکه استفاده کنیم.

وی افزود: به اعتقاد من پتانسیل سینمای مستند ایران از سینمای داستانی بیشتر است و این تعالی در جمع مستندسازانی که در این حرفه مشغول کار هستند و کیفیت آثاری که رِنج جهانی دارند، مشخص است.

مدیر شبکه مستند گفت: یکی از وظایف رسانه، تلاش برای ارتقاء سلیقه مخاطب است. اینکه رسانه از سلیقه مخاطب تبعیت کند، این هنر نیست؛ اگر شبکه اصول خود را حفظ کند و مخاطب را به دنبال خود بیاورد، اهمیت دارد.

گفتنی است: در این جلسه که مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام و معاون فرهنگی مرکز) و شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی مرکز) نیز حضور داشتند، برپایی جلسات هم‌اندیشی با مستندسازان بصورت دوره‌ای در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه مستند سیما مورد تاکید مدیران این دو مجموعه قرار گرفت.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲