جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه:  نمایش «بیرون پشت در» برای دومین بار با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد

دیباچه- بیرون پشت در (2)

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، روابط‌ عمومی تماشاخانه ایرانشهر آمار مخاطبان دو نمایش‌ «صور اسرافیل» و «بیرون پشت در»که خردادماه در سالن استاد سمندریان روی صحنه رفته بودند را اعلام کرد.

نمایش‌های «صور اسرافیل» و «بیرون پشت در» که از ششم خردادماه، در سالن استاد سمندریان، اجرای عمومی خود را آغاز کرده بودند، هر یک با بیش از 30 اجرا به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

دیباچه- صور اسرافیل

«صور اسرافیل»  و بیش از یک‌میلیون و پانصدهزار تومان فروش روزانه

نمایش «صور اسرافیل» نوشته سیاوش پاکراه و با کارگردانی عامر مسافرآستانه  که از ششم خردادماه ساعت 19:15 اجراهای خود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود، در 32 اجرا، پذیرای 2582 مخاطب شد. از این تعداد مخاطب، 894 مخاطب با بلیت 30 هزار تومانی، 132 مخاطب با بلیت 24 هزار تومانی، 211 مخاطب با بلیت 21 هزار تومانی، 115 مخاطب نیز با بلیت 20 هزار تومانی، 351 تماشاگر با بلیت 18 هزار تومانی و 470 مخاطب با بلیت 15 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 509 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان این اثر را دیدند.

فروش نمایش «صور اسرافیل» طی 32 اجرا، مبلغ 53 میلیون و 343 هزار تومان بوده است. این اثر، به متوسط فروش روزانه ، یک‌میلیون و 667هزار تومان دست یافت.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن استاد سمندریان 154 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که «صور اسرافیل» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 52 درصد بوده است. همچنین حدود 19 درصد از مخاطبان این نمایش، مهمان بودند. برای این نمایش، 2073 مخاطب بلیت خریده‌اند که 42 درصد گنجایش این سالن را تشکیل می‌دهد. درنتیجه «صور اسرافیل» موفق شد نزدیک به 10 درصد بیش از یک‌سوم سالن سمندریان را پر کند و در نتیجه دچار مشکل کف فروش نشد.

دیباچه- بیرون پشت در (1)

«بیرون پشت در» و آمار بسیار خوب هشت درصد مهمان

نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی ایمان اسکندریان نیز از ششم خردادماه دومین اجرای عمومی خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرد. این اثر که در ساعت 21:30 روی صحنه می‌رفت، در 31 اجرا، میزبان 3238مخاطب شد که از این تعداد، 1924 مخاطب با بلیت 30 هزارتومانی، 14 مخاطب با بلیت 25 هزارتومانی، 13 مخاطب با بلیت 24 هزارتومانی ، 199 مخاطب بلیت 21 هزارتومانی، 584 مخاطب با بلیت 20 هزارتومانی، هفت مخاطب با بلیت 18 هزارتومانی، 138 مخاطب با بلیت 15 هزارتومانی و سه مخاطب نیز با بلیت 14 هزارتومانی، به تماشای نمایش نشستند. این اثر، میزبان 356 مخاطب دیگر نیز بود که با بلیت مهمان به تماشای آن نشستند. نمایش «بیرون پشت در» طی 31 اجرای خود، مبلغ 72 میلیون و 499 هزار تومان بوده است. در نهایت «بیرون پشت در»، با متوسط فروش روزانه ، دومیلیون و 338هزار تومان دست یافت.

با توجه به این ‌که ظرفیت سالن استاد سمندریان، 154 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که «بیرون پشت در» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن ‌را ببینند، حدود 68 درصد بوده است. همچنین حدود هشت درصد از مخاطبان این نمایش، مهمان بودند. برای این نمایش، 2882 مخاطب بلیت خریده‌اند که 60 درصد گنجایش این سالن را تشکیل می‌دهد. درنتیجه «بیرون پشت در» به جای یک سوم ظرفیت سالن، که کف فروش تماشاخانه ایرانشهر محسوب می‌شود، موفق شد دو سوم این سالن را پر کند که اسقبالی بسیار خوب محسوب می‌شود.

موفقت بیشتر بازتولید «بیرون پشت در» از «صور اسرافیل»

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر از ششم خرداد تا 16 تیرماه، در مجموع 63 اجرای تئاتر، میزبان 5820 مخاطب بود که در این میان نمایش «بیرون پشت در» 656 مخاطب بیشتر از «صور اسرافیل» جذب کرده بود..همچنین تعداد مخاطبانی که با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند، 865 نفر بود

سالن استاد سمندریان، مبلغ 125میلیون و 842هزار تومان بلیت فروشی داشته است. که در این زمینه نیز سهم نمایش «بیرون پشت در»، حدود 19 میلیون تومان بیشتر بوده است.

دیباچه- الیرانشهر (1)

تاثیر ماه رمضان بر فروش ایرانشهر

اگر آمار دومین دوره اجراهای سالن استاد سمندریان را با دوره نخست آن، یعنی از 26 فروردین تا 28 اردیبهشت‌ماه که دو نمایش «یافت‌آباد» و «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در آنجا اجرا می‌شد، مقایسه کنیم، درمی‌یابیم این سالن کمی در زمینه میزان استقبال مخاطب و فروش آثار، با افت مواجه شده است.

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در فروردین و اردیبهشت 95، میزبان 6280 مخاطب بوده است که نشان می‌دهد، در این دوره 460 مخاطب کمتر از سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر بازدید کرده‌‎اند.

همچنین این سالن در فروردین و اردیبهشت، موفق شده بود 145میلیون و هفتاد‌هزار تومان بلیت‌فروشی داشته باشد که باز هم شاهد افت فروش بالغ بر 19 میلیون تومان در این سالن هستیم.

شاید بتوان این افت فروش را به زمان اجرای نمایش‌ها مرتبط دانست. «صور اسرافیل» و «بیرون پشت در» در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شده بودند و در نتیجه می‌توان این زمان نسبتا نامناسب برای اجرای تئاتر را یکی از عوامل کم‌مخاطب‌تر بودن این دو نمایش از دوره اجرایی قبلی سالن سمندریان دانست

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار