جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
انتقاد رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان از طرح «سینما آنلاین» در گفت‌وگو با دیباچه؛
دیباچه: رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در واکنش به اجرای طرح «سینماآنلاین» گفت:فیلمی که در چرخه اکران است با ورود به این شبکه، لطمه می‌خورد و فروشش با ضرر همراه خواهد بود. از همه بدتر مردم دیگر به سالن‌های سینما نمی‌روند و این‌‌ها به سینما لطمه می‌زند. تنها روزی اجازه می‌دهیم این اتفاق بیافتد که به ما ضمانت دهند جلوی هرگونه قاچاق محصولات سینمایی را می‌گیرند.



پس از صبحت‌های حسن نجفی‌سولاری (مدیر پروژه سینما آنلاین) درباره راه‌اندازی این سامانه سینما ‌و امکان دسترسی روستاییان، بیماران وافراد خارج از ایران به فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین و آن‌هم همزمان با سینماهای کشور، غلامرضا موسوی (رییس شورای عالی تهیه‌کنند‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه از این سامانه انتقاد کرد و نمایش دادن فیلم‌ها را روی اینترنت همزمان با سینماهای کشور غیرممکن دانست.

606x340_307111


 

فیلم‌بین‌ها از آثار قاچاق استقبال می‌کنند
غلامرضاموسوی یکی از تهیه‌کننده‌ای سابقه‌دار سینمای ایران در انتقاد از ایده مطرح شده توسط حسن نجفی سولاری گفت: «اساسا مردم کشور ما عادت دارند که فیلم‌های جدید خارجی را دوبار ببینند: بار اول با کیفیت به اصطلاح پرده‌ای و بار دوم پس از آمدن نسخه باکیفیت فیلم در محل‌های تهیه فیلم است که فیلم را می‌خرند و با کیفیت خوب می‌بینند. اگر فیلم‌های روی پرده در شبکه‌ اینترنتی پخش شود، شاید کسانی با دوربین از فیلم، تصویربرداری کنند و آن را پخش کنند. آن‌هایی که به اصطلاح فیلم‌باز هستند، دنبال فیلم‌های جدید کیفیت پرده‌ای هستند تا کنجکاوی خود را ارضا کنند و سپس آن فیلم را با کیفیت بهتر هم می‌بینند.»
به سینما لطمه نزنید
وی در مورد ضررهای احتمالی این طرح به دیباچه گفت: «فیلمی که در چرخه اکران است با ورود به این شبکه، لطمه می‌خورد و فروشش با ضرر همراه خواهد بود. از همه بدتر مردم دیگر به سالن‌های سینما نمی‌روند و این‌‌ها به سینما لطمه می‌زند. تنها روزی اجازه می‌دهیم این اتفاق بیافتد که به ما ضمانت دهند جلوی هرگونه قاچاق محصولات سینمایی را می‌گیرند. همزمان با ورود فیلم به شبکه‌های خانگی و پخش قانونی فیلم در بازار، ایرادی برای نمایش فیلم در این شبکه اینترنتی وجود ندارد و مردم می‌توانند به صورت آنلاین فیلم را ببینند؛ چرا که فیلم به صورت قانونی از صاحب اثر خریداری شده و اگر قرار باشد قاچاق اتفاق بیافتد؛ هر آدمی می‌تواند با خریدن یک نسخه 4 هزار تومانی از فیلم آن را تکثیر کند و در بازار پخش کند.»
تهیه‌کننده صاحب اصلی اثر است
موسوی در مورد همفکری مطرح‌کننده‌های این ایده با شورای عالی تهیه‌کننده‌ها برای راه‌اندازی چنین طرح مهمی گفت: «هیچ‌گونه صحبتی با تهیه‌کننده‌‎ها و شورای عالی تهیه‌کنندگان نشده است در حالی که باید اول با تهیه‌کننده‌ها که صاحبان اصلی اثر هستند مشورت می‌شد که چنین اتفاقی نیافتاده است. بعید نیست که در جمعی دوستانه چنین تصمیمی گرفته شده باشد و احتملا در این جمع دوستانه چند تهیه‌کننده هم حضور داشتند.»
نشسته‌اند، بریده‌اند و دوخته‌اند!
موسوی در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به بی‌نتیجه بودن ان طرح گفت: «مطمئن باشید شورای عالی تهیه‌کننده‌ها اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد و هر کس که چنین ایده‌ای را مطرح کرده است هیچ آشنایی به شورای عالی و وظایف این شورا در سینما نداشته است و پیش خودش فکر کرده و با دوستان تهیه‌کننده‌اش هم مشورت کرده و خلاصه دور هم نشسته‌اند، بریده‌اند و دوخته‌اند...!»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳