پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
گروه «آوای موج» و گروه کره‌ای «نم سادنگ» در برج میلاد
دیباچه:گروه موسیقی «آوای موج» به عنوان سفير فرهنگی ايران در جشنواره فرهنگی ايران - کره جنوبی در برج میلاد روی صحنه می‌رود.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، جشنواره فرهنگی ایران - کره جنوبی به همت سفارت كره جنوبی روزهای جمعه و شنبه (۱۸ و ۱۹تیرماه) از ساعت 18 لغایت 21:30 در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است و گروه موسیقی نواحی ایران «آوای موج» از بوشهر به عنوان سفیر فرهنگی ایران در این فستیوال فرهنگی حضور دارد.

محسن آقايی سرپرست گروه و نوازنده نی انبان گروه موسيقی آوای موج نیز درباره این اجرا به خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: اجرای ما در این فستیوال با پيام فرهنگی «هنر موسيقی را با اجرای زنده بشناسيم نه پلی‌بك» روی صحنه خواهد رفت. در اين برنامه سعی شده معرفی کاملی از موسیقی مقامی بوشهری شامل موسیقی‌های بخش پژوهشی، آیینی، موسيقی کاربر روی دريا، حماسی (جنگ نامه خوانی)، مذهبی (سنج و دمام) و موسیقی درمانی (موسیقی زار) صورت گیرد.

بهروز فرح شیرازی مدیر روابط عمومی گروه موسیقی آوای موج در این باره گفت:«این گروه به سرپرستی محسن آقایی و خوانندگی آماج با گروهی ١٠نفره از بوشهر با سازبندی متنوع و ترکیب موسیقی و حرکات آیینی از فرهنگ و آداب و رسوم غنی بوشهر، به عنوان سفیر فرهنگی ایران بزرگ در این جشنواره فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازد.

دیباچه - اجرای مشترک ایران و کره جنوبی

وی افزود: گروه آوای موج كه در جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال گذشته به عنوان برگزیده موسیقی نواحی ایران مطرح شده بود، به دلیل قدرت نوازندگی و فرم خاص تركيب سازهای كوبه‌ای از میان برترين گروه‌های موسیقی نواحی ایران برای این برنامه برگزیده شده است.

او در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: در قسمت دیگری از برنامه گروه موسیقی «نَم سادَنگ» از کره جنوبی به اجرای موسیقی سنتی کره خواهد پرداخت. ناگفته نماند این جشنواره در پی سفر «پارك گون هی» رئیس جمهور کره جنوبی به تهران برگزار می‌شود. این گروه بین المللی که با نام «نَم سادَنگ په» نیز شناخته می‌شود، با اجرای نوازندگان خود سبک نوازندگی اواخر دوران «چوسان» کره جنوبی را زنده خواهد کرد. از دیگر قسمت‌های جذاب این فستیوال هنری مشترک، اجرای برنامه گروه پانتومیم نقاشی «قهرمان» از کره جنوبی است. این نمایش عملکرد غیر کلامی نوآورانه‌ای است که با استفاده از سبک‌ها و شیوه‌های متنوع نقاشی همراه با جلوه‌های بصری باور نکردنی و یک ترکیب شوخ پانتومیم و کمدی به اجرا در می‌آید.»

بهروز فرح شیرازی خاطرنشان کرد: فصل مشترك و زبان فرهنگی كره جنوبی و ايران در اين جشنواره فرهنگی قطعه‌ای است مشترك با همنوازی گروه موسيقی «آوای موج» و گروه موسيقی «نَم سادَنگ». تنظيم اين قطعه به گونه‌ای است كه در اجرای قطعه پايانی گروه «نَم سادَنگ»، گروه «آواي موج» با نمايشی خاص وارد صحنه شده و قطعه مشترك به سبك سوال و جواب و همنوازی دو گروه با تلفيق فرهنگ نوازندگی دو كشور شكل می‌گيرد.»

محسن آقايی؛ سرپرست گروه و نوازنده نی‌انبان و آماج؛ خواننده در کنار علی رضا فرحی، سیاوش مهیمنیان آزاد، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، سهند امامزاده، ایمان فرخی، حرکات آیینی هادی منوچهری و امین باسره؛ نوازنده و احسان میرضیایی مدیر برنامه، اعضای گروه موسيقي «آوای موج» را تشكيل می‌دهند. اين فستيوال بزرگ فرهنگی با حضور مقامات دو كشور، جمعی از هنرمندان ، مسولان و ساير مدعوين انجام می‌گيرد.

گروه موسيقی آوای موج با نيرويي جوان و اجرايی از موسيقی بوشهر در اسفندماه سال گذشته جايگاه اولين فروش كامل بليت سی و يكمين جشنواره بين المللی موسیقی فجر را در ميان تمامی شركت كنندگان جشنواره، از آن خود كرد و در تهران با حمايت موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق با مديريت زهرا همتی فعاليت خود را ادامه می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲