جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
دیباچه: تماشاخانه‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی با حضور و بی حضور چهره‌های مطرح می‌شوند.




به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ در این گزارش به تماشاخانه‌های خصوصی سر زده‌ایم و نمایش‌های روی صحنه این تماشاخانه‌ها را در هفته پیش رو رصد کرده‌ایم


باران و چهره‌هایش

تماشاخانه باران، میزبان سه نمایش است

دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (1)

نمایش «تریو بدون هارمونی» اثر سیاوش پاکراه که از روز 17 خردادماه ساعت 19 اجراهای خود را در باران آغاز کرده است، تا روز جمعه، 25 تیرماه اجراهای خود را ادامه می‌دهد.

در این نمایش 70 دقیقه‌ای، ایوب آقاخانى، نگار عابدى و حمیدرضا نعیمى بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش 25هزار تومان بوده است

دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (2)

همچنین نمایش «کسوف» اثر ایوب آقاخانی، از 16 خردادماه اجراهای خود را در باران آغاز کرده است تا یک‌شنبه، 20 تیرماه ساعت 21، به اجراهای خود در تماشاخانه باران ادامه می‌دهد. این اثر امروز؛ شنبه، 12 تیرماه نیز روی صحنه می‌رود.

در این نمایش حمید آذرنگ، نسیم ادبی و ایوب آقاخانی بازی می‌کنند. قیمت بلیت «کسوف» 25هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (3)

نمایش کمدی «افسانه ببر» نوشته داریوفو و با کارگردانی هادی عامل که از 15اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است و یک‌بار به دلیل مصدومیت تک بازیگر نمایش؛ هدایت هاشمی، متوقف شده بود، تا روز دوشنبه؛ 21 تیرماه ساعت 22:15 اجراهای خود را ادامه می‌دهد.

برای این اثر بلیت 20هزار تومانی ارائه می‌شود.

بازیگاه و نمایشنامه‌خوانی‌های روضانی‌اش

تماشاخانه بازیگاه در هفته پیش رو با سه نمایشنامه‌خوانی و یک اجرا میزبان اهالی تئاتر می‌شود.

از روز 25خرداد میزبان نمایشنامه‌خوانی نویسندگان معاصر (رمضان ۲۱) شدن بود، تا روز 15 تیر به این برنامه ادامه می‌دهد. تمام نمایشنامه‌خوانی‌ها ساعت 21 برگزار می‌شوند و بهای بلیت آنها، 10هزار تومان است:

نمایشنامه‌خوانی «شکلک» نوشته نغمه ثمینی و با کارگردانی امیر یغمایی، شنبه دوازدهم تيرماه برگزار می‌شود.

نمایشنامه‌خوانی «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نوشته سیروس همتی و با کارگردانی فرید یوسف‌پور، یک‌شنبه سیزدهم تيرماه برگزار می‌شود.

نمایشنامه‌خوانی «پاتوق اسماعیل آقا» نوشته حمید امجد و با کارگردانی  داود نامور، سه‌شنبه 15 تیرماه برگزار می‌شود

البته تماشاخانه بازیگاه، از روز دهم تیرماه، ساعت 22 میزبان نمایش «بی مرگی» نوشته ایمان زین‌علی و با کارگردانی مهدی رضایی شده است. این نمایش تا روز دوشنبه، 14 تیرماه در این سالن اجرا می‌شود. این نمایش امروز، شنبه 12 تیرماه نیز اجرا می‌شود

در نمایش «بی‌مرگی» که در مدت 40 دقیقه اجرا می‌شود، آتنا تندرو، مهدی رضایی و پارسا رفعتی بازی می‌کنند.

بلیت این نمایش 15 هزار تومان است.

تماشاخانه استاد مشایخی میزبان آیبین‌های ایرانی شد

تماشاخانه استاد مشایخی در هفته پیش رو با سه اثر میزبان مخاطبان است.

این تماشاخانه که از نهم تیرماه میزبان نمایش «تخم‌مرغ بدون زردینه» اثر مجتبی شجاعی‌زاده شده است، تا روز پنج‌شنبه، 31 تیرماه 17:30 میزبان مخاطبانش خواهد بود.

در این اثر على حسینی، سعید حسین‌پور، مجتبى شجاعى‌زاده و احسان سامى بازی می‌کنند. این نمایش که مدت زمان اجرای آن، 50 دقیقه است، با بلیت 15هزار تومانی ارائه می‌شود.

همچنین از پنج‌شنبه دهم تیرماه نمایش «شب‌های آیین و نمایش‌های سنتی ایران» با کارگردانی علی یدالهی در مشایخی اجرا می‌شود. در این نمایش که از 10 الی 15 تیرماه اجرا می‌شود، هرشب نمایش‌هایی نظیر؛ ترنا بازی، خیمه‌شب بازی، پیش‌پرده‌خوانی، سیاه‌بازی و نقالی به همراه موسیقی زنده اجرا می‌شود. زمان اجرای «شب‌های آیین و نمایش‌های سنتی ایران» ساعت 22 است و در روز شنبه؛ 12 تیرماه نیز اجرا می‌شود.

امیر حسین انصافی، امیر محمد انصافی، شیرین امامی، شراره طیار و رامین عبدالهی در این نمایش 120 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای بلیت «شب‌های آیین و نمایش‌های سنتی ایران» 30هزار تومان است.

همچنین در این تماشاخانه امروز؛ شنبه 12 تیرماه اجراخوانی «عشق‌لرزه» نوشته اریک‌امانوئل اشمیت، با ترجمه شهلا حائری و به کارگردانی الناز تهامی برگزار می‌شود. این برنامه ساعت 19، به مدت 90 دقیقه و با بلیت 10هزار تومان ارائه می‌شود.

 

موج نوی نوی نو

سالن موج نو از 23 خرداد میزبان نمایش «ویدیو پرفورمنس تماس تصویرى2» اثر پانته‌آ آرمان‌فر شده است. این نمایش تا دوشنبه؛ 14 تیرماه ساعت 21 میزبان مخاطبان خواهد بود.

در این اثر پانته‌آ آرمانفر به عنوان طراح و اجراگر، کسری پاشایی؛ طراح صدا و پرناز کریمی؛ طراح گرافیک حضور دارند.

این نمایش با بلیت 15هزار تومان ارائه می‌شود.

 

تئاتر مستقل تهران با دو نمایش و یک نوید محمدزاده

تئاتر مستقل تهران این روزها میزبان دو نمایش است.

نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا و با کارگردانی علی سرابی از دوم خردادماه اجراهای خود را آغاز کرده است. این نمایش تا روز جمعه، 18 تیرماه ساعت 19:15 اجراهای خود را از ادامه می‌دهد.

«خدای کشتار» به مدت 75 دقیقه اجرا می‌شود و  مارال بنی آدم، ستاره پسیانی، علی سرابی و نوید محمدزاده در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت این نمایش 25، 30 و 35هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (6)

نمایش «دکلره» اثر مهدی کوشکی  از يكشنبه ۱۶ خردادماه به تئاتر مستقل تهران آمده است و تا روز جمعه ۱۸ تير ساعت 21:30 به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

ستاره پسیانی، لیلی رشیدی، صحرا فتحی و نوید محمدزاده در این نمایش یک ساعته به ایفای نقش می‌پردازند.

برای این اثر بلیت‌های 30 و 35 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.
دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (7)

سالن ارغنون ملکه زیبایی لی‌نین ا زنان مستقل؟

این سالن با دو نمایش پذیرای اهالی تئاتر است.

نمایش «ملکه زیبایی لی‌نین» نوشته مارتین مک‌دونا، با کارگردانی رضا جعفرمدار و تهیه‌کنندگی على احمدى از  يكشنبه ۱۶ خردادماه اجراهای خود را در این سالن آغاز کرده است و تا روز جمعه ۲۵ تيرماه ساعت ۱۹:۰۰ و به مدت 70 دقیقه به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش مسعود انتظارى، سوزان قربانى، مهناز کرباس‌چیان و حمید رشید بازی می‌کنند

این نمایش با بلین 20 هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

اما دیگر نمایش این سالن، «انجمن بانوان مستقل» نوشته محمدامین حریریان و با کارگردانی سهیل میرزاده است. این اثر که اجراهای خود را از دوشنبه ۱۷ خردادماه آغاز کرده است، تا سه‌شنبه ۲۲ تير ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ارغنون باقی می‌ماند.

شراره علامی، عباس رضائی، فرزانه عطایی، امین نوروزی، لیلی شجاعی، علیرضا بیات، مریم اسکندرى، محمد کارخانه، حنانه جعفری‌نژاد و امیر ادیب در این نمایش 65 دقیقه‌ای بازی می‌کنند.

بلیت «انجمن بانوان مستقل» نیز 20هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه‌موزه استاد عزت‌اله انتظامی کودکانه شد

این سالن که در قیطریه واقع است، با یک نمایش و یک رپرتوآر نمایشنامه‌خوانی میزبان مخاطبان تئاتر است

نمایش «قصه قصر یخی» نوشته شیما لطیفی و با کارگردانی مسعود روستا که ویژه مخاطب کودک است و از روز چهارشنبه؛ 15 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را در این سالن آغاز کرده است، تا روز 15 تیرماه ساعت 17:30 در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد.

مانی اسکندری، مائده خانی، مسعود روستا، فرهاد قدیم‌خانی و شیما لطیفی در «قصه قصر یخی» بازی می‌کنند.

بلیت این نمایش با قیمت 15 و 20 هزار تومان ارائه می‌شوند.

همچنین توسط داریوش مودبیان؛ سرپرست گروه تئاتر مردم در مقام مترجم و بازیگر-مجری، نمایشنامه‌خوانی «چهار شب با اسلاومیر مروژک» از 16 لغایت 19 تیرماه، ساعت 20 برگزار می‌شود.

در این برنامه،- هر شب هفت داستان کوتاه طنز مروژک به همراه شرح و معرفی روخوانی نمایشی می‌شوند.

بلیت این برنامه، 15هزار تومان است.

تماشاخانه دا به مرگ می‌پردازد

این تماشاخانه از سه‌شنبه یکم تيرماه، میزبان نمایش «ظهور ناگهانی مرگ» نوشته ایلیا عابدینی، فرزاد هداوندخانی و آزیتا نوربخش و با کارگردانی ایلیا عابدینی شده است که این نمایش تا روز سه‌شنبه ۱۵ تيرماه ساعت 19 در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

نوید احمد زاده، فرزاد هداوندخانی، مریم مومن، مهراد صوفی، امیر رضا ملکی و مرتضی رشید در این نمایش یک‌ساعته بازی می‌کنند.

بهای بلیت «ظهور ناگهانی مرگ» 15 هزار تومان است.

 

تماشاخانه دراما و کودکی گمشده

تماشاخانه دراما از پنج‌شنبه؛ 20 خردادماه میزبان نمایش «من کودکی بودم که ...» اثر رسول حق‌نژاد شده است که اجرای این اثر تا روز سه‌شنبه ۱۵ تيرماه ساعت 18: 30 ادامه می‌یابد

صدف نظری، بیتا ایمانی، دریا وهاب، غزال حسینی، شمیم نادریان، علی‌اصغر ایزی و شهرزاد صانع در ای نمایش 70 دقیقه‌ای که با بلیت 15هزار تومانی ارائه می‌شود بازی می‌کنند.

 

آفتاب و کشتار کفتر چاهی

تئاتر آفتاب از شنبه 18 اردیبهشت‌ماه لغایت جمعه 25 تیرماه، میزبان نمایش «کشتن کفتر چاهی» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی رضا حداد شده است. این اثر در روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه؛ ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تير ماه؛ ساعت ۲۱ و از روز چهارشنبه، ۱۶ لغایت جمعه ۲۵ تيرماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

سعیده آجرلی، درسا ابوالفضلی، مائده اسداللهی، سونیا اسماعیلی، پردیس احمدیه، آذین نظری، نفیسه زارع، ستاره ملکی و یاسمن میرزایی در نمایش «کشتن کفتر چاهی» بازی می‌کنند.

بهای بلیت این نمایش 90 دقیقه‌ای، 25 و 30هطاز تومان تعیین شده است.

 

پیتر شفر در  پندار

از روز چهارشنبه، 16 تیزماه نمایش «کمدی سیاه» نوشته پیتر شفر، با ترجمه مجید رویین‌پرویزی و کارگردانی علی پیله‌ور مهمان تماشاخانه پندار شده است. این نمایش 75 دقیقه‌ای تا روز جمعه، یکم مردادماه ساعت 18 در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

علیرضا حسن‌پور، نرگس موسوی، ‌ مرجان جعفری، یوسف ملک‌زادگان، آرمین افتخارزاده، مریم امیری، علی پیله‌ور و حسن فضل‌الهی گروه بازیگران نمایش «کمدی سیاه» را تشکیل می‌دهند.

این اثر با بلیت 15هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

 

 همای سعادت آسید کاظم

موسسه فرهنگی‌هنری همای سعادت از روز 21 خرداد لغایت 20 تیرماه 21:30 میزبان نمایش «آسیدکاظم» محمود استادمحمد و با کارگردانی  سعید دولتی شده است. امروز شنبه، 12 تیرماه نیز این نمایش پذیرای مخاطبان تئاتر می‌شود.

علیرضا حاصلی‌مراد، وهاب امین‌الرعایا، مهدی رضایی، امیر پورخلیل، علیرضا علیمحمدی، نریمان حیدری، امیرمحمد قیامی، سپهرشفیعی، سعید امیرآبادی، فریداکبری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، حمیدرضابلورچی، امیرحجت عباسی، فردین یغما، میرمنصورکاظمی، ابوالقاسم فلاح و امیر دین‌محمدی در ای اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش با بلیت 20هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

پردیس چهارسو و دو برنامه؛ نمایش سال 53 در فراق کارگردانش نمایش داده می‌شود

اما پردیس چهارسو این روزها میزبان نوعی دیگر از اتفاق‌های تئاتری است.

روز شنبه؛ 12 تیرماه ساعت 19:30، پردیس چهارسو در سالن شماره 2، با فیلم‌تئاتر «آسید کاظم» اثر محمود استادمحمد، میزبان اهالی تئاتر می‌شود.

مدت زمان این فیلم‌تئاتر که در سال 1353 اجرا شده بود، 75 دقیقه است.

بهای بلیت این برنامه 10هزار تومان است.

دیباچه تئاترهای سالن خصوصی (9)

همچنین روز یک‌شنبه، 13 تیرماه، در سالن شماره 2 پردیس چارسو، «نشست شب‌های ادبیات انگلیسی» را ساعت 19:30 برگزار می‌کند. این جلسه که به منظور آشنایی و نقد هرمنوتیک تراژدی «هملت» ویلیام شکسپیر و به زبان انگلیسی برگزار می شود. مدت زمان این برنامه حدود 120 دقیقه است و بلیت با قیمت 10هزار تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

 

پرفورمنس Escape به پردیس قلهک  گریخت

پرفورمنس صدا و تصویر «گریز()» امروز؛ شنبه 12 تیرماه، ساعت 19، به مدت 45 دقیقه و با بلیت 20 هزار تومانی میزبان مخاطبان تئاتر می‌شود

صدا و تصویر این پرفورمنس بر عهده محمد رجبی است و کلام آن را رامین تهرانی نوشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲