پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۰۰۹
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
دیباچه: هفتاد و هفتمين شماره‌ي ماهنامه‌ي سينمايي «24» با پرونده‌اي درباره‌ي فيلم «ايستاده در غبار» منتشر شد.

به گزارش دیباچه، گفت‌وگو‌هايي با محمدحسين مهدويان كارگردان فيلم و هادي حجازي‌فر بازيگر آن، به همراه نقدها و يادداشت‌هايي درباره‌ي زندگي احمد متوسليان و اقتباس سينمايي از سرگذشت او مهم‌ترين مطالب اين پرونده است. تصوير روي جلد اين شماره به همين مناسبت به عكسي از فيلم «ايستاده در غبار» اختصاص دارد.

پرونده‌ي بازيگر ماه اين شماره از مجله به مرور كارنامه‌ي شهاب حسيني اختصاص دارد كه اخيرا در جشنواره‌ي كن برنده‌ي جايزه‌‌ي بهترين بازيگر مرد شد. يادداشت فرهاد اصلاني درباره‌ي كيفيت بازيگري شهاب حسيني، مرور نقاط عطف كارنامه‌ي اين بازيگر تحسين‌شده، تحليل بازي‌اش در فيلم «فروشنده»ي اصغر فرهادي و مرور مسير رو به رشدش در سينما و تلويزيون را مي‌توانيد در اين پرونده بخوانيد. گزارش اختصاصي از چهارمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم‌هاي ايراني در پاريس، معرفي چهره‌هاي خبرساز ماه، جديدترين توليدات سينمايي و نقد و بررسي فيلم‌هاي «عادت نمي‌كنيم» و «باركد» به همراه گفت‌وگويي با محسن كيايي از ديگر مطالب بخش سينماي ايران شماره‌ي جديد مجله‌ي «24» است.

دیباچه-مجله 24


در بخش سينماي دنيا مانند هر سال گزارش اختصاصيِ «24» از جشنواره‌ي فيلم كن منتشر شده است و در آن فيلم‌ها و حواشي شصت و نهمين دوره‌ي اين رويداد عظيم سينمايي بررسي و مرور شده‌اند. پرونده‌‌اي مفصل درباره‌ي فيلم «هايل سزار!» ساخته‌ي برادران كوئن هم از ديگر مطالب اين بخش از مجله است. گفت‌وگو با جوئل و اتان كوئن، برادران كوئن به روايت همكارانشان، راهنماي مهم‌ترين منابع تأثيرگذار بر سبك اين دو سينماگر و نقدها و يادداشت‌هايي درباره‌ي جديدترين فيلم آن‌ها را مي‌توانيد در اين پرونده بخوانيد.

در اين بخش از مجله به مناسبت بيست و پنج سالگي فيلم «سكوت بره‌ها» مي‌توانيد خواننده‌ي مجموعه مطالبي درباره‌ي اين اثر ماندگار هم باشيد. جديدترين حرف‌هاي جودي فاستر درباره‌ي ريزه‌كاري‌هاي فيلم، مرور مراحل شكل‌گيري اين پديده‌ي سينمايي و حواشي پيرامون آن مهم‌ترين مطالب پرونده است. گزارش يك سفر سينمايي به رم و حضور در رويدادها و مكان‌هاي سينمايي اين شهر هم از ديگر مطالب بخش سينماي دنيا شماره‌ي جديد «24» است.

در بخش راهنما پرونده‌ي براي سريال «مرد قصر مرتفع» منتشر شده است. بخش كارگاه به مقاله‌اي از آدرين مارتين درباره‌ي وضعيت نقد فيلم در سينماي دنيا و بازنشر يك نقد قديمي از شهرام جعفري‌نژاد اختصاص دارد. مقاله‌ي ريموند چندلر درباره‌ي وضعيت نويسنده‌ها در هاليوود، مرور يك عكس قديمي از پشت صحنه‌ي «بر باد رفته» و بازنگري فيلم «مغازه‌ي سرنبش» ارنست لوبيچ با يادداشت‌هايي از كريستين تامسون و احسان خوش‌بخت را هم مي‌توانيد در بخش نوستالژي بخوانيد.

در بخش پايان‌بندي هم سكانس پاياني و خاطره‌انگيز فيلم «زندگي شگفت‌انگيزي است» فرانك كاپرا با يادداشتي به قلم مجيد اسلامي بررسي شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار