پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
پروژه‌ای با همکاری ارکسترهای سمفونیک ایران و ارمنستان و ارکستر ملل
پروژه «خیام‌خوانی» با آهنگسازی پیمان سلطانی و آواز 35 خواننده طراز اول موسیقی ایرانی، در مرحله آماد‌سازی است و تا حدود دو ماه آینده منتشر می‌شود.



سهیل سعیدی، مدیر موسسه تهیه و تولید موسیقی هفت اقلیم در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه اعلام کرد: پروژه بزرگ «خیام‌خوانی» اکنون در مرحله آماده‌سازی است و به‌زودی منتشر می‌شود.

او ادامه داد: این پروژه‌ای است که با پیمان سلطانی انجام دادیم و سلطانی آهنگسازی این پروژه را به عهده داشت. این پروژه در قالب دو لوح فشرده منتشر می‌شود و 35 خواننده برتر نسل جوان موسیقی ایرانی در این پروژه همکاری کرده‌اند و اشعاری از خیام را در قالب آواز اجرا کرده‌اند.

این تهیه‌کننده موسیقی دربره این پروژه توضیح داد: مجموعه این آوازها در کنار دو قطعه سمفونیک عرضه می‌شود که یکی برای ارکستر ملل است و دیگری برای ارکستر سمفونیک. همراه این مجموعه، یک کتاب نفیس با حدود 50 رباعی از حکیم عمر خیام عرضه می‌شود که برآیندی از چند نسخه تصحیح شده دیوان خیام نیشابوری است و البته دو ترجمه نیز در آن قرار دارد.

مدیر موسسه هفت اقلیم همچنین به خبرنگار دیباچه گفت: ما ناشر پرکاری نیستیم و نهایتا سالی چهار الی پنج پروژه را پیش می‌بریم. بنا بر این تلاش ما این است که کیفیت آثار را با دقت و تمرکز بر روی آنها بالا ببریم و پروژه خیام‌خوانی هم اکنون در مرحله ویراستاری است ولی نهایتا تا یکی دو ماه آینده در دسترس مخاطبان خواهد بود.

وی ضمن اشاره به 35 خواننده حاضر در این پروژه گفت: تقریبا به استثنای همایون شجریان و علیرضا قربانی، همه خوانندگان نسل دوم موسیقی ایرانی در این پروژه همکاری کرده‌اند که از این میان می‌توان به سالار عقیلی و بسیاری دیگر اشاره کرد. 35 آواز را با صدای این 35 خواننده طراز اول ایران می‌شنویم.

سالار عقیلی و 34 خواننده طراز اول دیگر خیام خواندند

این تهیه‌کننده همچنین درباره محمد معتمدی گفت: معتمدی به علت اینکه خودش به طور انفرادی در حال انجام یک آلبوم با اشعار خیام بود ترجیح داد در این پروژه شرکت نکند.

سعیدی تاکید کرد: ما در سال چهارم این پروژه قرار داریم و چهار سال است که در حال فعالیت بر روی آن هستیم بنا بر این برای ما این پروژه مهم بوده است. پروژه بزرگ و طولانی است. آن دو قطعه سمفونیک، حاصل همکاری مشترک ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر سمفونیک ارمنستان بوده است و همینطور ارکستر ملل. نام این دو قطعه «خیام؛ هست و نیست» و «خیام؛ ترانه‌ها» است که همراهشان خوانش رباعیات قرار گرفته است و علاوه بر فطعات آوازی، اشعار را خود پیمان سلطانی هم دکلمه کرده است. تقریبا در هر قطعه دو رباعی دکلمه شده است و یک آواز.

او در خاتمه ابراز امیدواری کرد پس از انتشار آلبوم، این اثر با استقبال مطلوبی از سوی اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به خیام مواجه شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار