سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۵۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه:پس از  مدت‌ها کش و قوس سرانجام علی‌اکبر صفی‌پور به‌طور رسمی جایگزین بهرام جمالی در بنیاد رودکی شد.

دیباچه علی‌اکبر صفی‌پور 1

به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه؛ با پایان یافتن دوره ماموریت بهرام جمالی در سمت مدیر عاملی بنیاد رودکی با توجه به حواشی پیش آمده برای ارکسترها و ابهاماتی که در موضوعات مختلف بنیاد رودکی وجود داشته است، سرانجام علی‌اکبر صفی‌پور به عنوان جایگزینی برای جمالی در نظر گرفته شد.


در تعطیلات نوروز امسال که حواشی ارکستر سمفونیک تهران و استعفای علی رهبری بالا گرفته بود، شایعه کنار رفتن بهرام جمالی از مدیریت بنیاد رودکی جدی شده بود یکی از گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی او که در رسانه‌ها مطرح شده بود اکبر تشکری‌نیا بود که می‌گفتند گزینه مد نظر علی مرادخانی بوده است اما این موضوع خیلی زود تکذیب شد. گزینه‌ای که از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این سمت در نظر گرفته شده بود، علی اکبر صفی‌پور، مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی است.

صفی‌پور کیست و سوابق او برای انتصاب در این پست چه بوده است؟

اسحاق صلاحی (رئیس ستاد احمدی‌نژاد در مازندران در انتخابات سال ۱۳۸۸ و دوره دهم ریاست جمهوری ) که تیرماه سال ۹۰ با حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شد در اولین انتصاب صفی‌پور را را به عنوان معاون انتخاب کرد. سیدحسین محمدی تاکامی و سیدامیر افضلی از مسئولان ستاد انتخابات محمود احمدی نژاد در دورهای  نهم و دهم در استان مازندران نیز پس از انتصاب صلاحی به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بعنوان مدیران ارشد در این سازمان مشغول بکار شده بودند.

صفی‌پور کارشناسی تاریخ خود را از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد تاریخ خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام را از همان دانشگاه گرفته است.

وی پیش از این معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بوده است و همان زمان انتصاب او به سمت مدیر کلی آذربایجان شرقی با واکنش‌هایی از سوی هنرمندان آذربایجانی روبرو شده بود. صفی‌پور متولد ۱۳۴۶ در شهرستان شبستر است و چهره‌ای کادمیک محسوب می‌شود اما با توجه به حیطه وظایف و اختیارات بنیاد رودکی که شامل فعالیت‌های مرتبط با تئاتر و موسیقی می‌شود و صفی‌پور رزومه مرتبطی با این حوزه‌ها ندارد باید دید آیا شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره انتصاب وی جدی‌تر از این می‌شود یا همه اینها تنها در حد همان گمانه‌زنی‌های غیر رسمی باقی می‌ماند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
با سلام
خدمت جناب وزیر محترم ارشاد
شمارا بخدا به عرصه فرهنگ رحم کنید،این آقای صفی پور از خود رزومه ای در اداره کل ارشاد استان آذربایجان شرقی بجا گذاشت و تخم نفاقی کاشت که سالها از قبل آن استان متضرر خواهد شد،بیاید در تعیین مدیر برای بنیاد رودکی با عجله تصمیم نگیرید تا تراژدی فرهنگی آذربایجان در بنیاد رودکی مجددا تکرار نشود.
شمارا بخدا بما رحم کنید
شمارا بخدا به فرهنگ و هنر مملکت رحم کنید
رسانه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
جناب آقای جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
سلام علیکم
طاعات و عبادات حضرتعالی قبول درگاه حق تعالی

آقای صفی پور با گند کاریهایی که در تبریز در مسند مدیر کلی ببار آورد فرهنگ سر ایران را به باد فنا داد ،خواهش عاجزانه دارم نگذارید بنیاد رودکی را را از بنیاد بر اندازد.
بدترین صفت ایشان گماشتن افراد غیر کارشناس بر راس ادارات تحت امر ، اخذ مبالغ برای دادن مجوز کنسرت به بهانه تقویت اقتصاد فرهنگ،میدان دادن به افراد چاپلوس،جابجایی خارج از مقررات و غیر کارشناسی افراد از شهرستانها به کلانشهر تبریز،و...
خواهش می کنم با عدم تمدید ماموریت ایشان به کتابخانه ملی برگردانید تا همکارا خودشان از این همه برکات وجودی ایشان بی بهره نمانند.
کتابدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
کتابخانه ملی به اندازه کافی از برکات حضور ایشون برخوردار بوده اند. ایشان بهتراست به سازمانی فرستاده شوند که که قصد انفجار یا از بین بردن آنجا را داشته باشند. کتابخانه ملی متعلق به ملت ایران است و سالهای سال پویا و فعال به فعالیت ادامه خواهد داد.
تکاور فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
باسلام؛ با تشکر از کارکنان و مدیریت بی طرف دیباچه که نظریات را بدون کم و کاستی منعکس می کنند.
آقای صفی پور، با شناختی که اینجانب به عنوان یکی از نویسندگان و فعالان فرهنگی استان آذربایجان شرقی از ایشان دارم، نمی تواند از عهده این مسؤولیت برآید؛ به خصوص که در دوران تصدی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هم، خود دارای حواشی زیادی بوده که باعث تنش بین همکاران و اهالی فرهنگ و هنر استان شد که متأسفانه یک اداره خرابه ای را تحویل مدیریت جدید داد که تا آخر دولت فعلی نمی تواند و یا اگر بتواند واقعا به سختی خواهد توانست آن را اصلاح و جمع و جور کند؛ چرا که کارکنانی تعهد داده برای خدمت در مناطق محروم را به صورت غیرقانونی و با سفارش، از شهرستان به مرکز استان انتقال داده و تغییراتی غیراصولی و جا به جایی های غیرقانونی انجام داده و کلی تخلفات اداری دیگر که می توان صدها از این تخلفات را شمرد و به نظرم چنین شخصی در چنین مجموعه ای که مخاطبانش افراد فهیم و عمیق می باشند، نمی تواند دوام بیاورد و مدیریت نماید و به زودی، به همان علت هایی که در مجموعه ارشاد تبریز نتوانست دوام بیاورد، در این مجموعه فرهنگی هم نخواهد توانست دوام بیاورد و به عنوان یک فرهنگی، امیدوارم مسؤولان با عنایت به سوابق مشارالیه با اقدام شتاب زده ای که بدون مطالعه و صرفا برای جاپرکنی و تعیین مدیریت این بنیاد تجربه ای غلط را دوباره تکرار کرده اند، صدمه و آسیبی به فرهنگ نرسد. آقای صفی پور چنانکه همه می دانند و در سایت های مختلف هم اشاره شده، بازمانده ای از دولت سرتاپا متخلف و مسأله دار قبلی هست که فعالیت ایشان در ستاد آقای احمدی نژاد تنها یکی از آن نمونه هاست که خود داستانی دارد اینکه چه گونه به سازمان اسناد و کتابخانه ملی را یافته و مابقی قضایا... ایشان یک فرد دانشگاهی است و کار اجرایی جدی و مؤثر فرهنگی و چالشی نداشته است و صرفا مراسمات غیررسمی و مشارکتی فرهنگی ساده و بدون چالش را اداره کرده است و برای چنین مجموعه ای، واقعا ناتوان است و زمان آن را ثابت خواهد کرد چرا که در زمان ورود ایشان به تبریز هم بنده به دوستان گفتم که مدیریت ارشاد کار ایشان نیست و این پیش بینی درست از آب درآمد. آقای صفی پور متاسفانه کارنامه خوبی در آذربایجان شرقی نداشته است و چنانکه دوستان گفته اند، مدیریت وی در سایت های مرتبط با حوزه فرهنگی وهنری تبریز قابل مطالعه است و عملکرد او در حوزه موسیقی، تئاتر، کتاب و … را بایستی از نظرات منتشره جستجو کرد که چه قدر ولنگاری فرهنگی و بدون مهندسی اصولی در این استان رقم خورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳