سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 07 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۹۹۳
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بازیگر سریال «برادر» در گفتگو با دیباچه
کاوه خداشناس بازیگر نقش شهاب در سریال «برادر» مهمترین دلیل انتخاب این نقش را شخصیت‌پردازی آرش قادری و حضور جواد افشار در مقام کارگردان دانسته و می‌گوید: فیلمنامه به شکلی بود که جای کار برای شهاب درنظر گرفته شده بود و با مشورت توانستیم این شخصیت را از حالت تخت و یکنواخت دربیاوریم.



IMG_1742

کاوه خداشناس در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه با اشاره به شخصیت‌های مثبت و منفی سریال «برادر» می‌گوید: زماني که پيشنهاد بازي در سريال «برادر» به من شد و فيلمنامه را خواندم، از نقش شهاب خوشم آمد. احساس کردم اين نقش هم پيچيدگي هاي خاص خودش را به خاطر ويژگي هاي روحيه شهاب دارد و هم اين که تخت نيست. ضمن اين که فيلمنامه خيلي خوب نوشته شده بود و از همه ابعاد به شخصيت شهاب و ديگر شخصيت هاي قصه پرداخته شده بود، يعني هيچ يک از شخصيت ها در قصه رها نبودند و همين براي من جالب بود.

وی ادامه داد : از سوي ديگر فيلمنامه جزو اولويت هاي مهم براي بازيگر است. وقتي ما فيلمنامه ای را بخوانيم که با درايت نوشته شده باشد و قصه براي من به عنوان بازيگر قابل درک باشد و با شخصيت هاي قصه همذات پنداري کنم، مسلما براي بيننده هم قابل لمس است و مي تواند با قصه ارتباط برقرار کند.

بازیگر نقش شهاب افزود : برای یک بازیگر محیط آرام پشت صحنه و اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است . پس از تجربه بازی در «پول کثیف» و دو ماه کار مداوم در بندرعباس از همکاری با افشار لذت بردم و همیشه منتظر بودم نقشی در کارهای او داشته باشم. شاید مهمترین ویژگی ایشان صبوری و خستگی ناپذیری‌شان در کار باشد که بازیگر را به ادامه همکاری علاقه‌مند می‌کند.

خداشناس با تاکید بر وجود یک تیم خوب و بازیگران حرفه‌ای که وزنه‌های سریال هستند گفت: مانند هر بازیگر دیگری وقتي فيلمنامه را خواندم، شخصيت شهاب و جایگاهش را در قصه به عنوان یک شاگرد برنج فروش تحليل کردم، اما بخش دیگر کار به تیم مقابل برمی‌گردد.

وی افزود:  نکته قابل توجه این است که وقتي سر صحنه مي روی و گريم مي شوی، ببینی بازيگر نقش مقابلت چه کسی  است . مسلما، فضا و ميزانسن ها و... روي حس ما براي نقشي که مي خواهيم بازي کنيم، تاثير مي گذارد. بی‌شک بازی مقابل بازیگران پیشکسوت و حرفه‌ای برای من فرصتی بود که تلاش کردم آن را از دست ندهم.

بازیگر سريال «پول کثیف» با تاکید بر این نکته که اگردر هر داستان شخصیت‌ها سرجای خود قرار بگیرند طول و عرض نقش اهمیتی نخواهد داشت گفت: شهاب یک مرکز ثقل پنهان است و با رفتارش بخش مهمی از قصه را پیش می‌برد. او از طبقه پایین جامعه سودای پیشرفت دارد اما شخصیت تکراری در قصه ندارد. او با جایگاه و طبقه اجتماعی‌اش کنار آمده و بدون اینکه بخواهد شبیه ناصر شود و جای او را بگیرد از رسیدن به آرزوهایش غافل نیست و در نهایت در موقعیت‌های مختلف بخش‌های نهان شخصیت‌اش را نشان می‌دهد.

خداشناس با اشاره به ظرافت‌های نقش شهاب اذعان داشت: این شخصیت خیلی زود می‌توانست کلیشه شود و به ورطه تکرار بیفتد.یعنی شاگرد مغازه‌ای که با تقلید از طبقه بالاتر دنبال ظاهرش است و قصد تقلید و رقابت با پسران صاحب‌کارش را دارد اما این‌طور نشد و ما با شخصیتی پخته و باورپذیر روبروییم.

وی در پایان با اشاره به نمودار شخصیتی شهاب می‌افزاید: اکنون که بخشی از خلوتم را به او اختصاص داده‌ام و همراه من دارد زندگی می‌کند. به نظرم رفتار شهاب منطقی است و او نماینده این طیف از جوانان است. هدف غایی‌ام این بود که شهاب را درک و باورپذیرش کنم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳