شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
«خاطرات نگاتیو» به کارگردانی فرهاد ورهرام که درباره تعطیلی لابراتوارهای فیلم و تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال است، با پخش از شبکه مستند داستان تعطیلی ناگهانی دو لابراتوار قدیمی تهران را که از اواخر سال ۱۳۹۳ دیگر فعالیتی ندارند، روایت می‌کند.



دیباچه- خاطرات نگاتیو

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، فرهاد ورهرام درباره‌ ساخت آخرین اثر مستند خود توضیح داد: در اواخر دهه 40 که در انتظار کنکور بودم، به عنوان سیاهی لشکر در فیلم «پسر ایران از مادرش بی خبر است» ساخته فریدون رهنما بازی کردم. گاهی اوقات نیز نگاتیوهای فیلم را به استودیو «فیلمساز» می بردم. بعدها این استودیو و همین طور استودیو «بدیع» تبدیل به پاتوق و خانه من شد.

وی افزود: اینگونه بود که با دنیای لابراتوار آشنا شدم. این اواخر و زمانی که خبردار شدم استودیو «فیلمساز» و استودیو «بدیع» در حال تعطیل شدن هستند، قضیه را با فخرالدین سیّدی در میان گذاشتم و به این ترتیب پروژه ساخت فیلم آغاز شد.

این مستندساز پیشکسوت تصریح کرد: تولید این مستند که آغاز کار لابراتوار در ایران تا تعطیلی آن‌ها را به تصویر می‌کشد، بخشی از تاریخ سینمای ایران بوده و در حمایت از لابراتوارهای تعطیل، ساخته شده است.

فرهاد ورهرام پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، فیلم‌های «بازار اردهال»، «آبگینه»، «نخل»، «تاراز»، «عروسی مقدس»، «آز آلپ تا دماوند»، «سیاهان جنوب ایران»، «بی‌شناسنامه‌ها» و... را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

عوامل تولید مستند «خاطرات نگاتیو» عبارتند از کارگردان: فرهاد ورهرام، تصویربردار: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طائی، صداگذار: بهروز شهامت، تدوین: طاهره حسینی، مدیر تولید: صمد خدایی، عکاس: سهیل صباحی، پژوهشگر و تهیه‌کننده: فخرالدین سیدی کورایم، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

«خاطرات نگاتیو» فردا 29 خرداد ساعت 21 در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما پخش می شود و در روزهای یکشنبه 30 خرداد ساعت 9، سه شنبه 1 تیر ساعت 24 و جمعه چهارم تیر ماه ساعت 17 در نوبت بازپخش قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار