چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
امیر پورکیان تهیه‌کننده «خنده‌های آتوسا» در گفت‌وگو با دیباچه:
دیباچه: تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «خنده‌های آتوسا» و «گاهی» با انتقاد شدید از اتفاقات اخیر سینما گفت:در حالی که نه صدا و سیما پشت سینما است و نه مدیران سینمایی، تهیه‌کننده‌ها دست به دامان شبکه‌های ماهواره‌ای شده‌اند. اصلن حق با شماست و شبکه‌های ماهواره‌ای، جاسوس اسرائیل هستند، اما چرا شرایط را برای همکاری با این شبکه‌ها فراهم می‌کنید؟!



دیباچه-سعید طاهری:امیر پورکیان یکی از تهیه‌کننده‌های بخش خصوصی‌ست که برای اولین بار با «دریا و ماهی» پرنده به کارگرانی مهرداد غفارزاده وارد شد و این مسیر را با «خنده‌ها آتوسا»ی علی‌رضا فرید و «گاهی» محمدرضا رحمانی ادامه داد.او در گفت‌وگویی با دیباچه، با عصبانیت از اتفاقات اخیر که سینما را به حاشیه کشانده است، انتقاد کرد و قوه قضاییه را مقصر اصلی جنجال‌ها دانست.
پورکیان هنگام اکران دور هنگام «خنده‌های آتوسا» _ به گفته تهیه‌کننده، این فیلم، پس از 4 سال مجوز اکران گرفت _ از زمین و زمان گله‌مند بود و اعتقاد داشت به این دلیل که قصه فیلم به مفسدهای اقتصادی می‌پرداخت، از اکران آن جلوگیری شده‌است.

این تهیه‌کننده جوان در گفت‌وگو با بخش سینمایی دیباچه گفت: «اتفاق‌های پیش‌آمده مرا یاد نقل قولی از رسول اکرم می‌اندازد: «سرزمین خدا با کفر پایدار می‌ماند اما با ظلم هرگز...!» در حالی که نه صدا و سیما پشت سینما است و نه مدیران سینمایی، تهیه‌کننده‌ها دست به دامان شبکه‌های ماهواره‌ای شده‌اند. اصلن حق با شماست و شبکه‌های ماهواره‌ای، جاسوس اسرائیل هستند، اما چرا شرایط را برای همکاری با این شبکه‌ها فراهم می‌کنید؟! چرا کاری نمی‌کنید که فیلم‌های سینمایی در کانال‌های تلویزیون ملی تبلیغ کنند؟
وی افزود:صادقانه بگویم که بعضی از تهیه‌کننده‌ها مثل من، با رضایت تمام تیزرهای فیلم‌شان را برای شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال کردند تا حداقل بتواند هزینه ساخت فیلم‌شان را درآورند! تهیه‌کننده‌هایی مثل من، پولی از دولت نگرفته‌اند که نگران بازگشت آن نباشند و برای‌شان نفروختن فیلم اهمیتی نداشته باشد! ما با هزینه‌های بخش خصوصی فعالیت می‌کنیم و پول مردم را برای ساخت فیلم‌های افتضاح،‌ حرام نمی‌کنیم!
پورکیان تصریح کرد:«چرا مسئولان و مدیران از زور و قدرت و نفوذشان برای تضعیف سینما استفاده می‌کنند؟! انصاف‌شان کجا رفته است؟ فیلم «آااادت نمی‌کنیم» رقیف فیلم من بود و با تلاش‌های تهیه‌کننده‌اش سرگروهی اریکه ایرانیان را از ما گرفت، اما مهم نیست و الان مسئله رقابت اهمیت ندارد، چرا که ممکن بود این مشکل برای فیلم «خنده‌های آتوسا» پیش بیاید».

دیباچه+خنده‌های آتوسا
این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد:«با جلسه‌هایی‌که توسط گروهی متشکل از سینماگران و تهیه‌کننده‌ها‌ مقابل دادستان تهران تشکیل شده است، قطعا این مشکلات امروز حل می‌شود و «آااادت نمی‌کنیم» به چرخه اکران باز می‌گردد. قوه قضایی می‌خواست خودی نشان بدهد و قدرتش را به رخ سینما بکشد و این کار را کرد که سینماگران متوجه شوند، آن‌ها قدرت انجام چه کارهایی را دارند!».
تهیه‌کننده «خنده‌های آتوسا» در ادامه گفت‌وگوی خود با دبیاچه با انتقاد از خلاء قانونی در ارتباط با تبلیغات فیلم‌های سینمایی تاکید کرد:«متاسفانه قانون ما سوراخ دارد! وقتی تیزرهای چند فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، چرا باید یک فیلم را توقیف کرد؟ چرا فیلمی مثل «ایستاده در غبار» که توسط بخش دولتی و با بودجه‌های عمومی ساخته شده است، توقیف نمی‌شود؟ چون تهیه‌کننده‌اش شرکت اوج بوده است؟! وقتی بین فیلم‌ها تبعیض قائل می‌شوند، یعنی این‌که: قانون ما سوراخ دارد! قوه قضاییه چه سندی از قرارداد تهیه‌کننده «آااادت نمی‌کنیم» با شبکه‌های ماهواره‌ای دارد؟ اگر قانون برای همه است پس چرا فقط گردن یک فیلم و سازنده‌گانش می‌زند؟!».
وی  ادامه داد:وقتی می‌گوییم:«همه‌چی خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد، مطمئن باشید مشکل از یک‌جای دیگر می‌زند بیرون... اگر می‌خواهید فیلم‌ها را توقیف کنید؛ همه را با هم توقیف کنید. چرا «رسوایی 2» و «ایستاده در غبار» را توقیف نمی‌کنید؟! تیزر این فیلم‌ها هم از شبکه «GEM» پخش می‌شدند؛ چرا آن را نمی‌بینید؟».
پورکیان در خاتمه گفت‌وگوی خود با دیباچه اظهار داشت:«مطمئن باشید این اتفاق‌ها به سود فیلم ابراهیم ابراهیمیان تمام شد و با این جنجال‌های رسانه‌ای، «آااادت نمی‌کنیم» اگر قرار بود یک میلیارد فروش داشته باشد، دو برابر در گیشه فروش خواهد داشت و در کل این حواشی به سود فیلم تمام خواهد شد، اما این سوال از آقای لاریجانی (رئیس قوه قضاییه) باقی می‌ماند: مگر می‌شود، قانونی بگذارید که یک فیلم را توقیف کند و دیگری را نه؟! در حالی که هر دو یک گناه را مرتکب شده‌اند!»

posterkhandehayeatoosa1

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳