پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
تحلیلی بر اتفاقات و انتصابات مدیریتی در رسانه ملی
دیباچه:پس از موافقت استعفای محمد سرافراز ، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت  با حکم مقام معظم رهبری ، عبدالعلی علی عسگری سکان صدا وسیما را برعهده گرفت و طولی نکشید که مرتضی میرباقری به سمت معاون سیما منصوب شد و در مدت یکماهی که از تغییرات مدیریتی در رسانه ملی می گذرد ، حدود 21 انتصاب در سطح معاوانان و مدیران شبکه های رسانه ملی صورت گرفته است.



دیباچه-صدا و سیما

دیباچه-امیر افشار فتوحی:تغییرات مدیریتی در رسانه ملی و بازگشت برخی از مدیران قدیمی و انتصاب هایی که صورت گرفته حکایت از عدم اعتماد به جوانگرایی که در زمان سرافراز باب شد ، دارد و انتصاب مدیرانی که در گذشته  این رسانه ، دستی بر آتش داشتند به عنوان مدیران ستادی که قرار است افق آن را ترسیم کنند نشان می دهد که تصمیم مدیران براین واقعیت استوار است که باید ابتدا به گذشته ای که هنوز مخاطب از این رسانه  روی برنگردانده بود برگردند و سپس فکری برای آینده کنند .

اگر چه انتظار می رود با ورود مجدد افراد کارکشته علاوه بر برنامه ریزی های کاربردی و نگاه ویژه به بالا بردن سطح کیفی برنامه ها ، پرورش مدیران جوان نیز در دستور کار قرار گیرد چرا که بدور از هر تعارفی در آینده ای نچندان دور این سازمان نیاز به پوست اندازی خواهد داشت و مدیرانی که دور هم جمع آمده و کمر همت به نجات این رسانه ورشکسته بسته اند ، باید جای خود را به نیروهای جوان و تازه نفس بدهند . والبته در این راستا تعامل رییس رسانه ملی با  دولت و مجلس  که در دیدار با راسای دو قوه مجریه و سپس مقننه صورت گرفت مزید بر علت است تا آینده ای روشن برای صداوسیما متصور شویم.

اما در میان این تغییرات ، موضوعی که بیش ازهمه موردتوجه است انتصاب سلیم غفوری ، بجای امیر تاجیک جوان ترین مدیر این رسانه که سکان شبکه مستند را حدود 2 سال در دست گرفته بود ، است . مدیری که از زمان ورودش تا به امروز تحول بزرگی در این شبکه بوجود آورد و البته غفوری نیز نیروی تازه نفسی است که با تجربیاتش در عرصه مدیریتی و تولید فیلم های مستند می تواند گزینه مناسبی در جهت ادامه راهی که تاجیک آغاز کرده باشد.

البته نکته قابل توجه دیگر در انتصاب غفوری این است که بعد از احسان کاوه(مدیر شبکه تهران) ، سعید اشناب (مدیر شبکه جام جم) که البته پیش از آن مدت محدودی در زمانی که سرافراز هنوز معاون برون مرزی بود مدیرت موفقی را در شبکه جهانی الکوثر تجربه کرده بود اما به دلیل اختلاف نظری که داشت از سمتش برکنار شد و همچنین محمد سرشار (مدیرشبکه کودک و نوجوان) چهارمین مدیری است که از شبکه تازه تاسیس  افق که زیر مجموعه سازمان اوج  محسوب می شود به مدیریت شبکه های رسانه ملی منصوب می‌شود. و با این اوصاف استنباط می‌شود حال که صدا وسیما نتوانسته شبکه افق که در مدت کوتاه افتتاحش به خوبی عمل کرده و مخاطب خود را پیدا کرده است  را به زیر مجموعه خود درآورد ، اما شبکه افق تاثیر خود بر رسانه ملی را جزو اهداف لاینفک خود قرار داده است.که این تعامل را نیز می توان به فال نیک گرفت تا رسانه ملی دوباره طعم شیرین جذب و رضایت مخاطب را بچشد .

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲