پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۷۰۰
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۰۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
فیلم سینمایی «ماحی» به كارگردانی داوود خیام پس از اینکه پشت درهای جشنواره از رقابت باز ماند، بالاخره پس از چندماه با هفت مورد اصلاحیه پروانه نمایش گرفت.



دیباچه:

این فیلم كه همایون ارشادی، آناهیتا نعمتی و مهران احمدی در آن نقش آفرینی‌های اصلی را داشته اند، به گفته كارگردان هفته گذشته در تعاملی فرهنگی با شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد، با اعمال اصلاحاتی موفق به دریافت پروانه نمایش شد و در آینده ای نزدیك، اكران خواهد شد.

داود خیام كارگردان فیلم، پس از صدور پروانه نمایش درباره عدم حضور این فیلم در جشنواره سی و چهارم گفت: «متاسفانه، فیلم «ماحی» از باب مصلحت اندیشی فرهنگی و یا به تعبیری سلیقه تهاجمی، مورد بی مهری قرار گرفت و از حضورش در بخش نگاه نوی جشنواره جلوگیری شد، همان زمان و حتی بعدتر از ما درخواست كردند كه فیلم اصلاح شود. در این میان ما دقیقا نمی دانستیم كجای این فیلم، به چه دلیل و منظوری «باید» اصلاح شود، با تمام این ابهامات، مسیر ناهموار پیش رو را طی كردیم تا به امروز رسیدیم.»

دیباچه-ماحی


این كارگردان كه «ماحی» نخستین ساخته بلند سینمایی اش محسوب می شود، درباره چگونگی برخورد جشنواره فجر با فیلمش افزود: «در پی همین صحبت ها، ما را تا لحظه اعلام اسامی فیلم‌های «نگاه نو - فیلم های اول» آرام آرام روی پله های موزه سینما كشاندند و به همین ترتیب این فیلم با زبانی بسته و بی سر و صدا به دلایلی نامشخص از جشنواره فیلم فجر جا ماند.»

در پی این اتفاق، فریدون جیرانی كه جمعه ٣٠ بهمن ٩٤ در برنامه هفت شبكه سوم سیما بود، در این برنامه انتخاب نشدن «ماحی» در بخش «نگاه نو» را تلویحاً به دلیل تصمیم شخص دبیر جشنواره دانست و از نبود این فیلم در جشنواره فیلم فجر، ابراز تاسف كرد.

داستان این فیلم كه بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سالهای 91 تا 92 می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی كه بازگوکننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محو کننده یا نابود کننده یاد می شود.

آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی از جمله بازیگرانی هستند كه در این پروژه سینمایی «ماحی» ایفای نقش کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عوامل ماحی عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: داوود خیام، تهیه کننده: جوادنوروزبیگی، سرمایه گذار و مجری طرح: روزبه حسینی کارگر، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و تركیب صدا: محمود موسوی نژاد، آهنگساز: بهزاد عبدی دستیاران اول كارگردان: حسین خضوعی، سامان رخصتی، منشی صحنه: سهیلا كاشفی، عكاس: مهدی دلخواسته، مدیر تولید: محمد رضا منصوری، مدیرتبلیغات و مشاور رسانه ای: شیوا آبا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار