چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۰۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
نویسنده سریال «پادری» گفت: در هر حال کلیت فضای سریال «پادری» همان فضای طنز آلودی است که در «دودکش» دیده شده است، اما اشاره‌ای به ماه رمضان ندارد.



دیباچه:

«کوروش نریمانی» نویسنده سریال «پادری» با اشاره به اینکه «پادری» برای عید نوروز طراحی شده بود، گفت:‌ شرایط به گونه‌ای رقم خورد تا مدیران تصمیم گرفتند پخش آن را به ماه رمضان موکول کنند.

وی ادامه داد: ما نیز بر اساس این تصمیم تا حدودی سعی کردیم مسیر قصه را تغییر دهیم و با توجه به اینکه نگارش به طور کامل برای نوروز انجام شده بود، اما از اواسط تولید سریال مجبور شدم تا تغییراتی را در بافت قصه انجام دهیم. در هر حال کلیت فضای سریال همان فضای طنز آلودی است که در «دودکش» دیده شده است، اما اشاره‌ای به ماه رمضان ندارد.

نویسنده سریال «پایتخت2» با اشاره به اعلام دیرهنگام پخش این سریال توسط سازمان صدا و سیما گفت:‌ حدس می‌زدیم این اتفاق بیفتد و ماه رمضان را برای پخش «پادری» در نظر بگیرند، بر همین اساس که در این باره چیزی نمی‌دانستم نگارش سریال را مختص این ماه عزیز، پیش نبردم و فقط متوجه شدم که باید چند قسمت به سریال اضافه شود.

دیباچه-کوروش نریمانی


نریمانی افزود: مشکلی که در این بین وجود داشت این بود که ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای طراحی کرده بودیم، اما به دلیل اینکه به ۲۲ قسمت برسیم می‌بایست مدت زمان هر قسمت را کوتاهتر می‌کردیم، ضمن اینکه «پادری» شب‌های قدر نیز پخش نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به همزمانی پخش «دودکش» و «پادری» نیز گفت:‌ با توجه به اینکه فصل اول این سریال تحت عنوان «دودکش» در رمضان 92 پخش شد و «پادری» نیز در همین ماه پخش می‌شود، باید بگویم اگر «پادری» در زمان دیگری هم بروی آنتن می‌رفت، باز هم این موضوع در جذب میزان مخاطب تاثیری نداشت. اگر اثری بتواند در بخش داستان و شخصیت‌ها ارتباطی با مخاطب برقرار کند، موفق عمل کرده است.

در این سریال جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت پیشه به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به فریبا طالبی، صدرالدین حجازی، آتیه جاوید، نصرت میر عظیمی، مهدی دانایی مقدم، حسین قاسمی فرد، حسام خلیل نژادی، جواد جوینده میرزا، سید جلال طباطبایی، علیرضا درویش، جهانگیر اژدری، مجید خدایی، مجتبی اکبری نژاد، محمدرضا نیلی، سعید فکری، امیر محرابی، مجید سیفی، امیر میرباقری، احسان سعادتی و... اشاره کرد.

فارس نوشت: در خلاصه داستان «پادری» (دودکش 2)  آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است. فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد. او که با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد.

عوامل تولید این مجموعه عبارتند از کارگردان: محمد حسین لطیفی، تهیه کننده: سید محمود رضوی، نویسنده: کوروش نریمانی، مشاور تهیه: محمد صادق آذین، مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیر تصویربرداری: امیر کریمی، طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: علی عدالت دوست، سرپرست گروه کارگردانی: علیرضا نجف زاده، مشاور اجرایی کارگردان: امیر عباس لطیفی، مدیر برنامه ریزی: علی صابری، دستیار تهیه: فیاض هوشیار، دستیار تولید: کامیاب متولی، مدیر تدارکات: حسین فیض آبادی، منشی صحنه: رضا بقایی، عکاس: مهدیه لطیفی، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی و مجری طرح: موسسه سینمایی سیمای مهر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳