پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۰۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
گفتگو دیباچه با سیما تیرانداز بازیگر نقش عفت در سریال پادری
سیما تیرانداز که در سریال «پادری» نقش عفت، همسر فیروز را ایفا می‌کند،  می‌گوید: نقش عفت با همان ویژگی‌های سریال «دودکش» نوشته شده و باز هم شاهد یک سریال طنز خیلی متفاوت خواهیم بود.



دیباچه:

سیما تیرانداز که در سریال «پادری» نقش عفت، همسر فیروز را ایفا می‌کند،  می‌گوید: نقش عفت با همان ویژگی‌های سریال «دودکش» نوشته شده و باز هم شاهد یک سریال طنز خیلی متفاوت خواهیم بود.
این بازیگر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه با اشاره به سختی انتخاب نقشی که بار طنز بیشتری دارد می‌گوید: نوروز چندین سال قبل در سریال «ویروس 2000» که گونه طنز بود کار کردم و از آن به بعد سراغ این ژانر نرفتم تا اینکه با پیشنهاد «دودکش» حس کردم می‌توانم با طنزی متفاوت در تلویزیون حضور پیدا کنم. هرچند آن زمان هم نسبت به اینکه بتوانم از عهده‌ی نقشم در «دودکش» برآیم، نگران بودم. اما خوشحالم که طنزی با ساختار «دودکش» و «پادری» اثر موفقی شده‌است.

دیباچه-سیما تیرانداز2

وی مهمترین دلیل حضورش در این دو مجموعه را علاقه‌اش به چالش کشیدن خودش و محک زدن‌اش در فضایی متفاوت دانسته می‌گوید: همیشه از کارهای متفاوت خوشم می‌آید و از چینش شخصیت‌های طنز این سریال که به شدت متفاوت است؛ استقبال کردم. برای من که تاکنون تجربه اینگونه طنز را در سریال‌های تلویزیون نداشته‌ام؛ موقعیت مناسب و البته حساسی است.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با تاکید بر حضور تیم حرفه‌ای تولید در این مجموعه می‌گوید: اولین بار با اعتماد به برزو نیک‌نژاد دوست چند ساله‌ام که در این حوزه بسیار حرفه‌ای است و تجارب همکاری بسیار خوبی در این سال‌ها با هم داشته‌ایم، نقش عفت را پذیرفتم. پس از آن وقتی کار را با محمد حسین لطیفی بستیم اطمینانم بیشتر شد. و می‌گفتم حتماً این کار سریال خوبی خواهد شد. به هر حال آقای لطیفی جزو کارگردانانی بود که همیشه دوست داشتم با ایشان همکاری داشته باشم.
وی می‌افزاید: بسیار خوشحالم که این مجموعه ادامه پیدا کرده‌است و می‌دانم که مخاطب از دیدن دوباره شخصیت‌هایی که از آن‌ها در «دودکش» خاطره خوشحال خواهد شد. ضمن اینکه در «پادری» هم با فیلمنامه‌ای قرص و محکم روبه‌رو بودیم که موفقیت سریال را تضمین می‌کرد.
تیرانداز با اشاره به نقش عفت و ویژگی‌های خاص این نقش می‌گوید: همیشه معتقدم غیرواقعی‌ترین لحظات یک اثر نمایشی هم باید چیزی شبیه زندگی باشد تا تماشاگر آن را باور کند. درواقع یک اثر فانتزی هم باید اتفاقی قابل باور برای مخاطب باشد تا تماشاگر آن را بپذیرد و با آن ارتباط برقرار ‌کند، پس باید زندگی در آن جریان داشته باشد. عفت چنین ویژگی‌ای برای من داشت.
این بازیگر تاکید می‌کند: به نظرم نوشتن فیلمنامه‌ای که خیلی درست فضای زندگی را به تماشاگر منتقل می‌کند کار چندان ساده‌ای نیست. هم برزو نیک نژاد و هم کوروش نریمانی این قابلیت را دارند اثری تولید کنند که در لحظه لحظه کار، تماشاگر احساس ‌کند خودش را می‌بیند و با تمام لحظات کار زندگی می‌کند. این نشان از آن دارد که فیلمنامه خیلی درست به نمایش واقعی یک زندگی پرداخته است.
وی با اظهار امیدواری از موفقیت نقش عفت در «پادری» می‌گوید: نمی‌خواهم از خودمان تعریف کنم، ولی فکر می‌کنم این سریال با مخاطب ارتباط خیلی خوبی برقرار خواهد کرد. شاید حمل بر خودستایی شود ولی بازخوردها در «دودکش» نشان داد که شخصیت عفت درست درآمده و نتیجه داده است. به هر حال این نقش تجربه‌ای است که برای من بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است و امیدوارم همچون گذشته نتیجه‌اش مخاطب را راضی کند.
تیرانداز یکی از نقاط قوت این مجموعه را انتخاب درست گروه بازیگری دانسته می‌افزاید: اتفاقا این موضوعی است که بسیاری از آثار از ناحیه آن لطمه می‌بینند. من در مورد خودم صحبت نمی‌کنم ولی به نظرم گروه بازیگری این دو سریال بسیار فکورانه انتخاب شده‌اند.
وی می‌افزاید: از همان ابتدا درک متقابل از نقش‌ها و پیداکردن هر نقش، سبب شد پاسکاری‌ها بسیار خوب و حرفه‌ای و البته برای تماشاگر قابل باور از آب درآید و این نشانه انتخاب درست بازیگران است. در یک مجموعه هرچقدر من بازیگر خوبی باشم و بتوانم نقشم را درک کنم اما اگر نتیجه‌ای از بازیگر مقابلم نگیرم کار درست از آب درنخواهد آمد. مهمترین دلیل این موفقیت‌ها را مجموعه‌ای از عمل‌‌ها و عکس‌العمل‌ها می‌دانم؛ و می‌بینید که همه بچه‌ها در این سریال درست و بجا انتخاب شده‌‌اند و اگر در «پادری» افرادی به جمع قبلی اضافه شدند دقیقا برای حفظ این تیم بوده‌است.
بازیگر نقش عفت با اشاره به موقعیت‌های طنز برای یک زن در این سریال می‌گوید:ما به کرات می‌بینیم که بخشی از طنز این مجموعه بر دوش عفت است. این درحالی است که در تلویزیون کمتر برای خانم‌ها طنز نوشته می‌شود و همه شوخی‌ها و خنده‌ها در سینما و تلویزیون مردانه است. اما این به هوشیاری نویسنده و کارگردان برمی‌گردد که توانست طنز را به شکلی ترسیم کند که هر یک از شخصیت‌ها به اندازه جایگاه و تعریفی که داشتند در آن نقش داشته باشند.
وی ادامه می‌دهد: در «پادری» عفت با همان ویژگی‌ها و تعریفی که از خصوصیاتش سراغ داریم بخشی از بار طنز را به عهده می‌گیرد. ضمن اینکه فراموش نکنیم که در این مجموعه قرار نیست بازیگران طنز باشند بلکه داستان،‌ روایت‌ها و موقعیت‌هاست که طنز را بوجود می‌اورد و به نظرم ورود به طنز موقعیت خیلی مخاطب را راضی نگه می‌دارد.
تیرانداز مهمترین دلیل ادامه یافتن این سریال را نوآوری‌اش در گونه طنز تلویزیون دانسته تاکید می‌کند: خود من چنین مدلی را در سریال‌های طنز ندیده‌ام و مطمئن هستم که بینندگان لحظات بسیار درخشان‌تری را در سریال «پادری» خواهند دید.
در پایان بازیگر سریال «پادری» با اظهار امیدواری از اینکه بینندگان این سریال را دوست داشته‌باشند می‌گوید: «پادری» به همه چیز ساده نگاه می‌کند و در عین همین سادگی، طنزی را به وجود می‌آورد که فکر می‌کنم تماشاگر همین سادگی‌ها را دوست داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲