شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
 

photo_2016-06-03_23-05-29

دیباچه: طی مراسمی با حضور چهره‌های هنری از اولین سامانه کنسرت آنلاین کشور در تالار اندیشه حوزه هنری رونمایی شد و علیرضا قربانی نخستین خواننده این سامانه قطعاتی برای حاضران و تماشاگران آنلاین اجرا کرد.

حامد عنقا که پیشتر او را به عنوان فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار می‌شناختیم مدیر پروژه کنسرت آنلاین ایران (حام) بود و در این مراسم که با اجرای سید جواد یحیوی برگزار می‌شد گفت: چند نفر از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این سرزمین آرزویی داشتند که بالاخره آن را محقق کردند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: البته لحظه‌ای که ما تصمیم گرفتیم این پروژه را شروع کنیم گام سخت را برداشتیم و می‌توان گفت تمامی سختی آن در لحظه تصمیم گیری بود، اما امروز بسیار خوشحالم که نتیجه تلاش نزدیک به ۳۰۰ نفر از همکارانم در حوزه‌های مختلف فنی و محتوایی به نتیجه رسید. همانطور که می دانید بلیت کنسرت گران‌ترین کالای فرهنگی در سبد خانوار است و بسیاری از افراد جامعه به دلیل همین گرانی نمی‌توانند از برنامه‌های موسیقایی استفاده کنند. همین مساله از مهم ترین انگیزه های ما برای راه‌اندازی سامانه تماشای آنلاین کنسرت‌ها بود و امروز ما خوشحالیم که توانستیم با راه‌اندازی سامانه «حام» این فضا را به وجود بیاوریم که همه اقشار کشور اعم از مردم داخل و خارج از ایران که دوست دارند موسیقی بچه‌های ایرانی را گوش دهند از کنسرت های ما استفاده کنند.

مدیر پروژه کنسرت آنلاین کشور با اشاره به سادگی استفاده از این سامانه برای کاربران، گفت: مخاطب می تواند تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه خود به جمع مخاطبان این سامانه بپیوندد و حالا این حس بسیار لذت بخشی است که نزدیک به ۱۰ هزار کاربر در کنار افرادی که در این سالن حضور دارند در تماشای این برنامه همراه هستند. قرار است بسیاری از هنرمندان در پروژه کنسرت آنلاین کنار ما حضور یافته و یاری‌گر ما باشند.

عنقا تاکید کرد: ما کنسرت گذار و تهیه کننده نیستیم بلکه سامانه‌ای هستیم که برای موسیقی فعالیت خود را آغاز کرده و به هیچ عنوان خود را رقیب کسی نمی‌داند. به طور حتم تجربه دیدن لذت کنسرت چیز دیگری است بنابراین ما ادعایی نداریم که رقیب برنامه‌های زنده موسیقی هستیم. این سامانه فقط فضای جدیدی است برای اینکه فضای کسب و کار در حوزه موسیقی رشد پیدا کند و معتقدیم جامعه موسیقی کشور بسیار پویا و فعال است و می تواند با این فضای جدید بازار جدیدی داشته باشد.

 

photo_2016-06-03_23-05-36

اولین خواننده سامانه؛ علیرضا قربانی

علیرضا قربانی؛ خواننده، بعد از سخنرانی، قطعاتی منتخب از آلبوم «سودایی» برای مخاطبان حاضر در سالن و مخاطبان سامانه کنسرت آنلاین کشور اجرا کرد.

قربانی در سخنانی پیش از آغاز برنامه‌اش گفت: پیشنهاد حضور در این رویداد برایم بسیار جالب بود و احساس کردم اجرا در یک کنسرت آنلاین تجربه خوبی باشد. ما باید از تکنولوژی در جهت پویایی و رونق هر چه بیشتر موسیقی بهره ببریم اما متاسفانه همواره در استفاده از تکنولوژی چند سالی از سایر کشورها عقب هستیم .

قربانی تصریح کرد: علیرغم اینکه هفته آینده کنسرت های «دخت پری‌وار» را در پیش ولی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشیم زیرا از این طریق می‌توانیم برنامه‌های موسیقی را به خانه‌های مردم ببریم. این سامانه امکانی در اختیار مردم می‌گذارد تا قدرت انتخاب داشته باشند و بتوانند با پول کمی در کنار خانواده از موسیقی لذت ببرند. مسلما راه‌اندازی این سامانه موسیقی را در جامعه سیال‌تر و فراگیرتر می‌کند.

 

اعضای ارکستر علیرضا قربانی در اجرای شب گذشته عبارت بودند از نگار خارکن و سامان صمیمی کمانچه، میلاد محمدی تار، حمید خوانساری عود و ذکریا یوسفی سازهای کوبه‌ای.

 

حسن ناهید، پرویز پورحسینی، اصغر همت، پیمان خازنی، محمد حسین لطیفی، رضا بابک، فرشاد رمضانی، فاطمه گودرزی، احمد مسجدجامعی، سیامک جهانگیری، رضا مهدوی و جهانگیر الماسی از جمله مهمانان ویژه مراسم رونمایی سامانه کنسرت آنلاین کشور بودند.

 

عکس: زهرا رمضانی

 

photo_2016-06-03_23-04-57
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار