جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 17 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
آیا مدیر میانی دولت قبل جایگزین احتمالی بهرام جمالی در سمت مدیر عاملی بنیاد رودکی خواهد بود یا اینها گمانه‌زنی غیر رسمی است؟



safipour-profile

دیباچه:

شنیده‌ها حاکی از این است که با پایان یافتن دوره ماموریت بهرام جمالی در سمت مدیر عاملی بنیاد رودکی با توجه به حواشی پیش آمده برای ارکسترها و ابهاماتی که در موضوعات مختلف بنیاد رودکی وجود داشته است، قرار است فرد دیگری جایگزین جمالی شود.

در تعطیلات نوروز امسال که حواشی ارکستر سمفونیک تهران و استعفای علی رهبری بالا گرفته بود، شایعه کنار رفتن بهرام جمالی از مدیریت بنیاد رودکی جدی شده بود یکی از گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی او که در رسانه‌ها مطرح شده بود اکبر تشکری‌نیا بود که می‌گفتند گزینه مد نظر علی مرادخانی بوده است اما این موضوع خیلی زود تکذیب شد.

اما بنا بر خبری که فارس به‌تازگی منتشر کرده است، گزینه‌ای که از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این سمت در نظر گرففته شده است علی اکبر صفی‌پور، مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی است.

اما صفی‌پور کیست و سوابق او برای انتصاب در این پست چه بوده است؟

اسحاق صلاحی ( رئیس ستاد احمدی‌نژاد در مازندران در انتخابات سال ۱۳۸۸ و دوره دهم ریاست جمهوری ) که تیرماه سال ۹۰ با حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شد در اولین انتصاب صفی پور را را به عنوان معاون انتخاب کرد. سیدحسین محمدی تاکامی و سیدامیر افضلی از مسئولان ستاد انتخابات محمود احمدی نژاد در دورهای  نهم و دهم در استان مازندران نیز پس از انتصاب صلاحی به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بعنوان مدیران ارشد در این سازمان مشغول بکار شده بودند .

صفی‌پور کارشناسی تاریخ خود را از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد تاریخ خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام را از همان دانشگاه گرفته است.

وی پیش از این معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بوده است و همان زمان انتصاب او به سمت مدیر کلی آذربایجان شرقی با واکنش‌هایی از سوی هنرمندان آذربایجانی روبرو شده بود. صفی‌پور متولد 1346 در شهرستان شبستر است و چهره‌ای کادمیک محسوب می‌شود اما با توجه به حیطه وظایف و اختیارات بنیاد رودکی که شامل فعالیت‌های مرتبط با تئاتر و موسیقی می‌شود و صفی‌پور رزومه مرتبطی با این حوزه‌ها ندارد باید دید آیا شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره انتصاب وی جدی‌تر از این می‌شود یا همه اینها تنها در حد همان گمانه‌زنی‌های غیر رسمی باقی می‌ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳