يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
محمدحسین لطیفی اظهار امیدواری کرد که مجموعه « پادری » به اندازه «دودکش» بیننده را راضی نگه دارد.



دیباچه:

محمدحسین لطیفی اظهار امیدواری کرد که مجموعه « پادری » به اندازه «دودکش» بیننده را راضی نگه دارد.

محمدحسین لطیفی کارگردان مجموعه تلویزیونی «پادری» که در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون دیباچه  با اشاره به موفقیت سریال «دودکش» در در ماه رمضان ۱۳۹۲ گفت: همزمان با ساخت «دودکش» ایده ساخت قسمت دوم مجموعه در ذهنم شکل گرفت. ضمن اینکه ادامه دار بودن یک مجموعه را با سریال «قلب یخی» در شبکه سینمای خانگی تجربه کرده‌بودم و منتظر فرصتی بوم که این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه افزود: این اثر طنز شخصیت‌محور است و به دلیل چیدمان درست شخصیت‌ها قابلیت ادامه‌دار شدن را دارد. درواقع شخصیت‌های دودکش طوری چیده شده‌اند که می‌توان با داستان‌های جذاب آنها را تازه و جذاب نگه داشت و در صورت فراهم بودن شرایط تیم بازیگران امادگی ساخت سری‌های بعدی این مجموعه را دارد.

پادری3

لطیفی با اشاره به عدم رضایت تیم دودکش از تهیه کننده‌اش به دلیل عدم پرداخت دستمزد عوامل افزود: بدیهی بود که به دلیل نارضایتی از تهیه کننده دودکش، هیچ رغبتی به ادامه کار نداشتم و البته این مشکل هنوز پس از سه سال باقی‌مانده است اما با پیشنهاد سید محمود رضوی برای تهیه سری دوم مجموعه، بعد از بررسی شرایط و شناختی که از ایشان داشتم از تیم «دودکش» دعوت کردم تا بیایند و کار را شروع کنیم.

وی کار کردن با سید محمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده را رضایت‌بخش دانست و گفت: این اولین تجربه همکاری من با  سید محمود رضوی است که بسیار خوب و لذت‌بخش است چرا که ایشان تهیه‌کننده‌ای آگاه، توانا و حرفه‌ای است. سریال از دی ماه سال گذشته کلید خورد و پس از سه ماه فیلمبرداری را به پایان رساندیم و به جرات می‌گویم که این همکاری یکی از بی‌حاشیه‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین کارهایی بود که به سرانجام رساندم چرا که می‌دیدم  گروه واقعا به دور از حاشیه و تنش در آرامش کامل به کار فکر می‌کنند.»

کارگردان «تنهایی لیلا» با اشاره به انتخاب کوروش نریمانی نویسنده مجموعه گفت: به اعتقاد من ایشان قبول زحمت کرد و پذیرفت که قسمت دوم یک مجموعه تلویزیونی را بنویسد. نریمانی که بیشتر با نویسندگی و کارگردانی تئاتر شناخته شده و در کنار نگارش و کارگردانی نمایش‌های «شبهای آوینیون»، «والس مرده شوران»، «دن کامیلو»، «هیپوفیز» نویسندگی پایتخت ۲ را نیز بر عهده داشته، جنس طنز شخصیت محور را به‌خوبی می‌شناسد و ما روند داستان طوری چیده شده که به اعتقاد من علاوه بر حفظ جذابیت قبلی افق‌های دیگری از طنز را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

پادری2


لطیفی با اشاره به حفظ مثلث فیروز، بهروز و نصرت این ترکیب را بسیار جذاب دانست و افزود: علاوه بر حفظ ترکیب شخصیت‌های قبلی شخصیت جدیدی با بازی مجید یاسر را به گروه اضافه کردیم که نقش مؤثری در پیشبرد داستان دارد ضمن اینکه حضور ابراهیم آبادی و شهین تسلیمی هم به پویایی قصه کمک کرده‌است.

وی با اشاره به هماهنگ نشدن برنامه الناز حبیبی برای حضور در این سریال به دلیل بازی در سریال «قرعه» برزو نیک‌نژاد تاکید کرد: خوشبختانه نقش عالیه با بازی الناز حبیبی نقش دنباله‌داری نبود و همانطور که می‌دانید او در دودکش به عنوان مهمان و کسی که از شهرستان به تهران آمده بود، ایفای نقش می‌کرد. ما نیز به شکلی داستان را ادامه دادیم که او به شهر خودش بازگشته است، هرچند او در چند نوبت به صورت تلفنی با اقوامش صحبت می‌کند.

کارگردان «پادری» با تاکید بر حفظ ضرباهنگ متناوب داستان افزود: تعدد رخدادها و داستانک ها موازي متعدد موجب خواهد شد که ریتم داستان از دست نرود و مخاطب برای یک ماه با تجربه هاي زيسته خود همراه شود.

وی در پایان  مهمترین ویژگی «پادری» را فضاي قصه و شخصيت‌هاي ايراني آن دانست و افزود: همانند مجموعه دودکش می‌خواستیم بخشی از دورهمي‌هایی که حالابه

يک حسرت عمومي بدل شده را یادآوری کنیم و بگذاریم مخاطب از کل‌کل هاي هومن برق‌نورد و بهنام تشکر و تکيه کلام هاي بامزه هردویشان لذت ببرد.

پادری.jpg3

گفتنی است ، پس از آن که مسئولان صدا و سیما از سریال «علی‌البدل »به عنوان گزینه شبکه یک برای پخش در ماه رمضان نام برده بودند ، پس از برگزاری جلسات جدید در معاونت سیما، در نهایت به پخش سریال «پادری » یا همان «دودکش 2 » به کارگردانی محمد حسین لطیفی برای پخش در ماه رمضان از شبکه یک سیما رأی داده شد.

در خلاصه داستان مجموعه پادری که با دست مایه های طنز همراه است، آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است و فیروز در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را ادامه دهد. او که با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پخش سریال پادری از شنبه تا پنج شنبه است و جمعه ها هم طبق روال گذشته سریال تاریخی معمای شاه به روی آنتن خواهد رفت.

در فاصله بین چهارم تا هشتم تیر هم (مصادف با لیالی قدر و شب های احیا) سریال مناسبتی پنج قسمتی پیش بینی شده است. تدوین مجموعه تلویزیونی پادری برعهده رضا بهارانگیز است که شهرام کیور آن را صداگذاری کرده است.

جمشید مشایخی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و زینب فلاحت پیشه بازیگران اصلی سریال پادری هستند که در این مجموعه ایفای نقش می کنند.

این مجموعه در 21 قسمت 42 دقیقه ای تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان بعد از اخبار ساعت 21 پخش می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳