جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۱۲۲
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
 

امید نعمتی در کنسرت اخیر پالت یکی از قطعات را بدون میکروفون در مقابل تماشاگران اجرا کرد.

 

دیباچه: پالت همراه با اعضای همیشگی خود یعنی امید نعمتی (خواننده)، روزبه اسفندارمز (کلارینت و ساکسوفون)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، کاوه صالحی (گیتار)، داریوش آذر (کنترباس)، سردار سرمست (پیانو و آکاردئون) و امین طاهری (درامز)، روزهاى جمعه و شنبه ٧ و ٨ خرداد، طى چهار سانس در تالار وحدت به اجرای کنسرت پرداختند.

دو شب گذشته گروه پالت در کنسرت‌هایی که در تالار وحدت اجرا کرد نشان داد به روزمرگی دچار نشده است و توانست با رپرتوار و پرفورمنسی متفاوت، رنگ جدیدی از اجرا را به مخاطبان و علاقه‌مندان این گروه نشان دهد.

این گروه موسیقی که ترکیب نوازندگان و سازبندی مختص به خود را دارد در کنسرت‌های اخیر تالار وحدت دو قطعه جدید اجرا کرد که امید نعمتی خواننده گروه پالت در توضیح یکی از این قطعات جدید خاطرنشان می‌کند: زمانی که برای یکی از اجراها به فرانسه رفته بودیم با چند مرد کهنسال آشنا شدیم و رفاقت جالبی بین ما شکل گرفت و این قطعه را که تمی اروپای شرقی دارد از آنها یاد گرفتیم.

یکی دیگر از مواردی که در دو کنسرت اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت اجرای متفاوت یکی از قطعات قدیمی گروه پالت بود. در حالی که بعد از پایان اجرای یکی از قطعات، نورهای صحنه تالار وحدت همگی خاموش شدند، امید نعمتی به جلوی صحنه آمد و در حالی که میکروفون در دست نداشت بدون هیچ تقویت کننده صوتی و بدون همراهی نوازندگان شروع به اجرای قطعه «قاصدک» با شعری از مهدی اخوان ثالث شد.

اجرای این قطعه بدون میکروفون بر صحنه تالار وحدت به‌نوعی قدرت‌نمایی این خواننده و به‌رخ کشیدن توانایی حنجره او بود چرا که صدای او به شکل مطلوب و شفافی به گوش ردیف‌های آخر سالن نیز قرار گرفت و تماشاگران از این شکل و شمایل اجرا کاملا غافلگیر شدند.

یکی دیگر از نکاتی که اجرای پالت در تالار وحدت را خاص کرد بازخوانی قطعه «تفنگ دسته نقره» بود که برای تماشاگران بسیار خاطره‌انگیز بود. این قطعه را شهرام ناظری در آلبوم «کنسرت اساتید» با شعری از فایز دشتستانی اجرا کرده بود. فایز در این شعر به حکایت عاشق و معشوق و تفنگ می‌پردازد؛ تفنگی که در آن روزگار تمام داشته‌های مادی عاشق بوده است و عاشق این تفنگ را فدای معشوق خود می‌کند.

اما بهترین جنبه اجرای دو شب گذشته پالت را باید طراحی صحنه و نور آن دانست. هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شده بود که بعد از مدتی سیامک احصایی طراح صحنه شناخته شده تئاتر و سینما دوباره در این کنسرت با گروه پالت همکاری می‌کند و پیش‌بینی هم می‌شد که اجراهای جمعه و شنبه‌شب پالت از نظر بصری اجراهای متفاوتی می‌شود اما اینبار طراحی نور و صحنه کنسرت پالت بسیار نسبت به قبل متفاوت بود و سیامک احصایی در این طراحی و اجرای صحنه بسیار چشمگیر عمل کرده بود.

 

در این دو اجرا هنرمندانی همچون هومن سیدی، سینا حجازی، میترا حجار، پانته‌آ پناهی‌ها، ترلان پروانه، منصور ضابطیان، هوتن شکیبا، مهدی ساکی، نوید محمدزاده و بسیاری دیگر از چهره‌های فرهنگی و هنری به تماشای کنسرت نشستند و البته امید نعمتی در قسمتی از اجرا ازآنان تشکر کرد و مورد ابراز احساسات حضار قرار گرفتند.

636001099938885484
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار