پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۰۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
جواد عزتی با اشاره به تفاوت میان کمدی در سینما و سریال های تلویزیونی بیان کرد که وضعیت و سطح کمدی در سریال ها بهتر از سینما و حتی از آن جلوتر است.

دیباچه:

جواد عزتی با اشاره به ساخت سریال های طنز در صداوسیما و تاثیر آن بر مردم گفت: طنز و کمدی نیاز جامعه ماست و مردم آن را دوست دارند اما نگاه نامناسب بعضی از همکاران که کمدی را در ناخودآگاه خود نسبت به دیگر ژانرها پایین تر می بینند باعث شده است که اعتماد به نفس بعضی از دوستان کمدین ما که خیلی کاربلد هستند کاهش پیدا کند و کمتر در این حوزه فعالیت داشته باشند.

دیباچه-جواد عزتی


بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» ادامه داد: این نگاه ها باعث می شود که همکاران ما در مواردی هم به دنبال کارهای شبه روشنفکری و جدی باشند که حداقل بتوانند جزو بازیگران محسوب شوند. آنها تقصیری ندارند بلکه می خواهند کاری کنند که دیده شوند بنابراین کارهای دیگری انجام می دهند تا بخشی از آن نگاه سخیفانه به کمدی و آثار این افراد پوشیده شود.

عزتی در پاسخ به اینکه این نگاه چقدر باعث شده است که خودش هم گاهی از حضور در آثار کمدی دور شود، عنوان کرد: من در حال حاضر می خواهم یک آسیب شناسی کلی داشته باشم که بسیاری از همکاران ما به دلیل نگاهی که گفته شد، کمتر سمت آثار کمدی می روند تا سایر همکاران بدانند که اینها هم کار هنری انجام می دهند.

کمدین های بسیاری داریم اما خودمان، خود را نمی بینیم

وی درباره وجود این نگاه به کمدی و طنز عنوان کرد: مردم ما کمدی و طنز را دوست دارند ولی بخش کوچکی از صنف سینما باعث پیدایش این نگاه شده است و متاسفانه خود ما به خودمان ضربه می زنیم. شاید البته در چند سال اخیر کمدین ها بیشتر دیده شده اند اما به طور مثال جشنواره فیلم فجر زمانی کمدین ها را می بیند که به سراغ یک اثر جدی رفته اند مثل سعید آقاخانی، رضا عطاران، مجید صالحی و بسیاری دیگر از فعالان این حوزه و این یک درد است که شما در تمام سال هایی که در فیلم و سریال ها به عنوان یک کمدین حضور داشته اید اهمیتی نداشته است و تازه در کار جدی تان دیده شده اید.

مهر نوشت: بازیگر سریال «بیمار استاندارد» بیان کرد: من در جایگاهی این سخنان را می گویم که حدود ۸۰ درصد آثار خودم در سینما جدی بوده است و اینگونه نیست که خودم کمتر توانسته باشم در آثار جدی بازی کنم.

وی در پایان در واکنش به اینکه شاید بعضی از دیالوگ ها و کمدی های سخیف در سریال ها باعث چنین نگاهی شده است، بیان کرد: وضعیت سریال های ما در حوزه کمدی بسیار بهتر از سینما و حتی جلوتر است. ما در این حوزه البته از دنیا هم عقب نیستیم. همه کشورهای دنیا هم فیلم های خوب دارند و هم فیلم های بد و ما در حوزه کمدی فیلم های خوب، نویسنده ها و کمدین های زیادی داریم اما مساله این است که خود ما یکدیگر را ندیده ایم و کمتر یکدیگر را تشویق کرده ایم.

 

 
برچسب ها: دیباچه ، جواد عزتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار