سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳  |  Tuesday, 10 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، دو و میدانی ایران در حالی این روزها با دو نماینده یعنی فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک حضور دارد که پیش‌تر و قبل از آغاز بازی‌های المپیک از سوی مسئولان این فدراسیون اعلام شده بود، حداقل ۶ دونده ایرانی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ را خواهند داشت. حمیده اسماعیل نژاد، حسین رسولی، مهدی صابری و مهدی پیرجهان از جمله ورزشکارانی بودند که فدراسیون از آنها در کنار تفتیان و فصیحی به عنوان شانس‌های کسب سهمیه یاد می‌کرد، اما در نهایت دو و میدانی ایران با حضور دو دونده که موفق شدند از طریق رنکینگ جواز حضور در المپیک را به دست بیاورند راهی پاریس شد.

المپیک را بخاطر یک امتیاز کمتر از دست دادم/ از حالا برای موفقیت در بازی‌های آسیایی تلاش خواهیم کرد

حمیده اسماعیل نژاد عضو تیم ملی دو و میدانی ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی«دیباچه» درخصوص از دست دادن المپیک اظهار داشت: بعد از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو که حدود یک سال پیش بود، به طور جدی تلاش کردم تا بتوانم ورودی المپیک را به دست بیاورم؛ نزدیک به چند ماه نیز اردوهای تیم ملی را با هزینه‌های شخصی خودم شرکت کردم ولی در نهایت همه چیز آنطور که انتظار داشتم پیش نرفت.

وی افزود: مسابقات مهمی را از دست دادم که به راحتی با حضور در آنها می‌توانستم امتیازات لازم را کسب کنم. برای مثال تلاش کردم در مسابقاتی که به میزبانی انگلیس بود، شرکت کنم اما فدراسیون کارهای ثبت نام را انجام نداد و یا مسابقات یونان یکی دیگر از رویدادهایی بود که سعی داشتم با شرکت در آن خودم را به المپیک برسانم. این رقابتها اهمیت بالایی داشت. در همین یونان اگر اعزام می‌شدم به راحتی می‌توانستم در ۳ مسابقه حضور پیدا کنم و امتیازهای خودم را بالا ببرم.

دونده سرعتی ایران با گلایه از کم کاری فدراسیون دوومیدانی گفت: قبرس مسابقه دیگری بود که بخاطر بدقولی فدراسیون آن را از دست دادم. فدراسیون حتی برای مسابقات گزینشی المپیک ژاپن و چین هم ثبت نام نکرد در حالی که این رقابتها امتیازات بالایی داشت و اگر در این مسابقات حضور پیدا می‌کردم می‌توانستم امتیاز لازم را بگیرم و حالا یکی از نمایندگان دو و میدانی ایران در المپیک پاریس باشم.

رکورددار دوی سرعتی ایران در بخش بانوان ادامه داد: حضور در المپیک برایم مهم بود، برای همین دست از تلاش برنداشتم و مجدد با هزینه شخصی به مسابقات ترکیه رفتم؛ در این مسابقات بهترین رکورد فصل یعنی ۱۱.۳۲ ثانیه را ثبت کردم اما چه فایده که المپیک را بخاطر یک امتیاز کمتر از دست دادم.

ملی پوش دو و میدانی ایران در پایان خاطر نشان کرد: دو و میدانی ایران سال گذشته به شدت بی‌ثبات بود، ولی امیدواریم با حضور احسان حدادی اتفاقات خوبی برای این رشته رخ بدهد. بازیهای آسیایی ناگویا را داریم که باید از حالا برای موفقیت در آن برنامه داشته باشیم. دو و میدانی در المپیک پاریس دو نماینده دارد که برای هر دوی آنها نیز آرزوی موفقیت دارم.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی 

انتهای پیام /

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
جشنواره فیلم فجر امسال با حضور چشمگیر ستاره ها؟! آیا محمد خزاعی تا آخر می‌ماند؟

صحبت‌های امیدبخش " مسعود پزشکیان "، جان تازه‌ای به سینمای کشورمان بخشید

۰۹:۰۲  -  ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
مدیر شبکه مستند سیما در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می‌شود/ مخاطبان شبکه مستند به آثار برتر رای خواهند داد

۱۴:۲۴  -  ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
راستی آزمایی دیباچه را ببینید

آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟

۲۱:۵۰  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مهرداد کوروش نیا، کارگردان تئاتر

"زیگموند" نگاهی غیر متعارف به زندگی فروید! / جای تحلیل های ساختارمند و فلسفی در تئاتر خالی است

۰۹:۰۲  -  ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با "علی هنرور" کارگردان و تهیه کننده انیمیشن «باغ قصه‌ها»

باغ قصه ها، آموزش والدین را اولویت خود قرار نداده و نخواهد داد!

۰۹:۰۰  -  ۰۵ شهريور ۱۴۰۳