چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۳  |  Wednesday, 30 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۳
کارگردان مجموعه "فراری " در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

به گزارش دیباچه،  "امیر داسارگر" کارگردان مجموعه "فراری "که از ۹تیرماه جایگزین سریال " رخنه "در شبکه اول سیما شده می گوید: سریال "فراری" کاری قهرمان محور است که طی ۴سال زحمت مداوم به تولید رسیده، این مجموعه با فضای بسیارمتفاوت در دو فصل ساخته شده و در صورت استقبال مخاطبان بزودی تولید فصل جدید آن نیز آغاز خواهد شد .داسارگر که ساخت فیلم سینمایی موفق و پرمخاطب "منطقه پرواز ممنوع" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده می گوید :در سریال "فراری " خانواده نقش پررنگی را ایفا می کند و علی رغم اینکه قصه کار درباره یک پسر بچه است، سعی کردیم تا دختران نیز سهم دوست داشتنی ای را در سریال به خود اختصاص دهند؛ همچنین در تولید این مجموعه تلاش کردیم بنای کار خود را بر پایه پرداختن به آدم های مسئولیت پذیر استوار کنیم.

مایل نیستم رسانه ها و بویژه صدا و سیما عنوانی را به سریال « فراری »  نسبت دهند!

"امیر داسارگر "کارگردان سریال تلویزیونی "فراری" به خبرنگار دیباچه گفت : تولید محتوا در حوزه نوجوان یکی از دغدغه‌های ذهنی من بوده و همین دغدغه در طول مسیر ساخت اثر ،جهت دهی خوبی را برایم در بنای چارچوب قصه ای که آن را برای ساخت در نظر گرفته ام ایجاد می کند و همین موضوع در ساخت سریال" فراری "نیزموثر واقع شد.

او افزود : در واقع در تولید این مجموعه قصدم ساخت زندگی نامه بود و طبیعتا همین مبحث سبب شد تا برای روایت ماجرا از زمان کودکی و نوجوانی شخصیت اصلی کار بهره بگیریم و این چنین شد که ظاهر سریال تِم نوجوانانه به خود گرفت، هر چند که قصه "فراری" راوی ماجراهای مرتبط با خانواده و موضوعات اجتماعی خواهد بود ولی چون با نوجوانیِ شخصیت اصلی مجموعه وارد بطن داستان می شویم کار،رنگ و بوی نوجوانانه به خود گرفته است

"داسارگر" که کارگردانی فیلم سینمایی "منطقه پرواز ممنوع"را در کارنامه هنری خود دارد افزود: بارزترین تفاوت "فراری"با "منطقه پرواز ممنوع" را می توان در فضای اثر" منطقه پرواز ممنوع"خلاصه کرد به عبارتی در آن اثر بیشتر، قصه ماجراجویانه تر جلو رفت ولی در "فراری" فضا بیشتر به سمت و سوی رئالیستی و ورزشی تر بودن گرایش دارد تا حدی که حتی کمبود فضای فانتزی و ماجراجویانه در این مجموعه را موضوعات ورزشی تامین و جبران می کند.

مایل نیستم رسانه ها و بویژه صدا و سیما عنوانی را به سریال « فراری »  نسبت دهند!

این کارگردان ادامه داد: بنده از نوجوانی تحت تاثیر موضوعاتی چون انقلاب، جنگ، شهدا، خاطرات آدم ها و سبک زندگی کردنشان بودم و ضمن آنکه این موارد هرکدام به نوبه خود در مسیر زندگی من نقش بسیاری داشتند از مباحثی به شمار می روند که علاقمند هستم تا در تولیدات خود از جمله "فراری" از آنها استفاده کرده و آنها را با مخاطب، بویژه نسل امروز به اشتراک بگذارم.

"داسارگر" درباره داستان مجموعه "فراری" و استوار نمودن ماجرای این مجموعه بر روی یک شخصیت خاص بیان کرد: قصه اینکار کاملا خیالی است و در واقع داستان این سریال، سیر وقایع آن و فراز و نشیب های روایی "فراری" تا حد زیادی تخیلی بوده و ساخته و پرداخته ذهن نویسنده هستند. اگر چه جهان قصه و شخصیت ها به شدت برگرفته از آدم های واقعی اند، افرادی که به لحاظ زمانی خیلی دور از زندگی و روزگار کنونی و معاصر ما نیستند، در کل به نظرم لزومی ندارد که وقتی در اثری قرار است از یک فکر یا مدل، حرف یا ماجرایی را ،به میان بیاوریم، صرفا روی یک شخصیت متمرکز شویم و بگوییم در نظر داریم قصه زندگی این شخص یا آن شخصیت را مصور کنیم.به هر حال چندان راغب نیستم درباره اینکه این سریال راجع به چه شخصیتی سیر داستانی خودرا طی می‌کند صحبتی به میان بیاید، علی رغم اینکه متاسفانه در برخی مصاحبه ها و رسانه ها بویژه سازمان صداوسیما پیرامون محتوای این سریال روی نام یکی از شهدای مدافع حرم خیلی مانور داده شده و البته که ما خود را مدیون آن شخصیت می دانیم و حدود۹سال است که هر کاری تولید کردیم به آن شهید مربوط بوده ولی دوست ندارم نامی برده شود چون قصه "فراری"ماجرایی متفاوت دارد و از این رو عنوان هر نامی ممکن است بستری برای ایجاد سوء تفاهم شود.

مایل نیستم رسانه ها و بویژه صدا و سیما عنوانی را به سریال « فراری »  نسبت دهند!

کارگردان سریال فراری گفت :"فراری" دور از پرداختن به یک یا چندنوجوان از قصه ای قهرمان پرور و قهرمان محور برخوردار است؛ در واقع در ۲۰قسمت اول از کار مخاطب باقصه نوجوانی مواجه است که بعد از مدتی داستان، ۸ سال جلو میرود و حالا قصه با جوانیِ شخصیت اصلی فراری ادامه می یابد،در واقع در این مجموعه سعی کردیم شمایل یک قهرمان را بازسازی کنیم، آدمی که دائم در حال جنگ است و از شرایط خود رضایت ندارد و برای رسیدن به اهداف خود دائم در حال جنگیدن است و این اهداف با پیش رفتن کار ،جلو رفته و تغییر می کنند.

در کل این سریال درباره آدم های مسئولیت پذیر است، آدم هایی که از کنار اتفاقات پیرامونشان ساده عبور نمی کنند و کُنشگر هستند.همچنین اگر بتوان قصه را طوری روایت کرد که مخاطبِ هدف، بتواند با آن ارتباط برقرار کند این امید خواهد بود که شکل نگاه شخصیت اثر به جهان و برخوردش با مسائل مختلف به نوبه خود بتواند بر روی مخاطبان تاثیرات مثمرثمری بگذارد.

او در ادامه گفت: این سریال در دو فصل،که فصل اول آن در قالب ۲۱قسمت و فصل دوم آن در ۱۴ قسمت نوشته شده تولید و روانه آنتن گشته و چنانچه از "فراری" استقبال صورت گیرد قرار است ادامه سرگذشت شخصیت اصلی کار که هادی نام دارد، در فصل جدید تر نیز تولید گردد. از آنجا که خود سهم زیادی را در نگارش فیلمنامه این مجموعه داشتم سعی کردم تا حد زیادی وفادارانه به فیلمنامه مسیر تولید را طی کنم و بعد از تولید آثار سینمایی ساخت" فراری"، اولین سریال بنده محسوب می شود که اِلمان‌های متفاوتی با فیلم سینمایی دارد و از این رو لازم بود یکسری اصلاحاتی در فیلمنامه اعمال شود؛ در واقع تا جایی که شرایط اجازه داد بدون ترس از تغییر نوشته اولیه و در راستای بهتر شدن کار هرجایی که احساس کردیم به ایده بهتری رسیدیم در صدد تغییر فیلمنامه برآمدیم تا کار جذاب تری را ارائه دهیم.

مایل نیستم رسانه ها و بویژه صدا و سیما عنوانی را به سریال « فراری »  نسبت دهند!

" داسارگر" با بیان اينکه فراری قابی است از یک جهان زیستی که در آن جهان، آدم هایی تربیت می یابند که به نوبه خود تاثیرات زیادی را در زندگی اجتماعی برجای می گذارند گفت : این سریال حاصل ۴سال زحمت است و اثری بوده که سعی شده به دور از روزمره‌ گی های سازمانی تولید شود؛ در واقع هدف گروه تولید این سریال از ساخت "فراری "این بود که هر کسی" فراری" را حتی برای چند دقیقه به تماشا نشست و از دیدن آن  لذت برد و یا حتی تمایلی برای دیدن آن نداشت، دریابد که در راستای تولید آن تلاش های بی وقفه و زیادی انجام شده است؛ در کل در مسیر تولید فراری سعی کردیم کم نگذاریم و فکر می کنم خروجی ای که هم اکنون اماده شده و روی آنتن رفته به احتمال زیاد کار جذابی است و امیدواریم در این روزهای شلوغ و کم حوصلگی مردم ،"فراری "بتواند جای خود را در خانواده ها باز کند و مخاطبان بتوانند با آن ضمن برقراری ارتباط ،تعامل خوبی برقرار کرده و آن را تا انتها همراهی کنند.

گفتگو از: زهرا فرود 

انتهای پیام /

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو اختصاصی دیباچه با " پژمان بازغی " و آرزویی که همچنان در ۵۰ سالگی به دنبالش است

تلویزیون هنوز بزرگترین و قوی‌ترین پلتفرم نمایشی کشور است/ سعی داریم از تبدیل شدن کودکان فعال در سینما به کودکان کار جلوگیری کنیم!

۱۷:۰۶  -  ۰۸ آبان ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس یک سینمای الگو و تاریخ‌ساز است/ در حوزه سینمای دفاع مقدس، کم کاری کرده‌ایم

۱۳:۰۱  -  ۰۵ آبان ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

۲۰:۵۶  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه:

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

۰۹:۰۰  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با زکیه سیف، بازیگر نقش خاتون در نمایش " مبارک و خاتون پرده نشین"

از قصه‌ی یک زن مستجاب الدعوه تا گریزی به الهی نامه‌ی عطار!

۰۹:۰۲  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار