شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تاکید کرد

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اصلاج مجوز ارزیابی زیست‌محیطی «طرح طبیعت‌گردی آشوراده» گفت: براین اساس اقامت شبانه در ۲۲ هکتار از این منطقه ممنوع شده است.

حسن اکبری در نشست تخصصی بررسی محیط زیستی «طرح طبیعت‌گردی آشوراده» با حضور نماینده سمن‌های محیط زیستی و برخی اعضای کمیته مشورتی میانکاله در معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در موضوع طبیعت‌گردی آشوراده افتاد، این بود که برای نخستین بار مجوز ارزیابی زیست محیطی یک طرح در کشور بازبینی و به نفع حفظ طبیعت آشوراده اصلاح شد و در دوره جدید سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم توانستیم برخی موارد که ممکن بود برای محیط زیست منطقه ایجاد مشکل کند را عوض کنیم.

وی ادامه داد: مجوز ارزیابی زیست محیطی این طرح در سال ۱۳۹۷ صادر و قرار دادی نیز با سرمایه گذار بسته شده بود، با این وجود توانستیم ایرادات طرح را برطرف کنیم.

ممنوعیت اقامت شبانه در ۲۲ هکتار از آشوراده

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: یکی از مواردی که در مجوز اصلاح شد، تبدیل تفرج متمرکز به تفرج گسترده بود که با انجام این کار ساخت و ساز ابنیه ممنوعه می‌شود و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد. مورد دیگر درخصوص اقامت شبانه افراد بود که این مورد را در منطقه ۲۲ هکتاری ممنوع کردیم. ضمن اینکه ظرفیت برد نیز برای اسکان طبیعت گردان منظور شده است.

اکبری با بیان اینکه در این طرح، معیشت جوامع محلی نیز در قالب اکولاژ دیده شده و قرار است بومگردی در منطقه با اولویت همین جوامع محلی انجام شده تا سبب رونق معیشت آنان شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: درخصوص چنین طرح‌هایی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست عملاً پس از صدور مجوز به پایان می‌رسد اما بنا بر دغدغه‌ به‌حقی که دوستداران محیط زیست داشتند، صندوق ملی محیط زیست را به عنوان شرکت پروژه پای کار آوردیم که دغدغه محیط زیستی مردم تا حدی برطرف شود.

وی به اهمیت ویژه شخص رییس جمهوری به این پروژه اشاره کرد و افزود: رییس جمهوری زمانی که کار برای جذب سرمایه‌گذار گره خورده بود، به شورای اقتصاد دستور داد تا ظرف ۱۰ روز  مصوبه لازم را ارائه کند که این اتفاق افتاد.

اکبری اضافه کرد: سرمایه‌گذار پروژه که در کنار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفته است از سال ۱۳۹۷، ۲۰۰ میلیارد تومان برای موضوعات محیط زیستی و پساب کارخانه‌اش هزینه کرده و مبلغ یک میلیارد تومان هم برای احیای تالاب اینچه گلستان اختصاص داده است و مجموع این موارد نشان می‌دهد که در راستای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع نظارت بر کار سرمایه‌گذار مهم‌تر از انتخاب سرمایه‌گذار است، گفت: البته هنوز قراردادی هم با سرمایه‌گذار بسته نشده است و توافقات در حد توافق اولیه پس از معرفی استان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: در زون یک آشوراده هیچگونه تفرجی انجام نخواهد شد همچنین در طرح طبیعت‌گردی هیچ سازه‌ دائمی مستقر نخواهد شد. این پروژه با نظارت کافی می‌تواند با رعایت کامل الزامات محیط زیست و با کمترین نگرانی اجرا شود .

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳