چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
اتفاق مهم برای ورزش پارالمپیک ایران ؛

به گزارش دیباچه؛ کلی گریه کردند، کلی مصاحبه کردند، کلی به این مسئول چینی و آن مسئول چینی مراجعه کردند اما چیزی جز جواب سربالا نشنیدند. هاشمیه متقیان و زینب مرادی که دو نماینده ایران در بازی های پاراآسیایی بودند با اندکی تاخیر به محل برگزاری رقابت های  ماده F56 پرتاب نیزه بانوان رسیدند. اما به ظاهر مشکلی نبود. رفتند و مسابقه دادند. هاشمیه مدال طلا گرفت و مرادی مدال نقره. اما ساعاتی بعد خبر بسیار بد از راه رسید. مدال هر دو را سلب کرده بودند، به این دلیل که با تاخیر به محل برگزاری رقابت ها رسیدند و چینی های میزبان و پرنفوذ هم دراینباره شکایت کردند تا مدال‌های این دو بانوی ملی پوش سلب شود و به خود چینی ها برسد. حالا مگر کسی زورش به کشور قدرتمند پرنفوذ می رسد؟ اما خیلی هم نباید ناامید بود. یعنی اصلا نباید ناامید بود. مثل اینکه اتفاقات جدیدی در راه است.

اشک شوق برای برگشت خوردن ۲ مدال جنجالی

ما مقصر نیستیم

هاشمیه متقیان به فاصله یک ماه از آن اتفاق تلخ خیلی امیدوارنه با دیباچه صحبت می کند. خبرهای خیلی خوبی به او داده اند. به او گفته اند که قرار است از طریق شکایت در مجامع بین المللی مدال طلای با ارزش او و مدال نقره زینب مرادی پس گرفته شود. متقیان در اینباره به دیباچه گفت: «همه میدانند چه اتفاقی افتاد و ما هیچ مقصر نیستیم. اگر مقصر بودیم اصلا نباید میگذاشتند مسابقه می دادیم به خصوص اینکه داور و ناظر مسابقه هیچ اعتراضی به ما نکردند. اگر مشکلی بود همان جا به ما می گفتند نه اینکه وقتی مدال را گرفتیم بیایند پس بگیرند و بدهند به ورزشکاران کشور خودشان».

متقیان افزود: «ما بسیار ناراحت بودیم. هنوز هم هستم. این حق ما نبود و نباید چنین رفتاری می کردند. همان جا تنها چیزی که گفتند این بود که حکم قهرمانی را می دهند اما مدال را نه. ما حکم را قبول نداریم. فقط مدالی را می خواهیم که حق خودمان بود و با شایستگی به دست آوردیم.»

متقیان تصریح کرد: «از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این مسئله در حال پیگیری است. خبرهای خوبی هم در راه است. به ما گفتند این کار شدنی است و مدال ما را پس می گیرند. ما را امیدوار کرده اند. امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد. به هرحال از مسئولانی که این موضوع را پیگیری می کنند نهایت تشکر را دارم، حالا چه قطعی شود و چه نه. به هر حال ما با اشک و لبخند منتظر بازگشت مدالی هستیم که به حق گرفتیم اما به ناحق از ما گرفته شد.»

پروسه بازگشت

حالا که پیگیری های مسئولان ورزش کشور قرار است به صورت جدی تری در رابطه با مدال های طلای هاشمیه متقیان و زینب مرادی ادامه داشته باشد و حتی خبرهایی مبنی بر برگشت خوردن مدال به گوش می رسد باید دید این پروسه بازگشت به چه صورت خواهد بود. بر اساس آخرین گزارش مراحل کامل آنچه که در هانگژو رخ داد به طور کامل در کمیته بین‌المللی المپیک مورد بازبینی قرار میگیرد. سپس تحقیقاتی در اینباره انجام می شود و شخص و اشخاصی که قطعا هاشمیه متقیان و زینب مرادی هم جز آنها هستند مورد سوال قرار خواهند گرفت. در نهایت نحوه مسابقه و سپس عملکرد ناظر و داور هم بررسی می شود. اکنون همه این مراحل انجام شده است و چیزی تا عملی شدن هدف بزرگ باقی نمانده، برگشت خوردن دو مدال ارزشمند که یکی از آنها طلاست. بازی های پاراآسیایی هانگژو هر اتفاق شیرینی که برای ورزش ایران داشت یک نکته منفی آن فراموش نشد. مدال طلا و مدال نقره ای که به ناحق از دو ورزشکار ایرانی پس گرفته شد. اما اتفاقات اخیر نشان می دهد حتی دستگاه ورزش چین با آن عظمت همه جا نمی تواند نفوذ داشته باشد.

گزارش از : هیلدا حسینی خواه

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار