چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۴  |  Wednesday, 16 April 2025

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با میلاد اکبری، آهنگساز جوان کشورمان

دیباچه - دینا محمدی: میلاد اکبری آهنگساز جوان کشورمان که همکاری با خوانندگان موفق و مطرح کشور همچون رضا صادقی، فرزاد فرزین، و فریدون آسرایی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده، معتقد است: موسیقی تلفیقی نوعی از موسیقی پر طرفداری است که علی رغم  داشتن جذابیت های سمعی بسیار نمی‌توان آن را برای هر گونه سبک نمایشی به کار برد.

میلاد اکبری آهنگساز در گفت و گو با دیباچه گفت: آهنگسازی که می‌خواهد موسیقی یک فیلم را انجام دهد باید بارها سکانس های مختلف آن اثر را ببیند و سپس بر اساس شخصیت و کاراکترهایی که در آن اثر وجود دارد، یک تم اصلی را برای ساخت موسیقی در نظر بگیرد و طبق آن به نگارش و ساخت موسیقی فیلم بپردازد.

موسیقی بخشی از روح یک اثر نمایشی است/ در حال همکاری با گروه ماکان بند هستم

همچنین یک آهنگساز با دیدن متداول فیلم یا یک اثر نمایشی است که در حین داشتن اشراف لازم به همه صحنه ها و سکانس هایی میتواند لحظه های غم، شادی و صحنه های هیجان انگیز را برای خود در ساخت موسیقی فیلم لحاظ کند و از آنها در راستای نواختن یک موسيقی خوب برای آن اثر بهره بگیرد.

او در ادامه افزود : زمانی که یک آهنگساز به تمام فیلم اشراف داشته باشد و کاراکتر های فیلم را بشناسد و بتواند برای هر کاراکتر یک ساز و تم خاصی در نظر بگیرد، طبیعتا از آنجا که مخاطب نیز  باهوش است آن را درک می‌کندو در نهایت  اثر بر دلش می نشیند.

« اکبری » که آهنگسازی قطعاتی چون والایار، نفسم، حال قلبم ،دل دل نکن و بیا پیشم را بر عهده داشته، بیان کرد:  اگر آهنگسازی، زمان کافی برای ساخت اثر همچون تيتراژ فیلم را داشته باشد به طور قطع  می‌تواند خروجی کار خود را به درستی برای مخاطب ارائه دهد و زمان برای کار موزیک و ارائه یک کار مناسب، موثر است؛ بعضی مواقع پیش می‌آید که ساخت موسیقی فیلم به صورت عجله ای انجام می‌شود که من این را  تجربه را داشتم و برای سریالی در شبکه "آی فیلم" به نام "علقمه سرخ" که برای ماه محرم پخش می شد به صورت همزمان موزیک و تدوین  با هم انجام می‌شد و این خیلی سخت و فشرده بود و در کنار آن اثری لذت بخش بود ،هر قدر زمان کافی و مناسب برای آهنگساز وجود داشته باشد، دست آهنگساز باز تر بوده و ساخت یک اثر میتواند بهتر و ماندگار تر در کارنامه هنری اش ثبت شود. 

این آهنگساز جوان اظهار داشت: یک موسیقی زیبا می‌تواند به یک فیلم روح دهد و طبیعتا فیلم و یا سریالی که بدون موزیک متن باشد آن تاثیرگذاری را نخواهد گذاشت و همچنین موسیقی برای فیلم یک جریان احساسی، هیجانی و انتقال حسِ ترس را می تواند به دنبال داشته باشد. چه بسا  فیلم ها و سریال هایی که موسیقی آن ها از خود آن اثر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

خواننده تِرَک "بارون" تصریح کرد: تلفیق همیشه در موسیقی پاپ، چه سینما و چه در ژانر های مختلف بسیار موثر بوده و از قدیم تاکنون بسیار مثمر ثمر واقع شده است؛ البته این را نباید نادیده گرفت که استفاده از موسیقی تلفیقی را نمی‌توان برای تمام ژانر های نمایشی به کار گرفت،اما به طور کل این سبک بسیار کارآمد است.ما موسیقی تلفیقی زیادی را در آثار نمایشی به کار برده ایم که سبب شده جان تازه ای به آن اثر نمایشی داده شود ولی به هر حال استفاده از این نوع سبک موسیقی بستگی به فیلم نامه و شخصیت پردازی آن فیلم دارد و به طول کل بهره گیری از موسیقی تلفیقی ژانر و زبان خود را می طلبد.

او در خصوص فعالیت های کاری خود گفت:  هم اکنون مشغول آهنگسازی برای اثری به نام "ناک اوت" ساخته فرناز امینی هستم  که خود را برای حضور و اکران در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی آماده میکنم. در زمینه موسیقی پاپ با خوانندگان بسیاری همکاری داشتم که از جمله آن ها میتوان به آلبوم  گروه ماکان بند اشاره کرد و همچنین ساخت موسیقی برای خوانندگان مختلف را در جدول برنامه های کاری خود قرار داده ام.

برچسب ها: میلاد اکبری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
درخشش دوباره ایران در مهمترین جایزه سینمایی جهان

معرفی برندگان اسکار ۲۰۲۵ / انیمیشن کوتاه ایرانی، ساخته حسین ملایمی و شیرین سوهانی اسکار گرفت

۰۵:۵۶  -  ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دوربین دیباچه با مژده لواسانی، مجری تلویزیون

برنامه روتینی در تلویزیون ندارم و ترجیح می دهم در زمان مناسب با تعامل بهتر با مدیران شبکه ها کار کنم!

۱۲:۰۰  -  ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه

بیش از ۲ میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در نوروز بازدید کردند/استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد

۱۲:۳۶  -  ۱۷ فروردين ۱۴۰۴
گفتگو دوربین دیباچه با شاهد احمدلو کارگردان سینما

اگر میخواستم به صرف فروش در گیشه سینماها کار کنم، " شاه نقش" را نمیساختم!

۱۰:۰۰  -  ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دوربین دیباچه با صحرا اسدالهی، بازیگر فیلم فروشنده اصغر فرهادی

یکسری از فیلم‌های کوتاه ما، خیلی آرتیستی تر از فیلم‌های بلند سینمایی هستند!

۲۳:۲۳  -  ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
عضو تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تمام هزینه‌های سفر‌های بین‌المللی را خودم تأمین کردم/باور به توانایی‌هایم من را به جلو برده است

۱۷:۰۳  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
یک آهنگساز و موسیقیدان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

پیروزی انقلاب اسلامی ایران معنای تازه‌ای به سرود بخشید/ سرود می‌تواند در خدمت خواسته‌های امروز جامعه باشد

۱۶:۳۱  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

انتقال تجربیات و معارف دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان در اولویت است

۱۶:۳۹  -  ۰۸ اسفند ۱۴۰۳
پوشش گسترده شبکه‌های خبری جهان از مراسم تشییع شهیدان مقاومت

آخرین وداع؛ ورود پیکر سید مقاومت به جمع مردم

۱۵:۱۵  -  ۰۵ اسفند ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با دبیر علمی نوزدهمین جشنواره شعر فجر

انجمن بین‌المللی شاعران فارسی زبان تاسیس خواهد شد/ شاعران زنِ امروز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

۱۵:۳۷  -  ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
مربی تیم ملی هاکی روی یخ در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

موفقیت‌های تیم ملی هاکی در آسیا نادیده گرفته شد/ بازی‌های هاربین یک فرصت طلایی بود که از دست رفت

۱۳:۵۱  -  ۲۸ بهمن ۱۴۰۳