دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 22 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با دیباچه:

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگ‌سازی بین جوانان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد؛ ۳۴میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که متوسط سنِ بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای به ۲۳سال رسیده است و امروز بازی‌های رایانه‌ای جایگاه خود را به‌عنوان یک رسانه اصلی میان مخاطبان بازکرده است.جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برای اولین بار پس از ۸ دوره در ایام‌ دهه فجر برگزار خواهد شد.

محمد امین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با اقدامات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از این رسانه نوظهور، به دیباچه می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در این بخش وجود دارد، تصمیم گرفته شد که این رویداد فرهنگی را با قدرت بیشتری دنبال کنیم. جشنواره‌ای که پس از وقفه‌ای چهار ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار می‌شود و برگزاری آن با عنوان جدید جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر و همزمان با برگزاری سایر جشنواره‌های فرهنگی به مناسبت دهه فجر اتفاق بسیار خوبی برای علاقه‌مندان این حوزه محسوب می‌شود.

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای پس از وقفه چهارساله  در دهه فجر برگزار می‌شود/ بازی‌های ملی برای اعتلای هویت ایرانی اسلامی نقش مهمی دارد

او گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافِ این جشنواره، رفع نقطه ضعف در فرآیند بازی‌سازی است. از نقاط ضعف موجود، بی‌توجهی به موضوع شبکه‌سازی بین بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران بوده است و این طور تلقی شد که به یک رویداد ملی در این زمینه نیاز وجود دارد. بازی‌های ملی برای اعتلای هویت ایرانی اسلامی و یک فرصت و  ظرفیت مطلوب به شمار می‌رود و جشنواره بستری برای رشد و ارتقای این حوزه است. همچنین یکی از اهداف مهم از برگزاری این رویداد، انجام سرمایه‌گذاری برای ارتباط میان بازی‌سازان و مجموعه‌های سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: سالانه در کشور بیش از یکصد بازی تلفن همراه و چندین بازی قوی، توسط بخش خصوصی تولید و منتشر می‌شود. تعدادی از آنها به بازارهای بین المللی راه پیدا کردند و مخاطبان بسیاری دارند. برخی از بازی‌ها در داخل و خارج از کشور مخاطبان چندمیلیونی دارند. سالانه این روند رشد بازی‌ها را  به همراه دارد اگرچه بخش مهمی از اتفاقات از دید فعالان رسانه پنهان مانده است.

حاجی‌هاشمی عنوان کرد: در سفرهای استانی و بازدیدی که از شرکت‌های بازی‌سازی داشتیم، با استعدادهای مختلفی آشنا شدیم. استعدادهایی که در مراکز رشد، مراکز دانشگاهی، در تیم‌های گروهی وجود دارد و بازیسازانی که به تولید بازی می‌پردازند. آنها علاقمند به همکاری با ناشران قوی در تهران و نیازمند مشاوران و مونتورهایی ( تدوین گر) هستند تا آنها بتوانند بازی‌های قوی‌تری تولید کنند. همچنین اکثریت آنها به دنبال مجموعه‌های سرمایه گذاری هستند که بتوانند متصل شوند و کارهای شأن را در تولیدات بیشتری عرضه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد : بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت عظیمی در فرهنگ‌سازی و اعتلای ایران اسلامی دارند، امروز علاوه بر کودکان و نوجوانان، شاهد حضور جوانان و بزرگسالان در بازی‌های رایانه‌ای هستیم. سال گذشته ما ۳۴ میلیون بازیکن بازی داشتیم که روزانه ۹۵ دقیقه در روز بازی کردند. میانگین سنی بازیکنان نیز به ۲۳ سال رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که رسانه جای خود را به عنوان رسانه اصلی در میان مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای پیدا کرده است.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار