يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان در گفتگو با دیباچه؛

گروه ورزشی دیباچه _ مجتبی بیگلری: تیم ملی والیبال بانوان ایران در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور ۱۴ تیم به میزبانی شهر ناخون راتچاسیما تایلند برگزار شد، به مقام دهمی این تورنمنت رضایت داد. بانوان بلند قامت ایرانی با سر‌مربی‌گری «فاطمه رشیدی» و پس از جوان‌گرایی راهی این مسابقات شده بودند.

تیم ملی ایران پس از باخت در دو بازی دور مقدماتی مقابل ژاپن و هند با سه برد متوالی در دور دوم مقابل فیلیپین، هنگ‌کنگ و مغولستان و باخت مقابل چین تایپه به رتبه دهم آسیا دست یافت.

در همین رابطه «فریبا صادقی»، سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با «دیباچه» اظهار داشت: تیم ما متأسفانه بازی با هند را در دور مقدماتی واگذار کرد. این در صورتی است که اگر هند را می‌بردند، مثل همیشه جزو ۸ تیم برتر آسیا می‌ماندند. البته چنین اتفاقاتی در بازی‌های تیمی و گروهی طبیعی است.

دهمی آسیا نتیجه جوان گرایی است/ حضور ۷ تیم در لیگ امسال تاثیر منفی دارد

وی افزود: گاهی پیش می‌آید در مسابقه‌ای که نیاز به تلاش بیشتر و برد دارید، بازیکنان آمادگی کامل نداشته باشند و نتوانند از عهده آن بازی بربیایند. اما اگر یکی از بازی‌ها را در دور مقدماتی می‌بردند موفق می‌شدند به هشتم برتر برسند. البته در تیم جوان‌گرایی شده و تیم کم تجربه‌ای داریم.

صادقی در ارتباط با این‌که پیشرفتی در تیم ملی احساس می‌شود یا خیر، گفت: ابتدا باید اشاره کنم قضاوت کمی سخت است، چون موفق نشدم تمامی بازی‌ها را تماشا کنند. اما همان‌ طور که در بدنه تیم‌های ملی جوان‌گرایی می‌کنیم در کادر فنی و مربیان نیز لازم است که این موضوع را عملی کنیم.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی نیز هزینه‌هایی دارد که چنین نتیجه‌هایی از هزینه‌های آن است. به‌ لحاظ رنکینگ ما سال‌هاست جزء هشتم برتر هستیم. اما با یک دوره هم نمی‌شود عملکرد مربی و تیم را قضاوت کرد.

سرمربی سابق تیم ملی در ارتباط با شرایط فعلی فدراسیون و نوع رسیدگی به والیبال بانوان تصریح کرد: در  سال‌های اخیر فدراسیون تلاش خود را کرده و سعی بر این داشته که تا حد امکان شرایط مساوی برای والیبال بانوان و آقایان رعایت کند. اما موضوعی که والیبال ما به آن مبرم نیاز دارد، برگزاری لیگ‌های خوب و باکیفیت در رده‌های مختلف جوانان و بزرگسالان است. البته امسال شاهد لیگ جوانان بودیم که ان‌شاءالله ادامه‌دار باشد. اگر لیگ نوجوانان هم اضافه شود برای والیبال بانوان بسیار عالی خواهد بود.

وی تأکید کرد: متأسفانه لیگ ما هر ساله با شرایطی برگزار می‌شود که با عدم حضور اسپانسرهای حرفه‌ای و نگاه ضعیف به بانوان در تیم‌داری همراه است. در فصل جدید نیز شاهد قرعه‌کشی لیگ بانوان با ۷ تیم هستیم. این موضوع به‌ لحاظ کمی مشکل‌زا و به‌ لحاظ کیفی تأثیر منفی زیادی دارد. قطعا این تأثیر منفی را در تیم‌های ملی خودمان خواهیم دید.

صادقی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه والیبال بانوان بیان کرد: در چند سال گذشته برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال و زیر ۱۶ سال آغاز شده‌ است. تداوم این موضوع به‌ علاوه حضور رده‌های زیر ۱۶ سال در مسابقات آسیایی (که امسال رقم خورده است) باید حفظ شود. ما باید برای این عزیزان تمرینات و برنامه‌ریزی‌های مدت‌دار در تمام رده‌های سنی طرح کنیم. فدراسیون نیز باید تمرینات این عزیزان را ادامه‌دار و با برنامه ریزی بلند مدت دنبال کند.

برچسب ها: والیبال بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳