به گزارش دیباچه، در جایی که رقابت بین دو فیلم « باربی » و « اوپنهایمر » به فضای رسانه ای کشیده شده و این روزها حتی پای هوش مصنوعی را نیز به وسط کشیده است .
طبق آخرین خبرها، «باربی» در هفته نخست اکران علاوه بر رکوردشکنی در گیشه آمریکا به فروش جهانی ۳۳۷ میلیون دلاری رسید و «اونپهایمر» نیز فروش خود را از مرز ۱۷۴ میلیون دلار عبور داد.
فیلم سینمایی «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» بافروش تاریخی ۱۵۵ میلیون دلاری در آمریکا اکران خود را آغاز کرد، فروشی که معمولا برای فیلمهای ابرقهرمانی مرد محور متصور است اما این فیلم با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» فراتر از پیشبینی ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون دلاری، یکی از بزرگترین فروشهای آغازین سینمای آمریکا را رقم زد.
از جمله دیگر رکوردهایی که فیلم «باربی» به نام خود ثبت کرد میتوان به پرفروشترین اکران افتتاحیه ۲۰۲۳ بالاتر از «برادران سوپرماریو» (۱۴۶.۳ میلیون دلار) اشاره کرد.
آنطور که ایسنا خبرداده،درام تاریخی سه ساعته «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» که دیگر اکران گسترده گیشه سینماست نیز در هفته نخست اکران در آمریکا به فروش ۸۰.۵ میلیون دلاری دست یافت، تا سومین فیلم پرفروش این فیلمساز در اکران آغازین پس از «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (۱۶۰.۹ میلیون دلار) و «شوالیه تاریکی» (۱۵۸.۴ میلیون دلار) بدون احتساب تورم است.
«اوپنهایمر» در خارج از کشور نیز ۹۳.۷ میلیون دلار فروخت تا فروش این فیلم به ۱۷۴.۲ میلیون دلار در مقابل بودجه تولید ۱۰۰ میلیون دلاری برسد.
ورود هوش مصنوعی به عرصه تبلیغات
.
آغاز اکران گسترده همزمان «اوپنهایمر» و «باربی» به «باربنهایمر» معروف شده است. مارکتینگ گسترده و استادانه هر دو فیلم باعث شده بسیاری از علاقهمندان سینما از نه صبح سانسهای مختلف این دو فیلم را رزرو کنند تا هر دو فیلم را در یک بار سینما رفتن ببینند. حالا یک کانال سینمایی که به نام «Curious » « «Refuge که قبلا با ساختن تریلرهایی ساخته شده با هوش مصنوعی از «جنگ ستارگان» و «ارباب حلقهها» به سبک بصری و با بازیگران محبوب وس اندرسون مشهور شده بود، به کمک هوش مصنوعی و جلوههای ویژه نسخهای ترکیبی از «باربی» و «اوپنهایمر» به نام «باربنهایمر» ساخته است که مورد اسقبال طرفداران سینما قرار گرفته است
ترجمه از : سینما دیلی