شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۸ - ۲۱ تير ۱۴۰۲
مدرس انجمن خوشنویسان در گفت و گو با دیباچه:
مدرس انجمن خوشنویسان گفت: متولیان فرهنگی به فضای هنری کشور توجه کنند و نسبت به هنر خوشنویسی حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند:  هنرِ خوشنویسی به ویژه خطِ نستعلیق در ایران از جایگاه مهمی برخوردار است و به نوعی اوج هنر ایرانی معرفی می‌شود. هنرمندان خوشنویس زیادی در کشور در طول سال‌های اخیر با برگزاری نمایشگاه‌های هنر خوشنویسی برای زنده نگه داشتن خط نستعلیق تلاش‌ کرده‌اند.

« حسین غلامی»، مدرس انجمن خوشنویسان که جوایز متعددی در حوزه هنر خوشنویسی کشور و جهان اسلام را به خود اختصاص داده در خصوص جایگاه هنر خشنویسی به دیباچه می‌گوید:  هنر خوشنویسی به ویژه نستعلیق خط ملی ما در ایران محسوب می‌شود و از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است، برای همین باید بیشتر هم مورد توجه مردم و مسئولان فرهنگی در کشور قرار بگیرد.

«نستعلیق» خط ملی ما در ایران محسوب می‌شود / متولیان فرهنگی حمایت‌های ویژه‌ای به هنر خوشنویسی داشته باشند

این مدرس انجمن خوشنویسان تصریح کرد: در سال‌های پیس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حمایت‌های خوبی از خط نستعلیق شده است و این خط از جایگاه خوبی برخوردار است. در واقع بعد از انقلاب شاهد بودیم که خوشنویسان با علاقمندی بیشتری هنر خوشنویسی  را دنبال می‌کنند و به خط نستعلیق توجه دارند.

غلامی در خصوص حمایت مسئولان فرهنگی کشور از هنر خوشنویسی در کشور گفت: از جهت حمایت مسئولان حرف‌های زیادی برای گفتن است، به عنوان یک هنرمند خوشنویسی دوست دارم که متولیان فرهنگی  نسبت به فضای هنری کشور توجه  کنند و از هنر خوشنویسی حمایت‌های بیشتری داشته باشند تا این هنر که میراث گذشتگان ما است به نحو احسن به جامعه معرفی شود.

این مدرس خوشنویسی درخصوص برپایی نمایشگاه‌های هنر خوشنویسی و ضرورت برگزاری آن در کشور گفت: فضای نمایشگاهی محلی برای رجوع مشتاقان و علاقمندان هنر خوشنویسی است و وقتی این هنر در معرض دید همگان قرار بگیرد تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. به هر حال هنر خوشنویسی هنر دینی و ملی کشور ایران است و وقتی فضای اسلامی و ملی ما در کنار هم قرار بگیرد تاثیرگذاری آن برای مخاطبان دوچندان خواهد شد.

نفر اول هنر خوشنویسی جهان اسلام در سال 1376 در خصوص اهمیت آموزش هنر خوشنویسی به ویژه خط نستعلیق گفت: آموزش هنر خوشنویسی امری حیاتی و ضروری است و انجمن خوشنویسان ایران تلاش‌های زیادی برای آموزش این هنر در طول سال‌های اخیر به علاقمندان هنر خوشنویسی داشته است. استعدادهای خوبی در زمینه هنر خوشنویسی در کشور وجود دارد که باید شناسایی و مورد حمایت قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار