يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

« سرور پوریا » می گوید ناشران چاپ آثار را محدود کرده اند، البته چاره ای ندارند زیرا یک دست به تنهایی صدا ندارد و بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند بارِ ادبیات را به دوش بکشد، پس اگر می خواهیم به دوران درخشان ادبیات بازگردیم بخش دولتی هم باید به بخش خصوصی کمک کند.
« سرور پوریا » نویسنده در گفت و گو با خبرنگار ادبیات دیباچه درباره کارهای جدید خود گفت: من در حال حاضر چندین کتاب در دست انتشار دارم ولی متاسفانه ناشران در شرایطی هستند که کتاب ها را چاپ نمی کنند و من واقعا گله مند هستم، زیرا زمان زیادی صرف نوشتن این کتاب ها کردم ولی متاسفانه هیچ ارزشی برای این آثار قائل نیستند.

بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند بارِ ادبیات را به دوش بکشد / چندین کتاب در دست انتشار دارم، اما ناشران کتاب‌ها را چاپ نمی‌کنند!

این نویسنده پیشکسوت در ادامه بیان کرد: در سال ۱۳۶۰ زمانیکه کتاب چاپ کردم، تیراژ ۶۰ هزار تا بود ولی الان به ۲۰۰ عدد رسیده است و این فاجعه است. یعنی یک نویسنده چندین سال تحقیق و پژوهش می کند و در نهایت فقط ۲۰۰ عدد چاپ می شود و به خاطر همین موضوع است که ادبیات اصلا اوضاع خوبی ندارد.
وی افزود: متاسفانه با اینکه ما از قدیمی های این حوزه هستیم، ولی هیچ امتیازی نداریم و کتاب های بی اساس و بی محتوا بیشتر منتشر می شود و به همین دلیل است که به جایی رسیده ایم که نویسندگان از کتاب نوشتن منصرف شده اند زیرا تَلَف کردن وقتمان است و به دست مخاطب و مردم نمی رسد.
این نویسنده در ادامه خاطرنشان کرد: ناشران چاپ آثار را محدود کرده اند، البته چاره ای ندارند زیرا یک دست به تنهایی صدا ندارد و بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند بار ادبیات را به دوش بکشد؛ پس اگر می خواهیم به دوران درخشان ادبیات بازگردیم بخش دولتی هم باید به بخش خصوصی کمک کند.
وی عنوان کرد: ناشران بیشتر سعی می کنند در چاپِ رمان ها از کاغذهای بازیافتی استفاده کنند، البته که خیلی خوب است، ولی بخش دولتی هم باید شرایطِ سختِ ناشرانِ ادبیات را درک کنند و از آنها حمایت کنند در غیر این صورت بعد از مدتی ناشران نمی توانند حتی همین رمان ها را با کاغذهای بازیافتی چاپ و منتشر کنند.
این نویسنده در پایان گفت: برای ادبیات کودک و نوجوان باید کاری کرد، یعنی در مدارس از حضور نویسنده ها استفاده کنند و جلسات کتابخوانی برگزار شود. بنیان یک جامعه بر پایه فرهنگ است و باید مانند کشورهای دیگر هم به بخش اقتصاد و هم به بخش فرهنگ توجه شود.

گفت و گو از : غزاله سعادتی

برچسب ها: سرور پوریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار