پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳  |  Thursday, 21 November 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه، "سردار محمدحسین حمیدی "رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشستی که امروز پانزدهم اسفند برگزار شد، با بیان اینکه نهضت جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل های فرسوده ادامه دارد افزود: امیدواریم با جایگزینی سامانه های هوشمند، حضور فیزیکی پلیس را در معابری چون ورودی و خروجی بزرگراه ها به حداقل برسانیم.

سردار "محمدحسین حمیدی" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس راهور در راستای مدیریت ترافیک تهران، یک سری اصلاحات هندسی را با پیگیری و همکاری شهرداری تهران انجام نموده که رفع ۴۸۶ محل پرتصادف، جایگزینی ۲۰ کیلومتر نیوجرسی به جای گاردریل های فرسوده ،حذف پارک های حاشیه ای و عریض نمودن ۲۲۵ محله،جدا سازی معابر دو طرف با نصب جدول و بلوار و نیز اصلاح هندسی میادین از جمله ی آنها است.

باید نگاه خودرو محور را از شهر دور کنیم/ وسایل نقلیه بیشترین سهم را در آلودگی پایتخت دارند / نهضت جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل‌ها ادامه پیدا میکند

بنابراین گزارش وی افزود:پلیس راهور با هماهنگی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ اقدامات مهمی را همچون اصلاح هندسی میادین مهم از جمله میدان شوش، سبلان، صنعت و سپاه را در کنار احداث تقاطع های غیرهمسطح نظیر بزرگراه بسیج با محلاتی- تقاطع شهید تندگویان با نواب و نیز احداث دوربرگردان های غیر همسطح در بزرگراه های شهید باقری و محلاتی و تکمیل پروژه های بزرگراه شهید بروجردی و امتداد بزرگراه یادگار امام تا آزادگان و نیز بهره برداری از بخشی از بزرگراه شهید شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران را در دست اقدام دارد.

سردار حمیدی اظهار داشت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز پانزدهم اسفند، شش هزارو سیصدو هفتادوهشت راننده پرخطر (خودروهای شخصی و سازمانی) را شناسایی کردیم و با استفاده از ظرفیت سامانه ها و انجام آموزش های حضوری،موفق شدیم آنان را از ارتکاب به تخلف باز بداریم. همچنین تاکنون پلیس راهور در قالب طرحی تحت عنوان « موتور یار» توانسته ۷۵ هزار موتور سوار را ضمن توقیف موتور های سنگین و غیرمجاز آموزش میدانی دهد و به واسطه آن موفق شدیم تا ۲۰ درصد از تصادفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این ارگان با طرح ساماندهی خودروهای باری در سطح شهر تهران و نیز ساماندهی کامیون های حمل بتن توانسته کاهش ۲۰ درصدی تصادفات را رقم بزند؛ همچنین ساماندهی جرثقیل های امدادی و برخورد با جرثقیل های غیرمجاز و کاهش ۶۰ درصدی شکایات مردمی از دیگر عملکردهای موثر پلیس راهنمایی و رانندگی تهران است.

وی بیان کرد: اعمال قانون سه میلیون و چهارصد و پنجاه و پنج فقره خودروی فاقد معاینه فنی و برخورد با ۲۴۵،۸۶۶ دستگاه خودروی دودزا از عملکردهای پلیس راهور تهران بزرگ پیرامون طرح جلوگیری از آلودگی هوا است و پلیس راهور تمام تلاش خود را به کار بسته تا علیرغم افزایش سفرها در مبادی ورودی و خروجی بزرگراه های پر تردد با بهره گیری از حضور فیزیکی همکاران پلیس و اجرای طرح جناقی در کنار جلوگیری از تردد خودروهای غیر مجاز در خطوط اضطرار تونل ها و نیز اجرای طرح گذرگاه عابر پیاده در میادین و تقاطع های مهم جهت افزایش ایمنی تردد عابرین پیاده، طرح های انضباطی بخشی به ترافیک را به صورت مطلوب و موثر در سطح شهر تهران پیاده کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پیرامون طرح زمستانه پلیس راهور گفت: با توجه به بارش‌های بی سابقه اخیر و همکاری سایر دستگاه‌ها و عوامل پلیس راهور، ترافیک به خوبی کنترل شد و شاهد هیچ گونه بحرانی نبودیم؛ همچنین اجرای طرح ضربتی پلیس راهور تهران بزرگ از اول اسفند با افزایش ۱۶ درصدی نیروی انسانی از سایر بخشهای فراجا با مساعدت فرمانده محترم کل فراجا توانسته تاکنون به خوبی وضعیت ترافیک را کنترل کند و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش نمایشگاه های بهاره پلیس راهور تهران احتمال چالش‌های ترافیک در روزهای پایانی سال را متصور است.

باید نگاه خودرو محور را از شهر دور کنیم/ وسایل نقلیه بیشترین سهم را در آلودگی پایتخت دارند / نهضت جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل‌ها ادامه پیدا میکند

"حمیدی" در پایان خاطرنشان کرد: پلیس نگاه انسان محور به شهر دارد و معتقد است شهر باید به سمت و سویی برود که مردم به لحاظ تردد و جلوه های بصری در پیاده رو ها شرایط بهتری داشته باشند و خودروها باید سهم خود را به بخش انسانی واگذار کنند یعنی نیاز است نگاه خودرو محور را از سطح شهر دورکنیم تا نسل‌های آینده بتوانند زندگی راحت تری را داشته باشند.

گزارش از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

شرکت ۷۰ طرح از ۱۹ استان در نمایشگاه جشنواره خوارزمی/منتخبین جشنواره، بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند!

۰۹:۰۰  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

ما با کلاس‌های آزاد در دنیا ارتباط داریم/ سعی داریم با وزارت علوم همکاری داشته باشیم، اما این همکاری تاکنون رضایت بخش نبوده است!

۲۰:۴۲  -  ۲۹ آبان ۱۴۰۳
مجید اسماعیلی، نوازنده پیشکسوت ویولنسل در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ارکسترهایی که در کشورمان برگزار می‌شوند، هم ردیف ارکستر های کشور های دیگر هستند!

۱۴:۱۵  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با دیباچه خبر داد؛

نمایش گرگوربافی و تراش صدف‌های دریایی در نمایشگاه ملی صنایع دستی/ بندرلنگه به‌عنوان شهر ملی گلابتون، شناخته شده است

۱۳:۰۲  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با استاد فرهاد فخرالدینی، بنیان گذار ارکستر ملی ایران

عرصه موسیقی نیازمند حمایت دولت است و نباید به آن آسیب بزنند! / تِم سازی نمی‌تواند یک اثر موسیقایی را فاخر کند!

۲۰:۲۴  -  ۲۷ آبان ۱۴۰۳
گفتگوی دیباچه با مهدی وثوقی راد، بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون

برخی از نمایش‌های روی صحنه، اصالت و پختگی لازم را ندارند/ آخرین خبرها از پروژه جدید نیما جاویدی!

۱۳:۲۱  -  ۲۶ آبان ۱۴۰۳
" گالری آرت پرشیا " میزبان هنرمند معاصر کشورمان شد؛

شگفتی نمایشگاه انفرادی آثار استاد "جلیل خلیلی" و هنری که باید دیده شود!

۲۰:۰۴  -  ۲۲ آبان ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار