شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۷ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه، مدتها بود که در صدا و سیما چیزی بنام مناظره به معنای واقعی به شکلی فراگیر مطرح نمی شد و هر ازگاهی به بهانه انتخابات ریاست جمهوری یا مسائلی از این دست ، بعضا برنامه های مناظره محور ساخته میشد. البته برخی مواقع هم در فرمت یک برنامه اقتصادی برنامه هایی در تلویزیون ساخته شد که بین مسئولان و نمایندگان صنوف مناظره هایی داغ صورت می گرفت که پس از مدتی هم یا دیگر رنگ آنتن به خود نمی دید یا به اصطلاح فیتیله مناظره ها را پایین می آوردند که احتمالا زیادی هم در تلویزیون رسم نشود!

برنامه «شیوه» با شیوه اجرای متفاوت مجری آن چه تدارکی برای دهه فجر دیده است؟

با این مقدمه کوتاه ، به سراغ متفاوت ترین برنامه مناظره محور تلویزیون می رویم ؛ برنامه « شیوه » کاری از گروه فرهنگ و اندیشه اسلامی شبکه چهارسیماست که ابتدا هر شب و سپس شب‌های زوج روی آنتن رفت و به خصوص به دلیل حوادث اخیر داخلی در کشور توانست به دلیل سبک اجرای متفاوت مجری کارشناس آن یعنی « عطاءالله بیگدلی » و نیز تنوع و جسارت در دعوت از مهمانان و سوژه ها و موضوعات متنوع، تبدیل به یکی از بهترین برنامه های مناظره محور در صدا و سیما شود.

برنامه «شیوه» با شیوه اجرای متفاوت مجری آن چه تدارکی برای دهه فجر دیده است؟

برنامه ای که در آن برخی از مباحث برای اولین بار در تلویزیون مطرح می شد و حتی برخی از مهمانان این برنامه نیز پس از سال‌ها به تلویزیون آمدند که این خود به جذابیت این برنامه اضافه کرد. شاید در ابتدا مخاطب با دیدن این برنامه احساس می کرد که مجری آن مانند سایر مجریان صدا و سیما اجازه هر صحبتی را به مهمان برنامه ندهد یا بارها وسط حرف مهمان بپرد که با گذشت زمان به شما این حس متفاوت بودن القا می شود که این برنامه ظاهرا سبک و روش متفاوتی را در پیش گرفته است و اساسا شبیه به هیچ کدام از برنامه های پیشین خود نیست. 

برنامه «شیوه» با شیوه اجرای متفاوت مجری آن چه تدارکی برای دهه فجر دیده است؟

عطاءالله بیگدلی در هر موضوعی سعی می کند با اطلاعات و دانش کافی اجرای برنامه را پیش ببرد و در لحظه های به جا واکنش نشان دهد و در لحظاتی  نیز بر خلاف نظر مهمان ( چه  نزدیک به حامی دولت باشد و چه مخالف دولت ) ،آن نظر منطقی را ( به اصطلاح دهه هشتادی ها ) « لایک » می کند؛ و در طول اجرای برنامه متوجه نمی شوید که آیا او طرفدار چپ است یا راست! اصولگرا را می پسندد یا اصلاح طلب! و دقیقا مخاطب همین انتظار را از مجری برنامه دارد؛ او نماینده تمام مردم است؛ با هر دیدگاه و تفکری؛و تلاش می کند بی طرفانه داوری خوبی در مناظره داشته باشد، که به نظر می رسد تا اینجای کار نمره قبولی گرفته است . 

باید دید آیا مسئولان صدا و سیما پای این نوع مناظره ها می ایستند و یا اینکه این برنامه هم مانند سایر برنامه های مناظره محور صدا و سیما فصلی می آید و به تاریخ می پیوندد! 

برنامه «شیوه» با شیوه اجرای متفاوت مجری آن چه تدارکی برای دهه فجر دیده است؟

گفته می شود برنامه « شیوه » در همان کنداکتور هفتگی خود نقد و بررسی مسأله حکمرانی در انقلاب اسلامی را به‌صورت مناظره در (۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) به‌روی آنتن خواهد برد.

این برنامه که در ماه‌های اخیر با مدلی مناظره‌ای و چالشی درباره مبانی و نظریه‌های مرتبط با جامعه و حکومت روی آنتن شبکه چهار می‌رفت، برای مدتی پخش خود را متوقف کرد و حالا در این مدت با اعمال تغییراتی در اتاق فکر، نوع تصویربرداری و دکور برنامه، پخش خود را از سر می‌گیرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳