جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۱

فیلم بلند داستانی"بچه های دشت" به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل مسعودی و تهیه کنندگی عباس مسعودی(برادران اقلیدی) از استان فارس منتخب سیزدهمین دوره جشنواره ملی فیلم"عمار" در بخش مسابقه سینمای بلند داستانی شد.

به گزارش دیباچه ،  این فیلم داستان" بچه های دشت" روایتگر عملکرد و تلاش های پسربچه ای است که به واسطه انتقال پدر معلمش به روستا قصد دارد با خرابکاری و اقدامات هنجارشکن داخل روستا و مدرسه، پدر و خانواده را تحت فشار قرار دهد که به شهر برگردند اما دراین مسیر اتفاقاتی می افتد که مانع از اهداف او می شود و درپایان متنبه می شود .

بچه های دشت به عمار رسیدند

در این فیلم که در قالب ژانرکودک تولید گشته، سعی شده با رویکردی متفاوت چالش های مهاجرت از روستا به شهر و بالعکس ضمن مصورسازی ،ترسیم شوند. همچنین این فیلم علاوه بر پرداختن به خرده فرهنگ ها که ریشه در سنت های اصیل دارد ،چالش ها و تفاوت های دیدگاهی نسل نو و گذشته را نیزمورد بررسی قرار خواهد داد.
پرداختن به نسل هایی که هرکدام با آداب ورسوم و هنجارهای مختص به خود رشد و نمو پیدا کرده اند در کنار نوع عملکردهای نسل گذشته و نیز چگونگی برقراری ارتباط بین دونسل از مباحث فیلم سینمایی "بچه های دشت "است که با تمرکز بر آنها تلاش دارد کاری متفاوت را در حوزه کودک به تصویر بکشد.

این فیلم تلاش دارد تا با پاسداری از فرهنگ و سنت بومی، گامی اساسی در شناسایی و پرداختن به کهن الگوها داشته باشد.کهن الگوهایی بکر که نماد هویت یک قوم و ملت است.

در این فیلم بابک زرنویس زاده،مجتبی رنجبر،متین آراسته،فاطمه اکبرپور، پریسا درافشان، امیرحسین جمالی و طاها کاتب شمس آفاق شفیعی مهسا فهام روح‌الله مسعودی سيد جواد مسعودی عطا نیکوبخت محمد علی جمشیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

همچنین سایر عوامل عبارت است ازتدوین،صداگذاری و اصلاح رنگ: محسن دانشور بیری،تصویربردار: مسعود احمدی ،صدابردار: حسین باباخانی ،مدیربرنامه ریزی: حمید همتی ،منشی صحنه: طاهره شریفیپ،عکاس: زهرا آفاق ، طراح صحنه و لباس: اسماعیل مسعودی ،موسیقی متن و تیتراژ: محسن فلاح زاده ،گریم: مائده قاسم پور،مدیرتولید: علی اصغر زارع،مدیرتدارکات: فرهاد صیادی و مهدی غریبی.

گفتنی است فیلم بلند داستانی(بچه های دشت) یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ در سینما فلسطین تهران ساعت ۲۰:۱۵الی۲۲:۱۵ اکران عمومی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار