جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خبر جدید رییس اتحادیه فروشندگان تلفن‌همراه از رجیستری آیفون۱۴

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن‌همراه گفت: افزایش قیمت ارز تاثیر آن‌چنانی روی بازار موبایل نداشته است، زیرا بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد.

به گزارش دیباچه ،  افزایش بیش از ۸ درصدی قیمت دلار طی یک ماه گذشته، بسیاری از بازارها را شوکه کرده است؛ به طوری که در این مدت به موازات افزایش قیمت دلار، سایر کالاها نیز افزایش قیمت داشته‌اند. به نظر می‌رسد بازار موبایل هم که یک کالای کاملا وارداتی است، از این قاعده مستثنی نبوده؛ اگرچه بنا به گفته رییس اتحادیه فروشندگان موبایل، افزایش قیمت در این بازار جزئی بوده است.

محمدرضا رمضان، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم‌جانبی در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار گوشی تلفن‌همراه با توجه به افزایش قیمت ارز، گفت: افزایش قیمت ارز تاثیر آن‌چنانی روی بازار موبایل نداشته است، زیرا بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد و برهمین اساس، با وجود این‌که نرخ دلار تغییر کرده و قیمت‌ها بالا رفته، اما قیمت موبایل افزایش آن‌چنانی نداشته است.

نوسان قیمت دلار، بازار موبایل را شوکه کرد؟ / گوشی دیگر کشش افزایش قیمت ندارد

وی با بیان این‌که کسبه حاشیه سود خود را پایین‌تر آورده‌اند، افزود: به همان اندازه که روی قیمت دلار رفته، به همان اندازه روی قیمت موبایل رفته است. این در حالی است که قبلا وقتی قیمت دلار برای مثال ۲ هزار تومان گران می‌شد، یک‌دفعه ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان تا یک و ۲ میلیون تومان روی قیمت موبایل می‌بردند. ولی الان چنین اتفاقی نمی‌افتد، چون بازار دیگر کشش افزایش زیاد قیمت را ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم‌جانبی در پاسخ به این پرسش که در طول یک ماه گذشته ۹ درصد افزایش قیمت دلار داشتیم، افزایش قیمت موبایل به این نسبت نبوده است؟ تصریح کرد: افزایش قیمت تلفن‌همراه به این نسبت نبوده، خیلی کم گران شده است.

رمضان ادامه داد: شاید برای مثال گوشی‌ای که ۵ میلیون تومان بوده، در حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.

وی متذکر شد: البته در برخی از گوشی‌های تلفن‌همراه که در بازار کم شده است، گرانی را شاهد بودیم. دلیل آن هم تعداد کم آن در بازار است، نه گرانی ارز. با این وجود، دولت و بانک مرکزی وعده داده‌اند که با راهکارهایی که اتخاذ شده، هفته آینده نرخ ارز ریزش خواهد داشت و در پی آن، قیمت موبایل هم کاهشی می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم‌جانبی با اشاره به افزایش قیمت آیفون ۱۴ عنوان کرد: خرید و فروش آیفون ۱۴ ممنوع است و به همین دلیل آیفون۱۳ گران شده است.

رمضان درباره آخرین تصمیم‌ها درباره رجیستری آیفون۱۴ گفت: سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که اگر تا امروز برنامه‌ای داشته باشیم، فقط برای گوشی‌های مسافری است، چون به صورت مسافری وارد شده و حق گمرکی هم حتی از آن‌ها نگرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر برای این‌که مشکلی برای مردم به وجود نیاید، گفتند از این گوشی استفاده کنند تا راهکار پیدا شود. وگرنه به صورت تجاری هیچ کسی اجازه واردات ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن‌همراه و لوازم‌جانبی در پاسخ به این پرسش که تاکنون تصمیمی برای رفع محدودیت واردات آیفون ۱۴ گرفته نشده؟ عنوان کرد: دنبال راهکار هستند تا مشکل مردم حل شود و کسانی که به صورت مسافری موبایل آورده‌اند، مشکلی برایشان پیش نیاید.

رمضان در پاسخ به این پرسش که آیا از ابتدای امسال کاهش تقاضا در بازار موبایل داشته‌ایم، تصریح کرد: کاهش خرید در بازار موبایل نداشته‌ایم و بازار روال عادی خود را می‌گذراند. شما نگاه کنید، آیفون ۱۴ که نیامد، آیفون۱۳ را که دولت اجازه داده، مردم می‌خرند.

وی درباره میزان قاچاق در بازار، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی نداریم از میزان قاچاق موبایل. آمار قاچق اصلا در اختیار اتحادیه‌ها نیست. کسبه ما نه قاچاق می‌خرند و نه قاچاق می‌فروشند و اکثرا سایت‌هایی که معتبر نیستند، این کار را می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲