شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

سمیه سادات موسوی: طرح مسکن ملی این روز‌ها از موضوعات داغی است که در میزگرد مسئولین بحث می‌شود و در جامعه هم ابهاماتی از این طرح در بین مردم شنیده شده که مستاجران چه زمانی با خیال راحت میتوانند در واحد‌های مسکن ملی، ساکن شوند و دیگر استرس بی خانگی را نداشته باشند؟! عقب ماندگی پروژه‌های نهضت ملی مسکن موضوعی است که از دید خانه‌دار کردن مردم یکی ازبرنامه‌های اصلی دولت بوده که در قالب طرح نهضت ملی با چشم‌انداز خانه‌دار شدن بیش از ۴ میلیون ایرانی هدف‌گذاری شده است، اما چالش‌هایی نیز پیش روی این طرح وجود دارد.

گفتگوی دیباچه با نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس؛ سالانه ما ۵ میلیون کمبود مسکن داریم!

با توجه به عدم تعادل در بازار مسکن و افزایش نرخ خرید و اجاره، ضرورت داشت تا دولت برای تأمین سرپناه مردم به ساخت واحد‌های مسکونی با زیرساخت‌های رفاهی در چارچوب قوانین و مقررات اقدام کند.
از این رو به موازات برنامه انبوه‌سازی مسکن در دولت‌های پیشین، طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد تا دولت بتواند علاوه بر تحقق جهش تولید مسکن و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با ارائه انواع امکانات و مشوق‌ها از جمله ارائه زمین ارزان قیمت شرایط خانه‌دار شدن عده کثیری از مردم را تسهیل کند.

در چشم‌انداز طرح ملی مسکن قرار است تا سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته و تحویل متقاضیان شود، اما در خلال اجرای این طرح عظیم مشکلاتی مطرح است.

محمد حسن آصفری، نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در گفتگو به دیباچه گفت: مسکن ملی امروز مورد نیاز جامعه است. ما هر ساله، بیش از ۵ میلیون کمبود مسکن در کشور داریم.

گفتگوی دیباچه با نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس؛ سالانه ما ۵ میلیون کمبود مسکن داریم!

نماینده مردم اراک با اشاره به اینکه طرح ملی مسکن گام بلند دولت در توزیع عادلانه منابع است؛ بیان کرد:مشکلات در حوزه مسکن می‌بایست حل شود. آمار زیاد مستاجران و اجاره نشینی در کشور با هزینه‌های سنگین، ودیعه مسکن‌های بسیار بالا زندگی را برای خانواده‌های فاقد مسکن سخت کرده است.نیاز است که دولت، در حوزه مسکن اقدام جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید زنجیره کاملی از زمین، مجوز‌های ساخت و تسهیلات پشتیبان برای تولید مسکن در اقدام ملی در جریان باشد تا این کار به صورت شایسته انجام شود؛ افزود:دولت می‌بایست، زمین را در اختیار مردم قرار دهد و سیاست‌های حمایتی را در این حوزه داشته باشد تا بتوانیم مشکل کمبود مسکن را حل کنیم.
این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد:در حال حاضر، متقاضی مسکن زیاد است؛ اما تاکنون، نتوانستیم تامین مسکن داشته باشیم، هر چند در موضوع آورده اولیه مسکن ملی هم، مردم با مشکل مواجه هستند و تعدادی هنوز آورده اولیه را هم تامین نکردند.

این موضوع از دید رئیس جمهوری نیز دور نمانده و وی نیز چندی پیش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.  سید ابراهیم رئیسی، در واکنش به عقب ماندگی پروژه نهضت ملی مسکن گفت: من از استانداران، بانک‌ها، بانک مرکزی و سازمان‌های مسئول می‌خواهم که طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک موضوع دارای اولویت تلقی کنند؛ چراکه سهم هزینه مسکن در سبد خانوار ۴۰ تا ۵۰‌درصد است و این یعنی مشکل جدی برای خانواده‌ها که باید از پیش پای مردم برداشته شود.

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه گفت:طرح‌های زیادی در مجلس برای حل مشکلات مردم، مصوب شده است اما زیر بنایی است و نیاز به زمان برای اجرای کامل آن است.

هر چند دولت در حال عمل به اجرای طرح‌های مصوب است؛ امیدواریم که مسئولین هم نگرانی‌های مردم را درک و هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد آرامش نسبی در همه حوزه‌ها به ویژه مسکن تلاش کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار