چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲  |  Wednesday, 07 June 2023

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
پیمان مدنی، نوازنده پیانو در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

« پیمان مدنی » می گوید ساز پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به دنیای موسیقی است و کسی که می خواهد موسیقی جدی در هر ساز و رشته ای کار کند باید با نوازندگی پیانو در حدی مشخص آشنایی داشنه باشد.
« پیمان مدنی» ، نوازنده پیانو ، درباره وضعیت آموزش ساز پیانو گفت: همه موسیقیدان ها می دانند که ساز پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به موسیقی است و کسی که می خواهد موسیقی جدی در هر ساز و رشته ای کار کند باید با نوازندگی پیانو در حد مشخصی آشنا باشد به همین دلیل در هنرستان های موسیقی و دانشگاهها رشته پیانو عمومی ارائه می شود در نتیجه هر هنرجویی در هر رشته ای باید این دوره را بگذراند.

پیانو مانند اتوبان شش بانده برای ورود به جهان موسیقی است

این نوازنده در ادامه بیان کرد: سواد موسیقی و تئوری در تنها سازی که به صورت بصری دیده می شود ساز پیانو است و تمام آهنگسازان بزرگ تاریخ به عنوان یک ارکستر سمفونیک خانگی به پیانو نگاه می کنند. به همین دلیل است که بزرگترین رپرتوار هر آهنگسازی برای ساز می باشد. این موضوع که در دانشگاهها پیانو عمومی تدریس می شود یک خوبی و یک بدی هایی دارد. خوبی این موضوع این است که دانشجویان هر ترم این واحد را باید پاس کنند ولی بدی آن این است که دانشجویان رشته های دیگر موسیقی بعد از مدتی تصمیم می گیرند از ساز پیانو کسب در آمد کنند.
این هنرمند افزود: من چندین ترم پیانو عمومی را در دانشگاه تدریس کردم و از نزدیک شاهد بودم که به غیر از هنرجویانی که ساز تخصصی آن ها پیانو است بقیه دانشجویان از این درس فراری هستند ولی زمانیکه دوره تحصیلشان تمام می شود و به دنبال کسب درآمد هستند، بدون هیچ آگاهی و فقط با یادگیری اندکی پیانو شروع به تدریس می کنند در صورتیکه هیچ تخصصی ندارند و این فاجعه است. بسیاری از کسانیکه امروزه تدریس می کنند با متدهایی آموزش می دهند که اصلا اصولی نیستند و یا اینکه یک سری از افراد با هنرجویان آهنگ های ایرانی را به جای متد تدریس می کنند.
وی خاطرنشان کرد: راه درست این است که در ابتدا در مورد مدرس تحقیق کنند و بعد آموزش را شروع کنند. به عنوان مثال هنرجویی به من مراجعه کرد در زمان تست تعیین سطح به هنرجو گفتم چرا پدال عوض نمی کنی در کمال تعجب گفت معلم قبلی کاغذ را مچاله می کرد و بالای پدال می گذاشت تا هنرجو حتی زحمت پدال عوض کردن هم نکشد.
این نوازنده پیانو در پایان گفت: البته ما درصد کمی از اساتید داریم که خیلی خوب با هنرجو کار می کنند و شناخته شده هستند. خانواده ها با یک بررسی می توانند متوجه شوند که کدام استاد برای آموزش مناسب است. اساتیدی هستند که واقعا آگاه و هدفمند پیش می روند که پیانیست های خوبی هم به جامعه هنری معرفی کرده اند. فقط باید در انتخاب استاد خوب دقت کنیم.

گفت و گو از : غزاله سعادتی

برچسب ها: پیمان مدنی ، پیانو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایش «نقطه ویرگول»

ارتباط بسیار نزدیکی بین ما و تماشاچیان برقرار شده است/ نمایشِ تک پرسوناژ را یک چالش می‌دانم!

۱۰:۱۹  -  ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
گفتگو دیباچه با اسدالله شکرانه، نویسنده

ادبیات با بن بست مواجه شده است | فرهنگ سازی در زمینه خواندن کتاب به عهده نویسنده نیست

۱۷:۲۱  -  ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با بازیگر نقش "اسماعیل میرشکار"

روایت رضا اکبرپور از حادثه ناگواری که سر صحنه سریال « گیل دخت » برایش رخ داد!

۱۹:۴۵  -  ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
«مانی جعفرزاده» آهنگساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

همکاری آهنگسازان ایرانی و کانادایی در یک اثر/هنر می‌تواند صبر و آرامش را در مخاطب تقویت کند

۱۶:۵۴  -  ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در گفت‌وگو با دیباچه:

آثار ضعیف و بدون سندیت تاریخی، جایی در جشنواره ملی تئاتر رضوی نداشت / جوایز این دوره ،سه برابر افزایش یافته بود!

۱۰:۱۲  -  ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
برندسوزی با دست فرمون صدا و سیما!

چرا قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون پس از درگذشت «بهرام شفیع» به پایان نرسید؟

۱۲:۳۵  -  ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
عضو سابق تیم‌ملی تکواندو در گفتگو با "دیباچه" مطرح کرد؛

دست کم گرفتن رقبا برایمان گران تمام‌ می‌شود/ ملی‌پوشان ایران توانایی کسب مدال را دارند

۱۶:۴۵  -  ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
یک کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ""دیباچه" مطرح کرد؛

جام ملت‌های آسیا، عیار قلعه نویی را مشخص می کند!

۱۰:۲۸  -  ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
«حمید گروگان» نویسنده در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد؛

انتشار کتاب «قانون» برای جوانان/ نویسنده باید از زاویه دیدِ مخاطب به سوژه نگاه کند!

۱۴:۵۹  -  ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
پربازدیدها