سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

« محمدصالح جوکار » رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با دیباچه گفت : اولویت اساسی در مجلس در حال حاضر تدوین برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ است که از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس شورای اسلامی به شمار می رود و سیاست‌های کلی برنامه هفتم با محوریت توسعه اقتصاد، از مهم‌ترین بحث‌های مجلس است.
وی بااشاره به مهم ترین طرح های مطرح شده در مجلس، اظهار داشت: تاکنون، طرح ملی مسکن از مهم‌ترین طرح‌های مطرح شده توسط دولت در مجلس بوده که در این طرح معین شده که سالانه یک میلیون مسکن می‌بایست ساخته شود که در حال حاضر دولت در تلاش هست که این طرح تحقق یابد.
نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه، بحث مهم دیگر در مجلس، تدوین قانون در خصوص فناوری و شرکت‌های دانش بنیان بوده، تصریح کرد: اجرایی شدن طرح‌های مصوب در مجلس، زمان بر است و برای اجرایی شدن نیاز به بازه زمانی است؛ به طور مثال، قانون جلوگیری از رانت که به نوعی قانون پاکسازی قوا میباشد و در آن عملکردهای سه قوا شفاف سازی می‌شود؛ قانون بسیار خوبی است که برای اجرایی شدن نیاز به بازه زمانی میباشد.
جوکار در ادامه بیان کرد: بحث تورم، گرانی ها، عدم تراز دخل و خرج که بر مردم فشار اقتصادی وارد می‌کند؛ از موضوعات مهم است که باید با تدبیر در منابعی که در بودجه دیده شده این موضوع جبران شود.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام اقدام مثبت دولت دهم/ استفاده از ظرفیت مردم در سرمایه گذاری معادن/ حمایت مالی از منابع انسانی دانشجو و نخبه

رئیس کمیسیون کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه، کشور ما، ظرفیت‌های بالایی دارد؛ از جمله منابع انسانی، دانش آموختگان دانشگاهی که دارای ایده و خلاقیت هستند؛ اما به نوعی درگیر مشکلات اقتصادی هستند و باید به آن‌ها توجه بشود. به طور مثال، تسهیلات بانک‌ها، کمتر به این دسته از افراد جامعه، تعلق می‌گیرد و بیشتر تسهیلات، به کسانی تعلق می‌گیرد که پشتوانه مالی داشته باشند؛ که می‌بایست بهتر از وضعیت موجود، از ظرفیت نخبه‌ها و منابع انسانی دانشگاه ها استفاده کنیم و آنها را حمایت کنیم.
نماینده یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد گفت:در استان یزد، در حوزه معدن بهتر می‌توانیم کار کنیم و عمدتا باید کسانی کار را به دست بگیرند که می‌توانند در راستای عدالت اجتماعی کار کنند. ایجاد تعاونی‌هایی با سرمایه گزاری مردم، در این راستا می‌تواند بسیار خوب باشد که هم برای مردم سود آور است ؛و همین طور نقدینگی در جامعه جمع شده و به سمت سرمایه گزاری در معادن جریان پیدا می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس در پایان با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره اظهار داشت :این پروژ های نیمه کاره ( با مطالعه و یا بی مطالعه) که میلیار‌ها تومان برای احداث آنها، هزینه شده و در حال حاضر متوقف شده است؛ از اقدامات خوب دولت دهم به پایان رساندن این، پروژه‌های نیمه کاره است و در واقع کلنگ زنی جدید در این دولت نداشتیم که این موضوع مهم، می‌تواند در بحث اشتغال صنعت، کسب و کار مفید واقع شود.

گفتگو از: سمیه سادات موسوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار