پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
پیشکسوت با سابقه داور فوتبال، در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

« محمد فنایی » ، پیشکسوت با سابقه داور فوتبال، با اشاره به اهمیت استفاده از VAR در مسابقات فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» اظهار داشت: زمانی که همه ما چه اصحاب رسانه، داوران، بازیکنها و غیره به این نتیجه رسیدیم که باید از « وی ای آر » استفاده کنیم آن زمان می توانیم به صورت کارشناسی در خصوص عملکرد داوران و داوری بازیها صحبت درستی را ارئه کنیم. البته آوردن «  وی ای آر » هم در ایران کار سختی است چون باید فرهنگ و زیرساخت های آن را فراهم کنیم.

وی افزود: اگر قرار است دستگاهی را وارد کنند که تاییدیه آن را فیفا امضا کند باید برای داورهای شاغل در لیگ بین 6 الی 7 ماه کلاس اموزشی بگذارند. این یک پروسه طولانی است حالا هم می گویند یک دستگاه را وارد کردند ولی با یک دستگاه چه کار می توان انجام داد؟ این دستگاه را فقط می توان در یک استادیوم نصب کرد پس حق سایر تیمها چه می شود؟ آیا صدا و سیما حاضر است 16 دوربین را در اجرای این طرح در اختیار فوتبال و ورزش ایران قرار بدهد؟

تاج باید به حرف و حدیث‌ها پایان بدهد/ فرهنگ استفاده از VAR را نداریم

فنایی در ادامه یادآور شد: بحث فرهنگ سازی باید جدی گرفته شود. متاسفانه برخی از تماشاگران ما رفتار و برخود منطقی ندارند چون دوست دارند تحت هر شرایطی تیم محبوبشان برنده از زمین خارج شود. باید ابتدا فرهنگ را جا بیاندازیم. من فکر میکنم امروزه در مقایسه با گذشته هم هواداران و هم مربیان دوست دارند از این تکنولوژی در فوبتال ایران هم استفاده شود.

پیشکسوت با سابقه داور فوتبال تاکید کرد: متاسفانه عدم استفاده از این دستگاه ما را روز به روز عقب مانده تر می‌کند. چون فقط داوری می تواند در میادین بین المللی قضاوت کند که دوره این « وی ای آر » را سپری کرده باشد که در شرایط فعلی فقط آقای فغانی این شرایط را دارد. باید این کلاسها در دوره متعدد برگزار شود.

او در ادامه با یادآوری اینکه با گذشت چهار هفته از مسابقات لیگ برتر اشتباهات داوری زیادی داشتیم؛ گفت: تا به این هفته اشتباهات داوری زیاد بوده که متاسفانه برخی از آنها هم کامل مبتدی بوده که جای بحث دارد. باید داورها تمرینات بیشتری داشته باشند، تشکیلات کمیته داوران کامل شود. اینکه داورهای جوان وارد لیگ برتر شدن خوب است اما استفاده از این داورها در بازیهای سخت کار خوبی نیست.

وی در پایان گفت: امیدوارم با آمدن رئیس جدید اتفاقات خوبی رخ بدهد. در شرایط کنونی حرف و حدیث زیاد است که قطعا آسیب‌زاست. ما در آستانه جام جهانی هستیم باید مشکلات را درست کنیم باید با حواشی کنار بیاییم که این کار هم باید توسط تاج انجام شود.
انتهای پیام/

گفتگو از:  فریبا جلیل خانی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳