شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۱

« فرشید فهیم » مجری با سابقه تلویزیون درخصوص اجرای برنامه «صبح و نشاط» در قاب شبکه سه در گفت و گو با خبرنگار «دیباچه» گفت : برنامه «صبح و نشاط» یکی از برنامه های با سابقه تلویزیون است که من در چهار سال اخیر در آن به اجرا می پردازم. این برنامه را به همراه بهزاد کاویانی در تهران اجرا می کنیم ، از آنجایی که این برنامه به ورزش های همگانی می پردازد و مردم  هم برای سلامتی جسم و روح خود اهمیت قائل هستند , این برنامه بسیار کمک کننده بوده تا در کنار یکدیگر ورزش کنند. از این رو هر هفته مشارکتی برای برگزاری همایش های ورزشی و پیاده روی در یک یا دو استان هم درنظر گرفته می شود تا نمونه برنامه را در استان ها هم داشته باشیم.


او ادامه داد : با برگزاری این همایش ها، مسئولین ورزشی هر استان در کنار مردم قرار می گیرند و این همراهی بسیار جذاب است تا همه در کنار هم ورزش کنند. برنامه «صبح و نشاط» یکی از برنامه های خوب شبکه سه است و جای کار بیشتری دارد، تا در این برنامه به موضوعات متنوعی در رشته ورزش های همگانی بپردازیم.در هر قسمت ازبرنامه، یک سری آیتم به فراخور ذوق و سلیقه مخاطب اضافه می شود، البته برای کودکان و نوجوانان هم فضایی ایجاد شده تا بتوانند مشارکت کنند, برای نمونه پیش از این عروسکی طراحی شده بود که با بچه ها ارتباط برقرار می کرد و با هم ورزش می کردند.
« فهیم » با اشاره به حضور مردم در صحنه ضبط برنامه بیان کرد: در فضای استودیو شرایط متفاوت است و برنامه راحت تر اجرا می شود، اما اجرا در فضای باز سخت است، زیرا شرایط آب و هوایی در فصل های مختلف کار را دشوار می کند. برای نمونه برای آیتم ورزش در کنار مردم تغییر لباس می دهم و این تغییر لباس در ماشین کار سختی است، اما حضور مردم در کنار ما حال و هوای برنامه را با نشاط می کند.
مجری برنامه «جدول» درخصوص اجرا در برنامه های مختلف تلویزیونی گفت: شروع کار من با برنامه «طعم زندگی» از شبکه سه بود ، این برنامه خانواده محور و موضوعات روانشناسی و اجتماعی را بیان می کرد و سپس وارد برنامه «سلامت باشید» با محوریت موضوعات پزشکی شدم که حدود سیزده سال این برنامه را اجرا کردم و این برنامه هم مخاطبان زیادی به دلیل گفت و گو محور بودن برنامه داشت . من تمام تلاش خود را به کار بستم تا با مطالعه , تمام سوالاتی که در ذهن مخاطب وجود دارد را بیان کنم. البته باید بگویم به دلیل اجرا این برنامه مرا با معاون درمانی بیمارستان فرهیختگان اشتباه می گیرند زیرا نام او هم فرشید فهیم است. بعد از این برنامه , اجرای مسابقه «جدول» به من پیشنهاد شد ولی مدیران شبکه می گفتند به دلیل اجرای برنامه های گفت و گو محور, بهتر است این برنامه که نشاط و هیجان بالایی می خواهد را اجرا نکنی , با این وجود برنامه را شروع کردیم و خوشبختانه بسیار پرمخاطب شد , هیجان و کمکی که به شرکت کنندگان می دادم برای مخاطب جذاب بود. خیلی از مردم به من می گفتند تا قبل از برنامه «جدول» علاقه ای به جدول نداشتیم اما از زمانی که این برنامه اجرا شد به جدول علاقه مند شدیم.
وی افزود: نوع اجرا در برنامه های مختلف , متفاوت است و باید مخاطب خود را بشناسید و بدانید اکنون چه چیزی می خواهد, گاهی باید با مخاطب شوخی و گاهی باید کمتر صحبت کرد، همه این ها آزمون و خطا است . مخاطب بسیار باهوش است ،بنابراین مجری باید خودش باشد و با مطالعه دایره لغات خود را گسترش دهد، تا از عهده برنامه برآید. سعی می کنم برنامه هایی را اجرا کنم که توانایی آن را داشته باشم و اگر احساس نیاز به مطالعه درباره برنامه کنم, دانش خود را بالا می برم. مخاطب از این شاخه به آن شاخه پریدن را دوست ندارد ولی من سعی می کنم خود را در چهارچوب برنامه ها قرار دهم.
« فهیم » درخصوص اینکه مردم به چه برنامه هایی نیاز دارند, گفت: متاسفانه خیلی از برنامه های خوب رسانه تعطیل شدند، مانند برنامه «جدول»،«برنده باش» و «نود» و خیلی از برنامه هایی که مردم ارتباط خوبی با آنها داشتند. فکر می کنم سلیقه تهیه کننده ها در حال تغییر است و این موضوع به سلیقه مخاطب و رسانه ما لطمه می زند. باید به فکر نوستالژی باشیم و از برنامه های گذشته که مردم آن ها را دوست داشتند , استفاده کنیم. مردم برنامه « ماه عسل » را دوست داشتند و هر ماه رمضان منتظر این برنامه بودند و به نظر من حیف است که چنین برنامه هایی از کنداکتور خارج شوند.
او ادامه داد: برخی سریال هایی که این روزها ساخته می شود , محتوای خاصی ندارند و کم مخاطب هستند اما زمانی که صد قسمت از سریالی مانند «پدر سالار» را بسازیم , ارزشمند است و مردم دوست خواهند داشت. برنامه های خوب در ذهن مخاطب می ماند اما این روزها شاهد برنامه های کم مخاطب هستیم. متاسفانه این روزها برخی اسپانسرها در برنامه مناسب نیستند و باید اسپانسرهایی که برای برنامه می گیرند ,خوب و تبلیغات آن در حاشیه باشد.

گفت و گو از : مینا قنبری 

برچسب ها: مجری ، تلویزیون ، رادیو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار