شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

«مصطفی کارخانه» پیشکسوت والیبال و عضو هیئت‌ رئیسه فدراسیون والیبال در رابطه با بازی بعدی تیم ملی در یک‌ هشتم نهایی لیگ ملت‌های والیبال مقابل لهستان به خبرنگار دیباچه گفت : ما یک‌ بار لهستان را شکست دادیم و ترسی در دل آن‌ها از رودررویی با ما باقی‌مانده است.در روز خوب‌مان آن‌ها را تحت فشار قرار دادیم و باعث شدیم خطاهای تیمی آن‌ها بالا برود. اگر ۱۰ دست دیگر بازی می‌کردیم باز ما برنده بودیم. امیدوارم دوباره در بازی با لهستان روز خوب  ما باشد.

وی ادامه داد: شرایط به‌گونه‌ای است که آن‌ها دیگر از امتیاز میزبانی بهره‌مند نیستند. ما نیز رقیب سرسختی برای لهستان هستیم. اما قطعا باید بدانیم این بازی مقابل آن تیم بازی‌های گروهی نیست. اصلا نباید تصور کنیم همان تیم مرحله گروهی را می‌توانیم به‌سادگی پشت سر بگذاریم.

رای به آمدن «آلکنو» دادم، چرا باید به او توهین کنم؟ / نباید به لهستان با چشم بازی مرحله گروهی نگاه کنیم

« کارخانه »  در ارتباط با این که چه پیشنهادی به «بهروز عطایی» برای برد لهستان دارد، گفت: آقای عطایی کار خود را بَلَد است. می‌داند برای برد بازیکنانش باید تاثیرگذار باشند. قطعا این را می‌داند و من نگرانی ندارم و معتقدم شانس هر دو تیم برای پیروزی برابر است. پس باید بجنگیم و باهوش بازی کنیم. تیمی که باهوش بازی کند، درصد خطای کمی دارد، تصمیم‌های خوبی می‌گیرد و پیش‌بینی‌های آن به واقعیت نزدیک‌تر است. این‌ها چیزهایی است که باید لحاظ شود. بهروز عطایی و کادر او کار خود را به‌ خوبی بلدند‌ ان‌شاءالله با کادر تمام ایرانی از این فرصت استثنایی استفاده کنیم و به جمع چهار تیم برتر برسیم که در این‌ صورت اتفاق سال را رقم خواهیم زد.

مربی اسبق تیم‌ملی والیبال کشورمان در رابطه با ظهور ستاره‌های جدید و مقایسه با نسل قبلی تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات تیم ما در هر بازی نسبت‌ به بازی قبل شرایط بهتری را تجربه می‌کند. این مساله قطعا یک‌ شبه اتفاق نیفتاد و بازی به بازی پیشرفت حاصل شده است. نمی‌پذیرم که با نسل قبلی مقایسه شوند آن نسل در زمان خود کارهای بزرگی انجام دادند و اگر امروز عزت و افتخاری داریم آن نسل بی‌تاثیر نبوده‌ است. این نسل آمده و جایگزین آن‌ها شده و شروع خوبی نیز داشته‌ است. ما باید ۳ سال دیگر با این تیم چنین نتایجی را تجربه می‌کردیم. اما همین الان رسیده‌ایم و اتفاق بزرگی رقم خورده‌ است.

وی در رابطه به بهترین بازیکن تیم نیز افزود: نمی‌توانم اسم یک نفر را ببرم، زیرا معتقدم همه بهترین بودند. «امین اسماعیل‌نژاد و امیرحسین اسفندیار» ستاره بوده‌اند «میلاد عبادی‌پور» آن‌قدر تیم را خوب اداره می‌کند و تیم را به پیش هدایت می‌کند که نهایت ندارد. «حضرت‌پور و وادی» عالی‌اند. وادی بازی به بازی به مرز بلوغ فکری می‌رسد. دو دفاع وسط عالی داریم. که «توخته» خوب حمله می‌کند و «جلوه» خوب دفاع می‌کند. یک مجموعه یکدست با کادر عالی که تسلط فوق‌العاده‌ای بر روی تیم دارند.

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال در ارتباط با مسیر پیشرفت والیبال نیز گفت: ما درحال ساخت یک تیم جدید هستیم. این تیم یک شروع خوب داشته که باید به فال نیک بگیریم و ادامه بدهیم. راه پیش داریم و دیگر به فرد متکی نیستیم، که اگر فردی و عضوی جدا شد کار مختل شود. چرا که مجموعه سازمان‌ یافته است و مدیریت آن مدیریت قوی است. فدراسیون توانمند و پویایی داریم و کارها بر اساس یک سیستم و ساختار به پیش می‌رود.

کارخانه درمورد حواشی به‌ وجود آمده در رابطه با اشاره وی به دستمزد «آلکنو» نیز خاطرنشان کرد: بنده فقط گفتم مربی خارجی و از آقای آلکنو اسمی نبردم. بالاخره مربی خارجی با خانه و ماشین و غیره برای ما هزینه دارد. بنده از قرارداد آقای آلکنو خبر نداشتم منظورم این بود که به‌جای هزینه برای مربی خارجی باید برای مربیان داخلی هزینه کنیم.

وی ادامه داد: رشد و توسعه والیبال ما صرفا مربوط به بازیکنان نبوده و در عالم مربیگری نیز رشد خیلی خوبی داشته‌ایم. قصد تخریب هیچ شخصی را نداشتم. آقای آلکنو مربی بزرگی است و قبولش نیز دارم. در آن مقطع نیاز بود باشند و به خدمت گرفته شدند. بنده از کسانی بودم که در هیئت‌رئیسه به آمدن ایشان رای دادم، پس قطعا منظور بنده حمایت از آقای عطایی بوده‌ است.

کارخانه همچنین افزود: وقتی کیفیت والیبال ما آن‌قدر بالا رفته‌ است که مقام‌معظم رهبری در صفحه شخصی خود تبریک می‌گویند، این افتخاری‌ است برای جامعه والیبال ما که لایق تبریک ایشان باشیم. منظور بنده حمایت بیشتر و بهتر از سرمایه‌هایی چون آقای عطایی بود و بس.

این کارشناس والیبال در رابطه با ناراحتی مهاجران افغانستانی از موضوع مطرح‌ شده توسط وی در برنامه تلویزیونی نیز تاکید کرد: بنده عذرخواهی کردم و در این‌ موضوع نیز اصلا قصدی از تخریب این عزیزان نداشتم. در حالی‌ که خودم کارگر هستم به کارگران عزیز توهین نمی‌کنم. گفتمان بنده صحیح نبود و عذرخواهی دوباره می‌کنم. برای اشاره به پایین بودن دستمزد سرمربی تیم‌ملی از ادبیات مناسبی استفاده نکردم. بنده خاک پای همه مردم افغانستان هستم.

انتهای پیام/

گفت و گو از : مجتبی بیگلری 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار