شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

زهرا فرود : اغراق نیست اگر بگوییم فوتبال محبوب ترین ورزش در کشور است.به طوریکه بیشتر علاقمندی ها،رغبتها وتمایلات بویژه در جوانان،نوجوانان وحتی کودکان را به سمت خود محدود کرده تا حدی که وقتی توپی می یابند ناخودآگاه اولین کاری که می کنند یا رو پایی می زنند، یا شوت ویا درنهایت پی یار می گردند تا خلاصه تیمی تشکیل دهند و در یک مدت هرچند کوتاه با مشغول شدن به بازی فوتبال دلی از عزا درآورند. خیلی از والدین با ثبت نام کودکان خود در کلاس ها، مدارس و حتی باشگاههای فوتبال سعی می‌کنند انگیزش وعلاقه به این ورزش را درفرزندان خود نهادینه کنند که البته این به کنار ،رسانه ها بویژه تلویزیون هم در این حیطه سهم کمی ندارد وبا اختصاص دادن بسته های تولیدی بسیار به برنامه های فوتبالی و پخش مسابقات داخلی وخارجی به سایر رشته های ورزشی که شاید استعدادهای زیادی بتواند بواسطه آنها شکوفا شود آنچنان که باید توجه نمی کند .اما شاید برنامه" ورزش های ناشناخته" که به تازگی از شبکه ورزش سیما به جهت آشنا نمودن مخاطبان جوان و نوجوان با ورزش های ناشناس روی آنتن رفته بتواند به نوبه خود حلقه محدود شده علاقه مردم به ورزش فوتبال را ضمن تغییر فراخ تر کند و ذهنیت ها و نیز رغبتها را به سمت رشته‌های مختلف ورزشی معطوف نماید. "مهدی امدادی" کارگردان برنامه "ورزش های ناشناخته" می گوید: این مجموعه برنامه با رویکرد افزایش اطلاعات ورزشی ساخته شده و در هر قسمت به سراغ یکی از رشته های ورزشی کمتر شناخته شده می‌رود و آنها را از جنبه های مختلف مورد کنکاش قرار می دهد.

پای صحبت کارگردان برنامه

"مهدی امدادی" کارگردان مجموعه برنامه "ورزش های ناشناخته" به خبرنگار دیباچه گفت : این برنامه در قالب یک مجموعه ترکیبی با ساختاری نو به معرفی حدود صد رشته ورزشی خواهد پرداخت.

او افزود: مجموعه برنامه" ورزش های ناشناخته" به صورت مستند تاریخی- تحلیلی در طول فصل تابستان هر شب به سراغ یکی از رشته های ورزشی ناشناخته یا کمتر شناخته شده می‌رود و به تشریح تاریخچه آن ورزش، قوانین ،روند شکل گیری و پیدایش آن می پردازد. همچنین این مستند نیم نگاهی به برخی ورزش های نوظهور و گسترش آن ها به عرصه المپیک های ورزشی نیز خواهد داشت.

"امدادی" با بیان اینکه "ورزش های ناشناخته" در لابلای روایت‌های خود به معرفی ابداع کنندگان ورزش های نوظهور نیز می‌پردازد اظهار داشت: رشته های ورزشی مورد توجه در این در این برنامه رشته هایی هستند که به صورت ورزش بومی- محلی در منطقه های خاص رشد پیدا کرده‌اند و هم اکنون دارای فدراسیون یا انجمن رسمی شده اند ولی هنوز آنچنان در سطح جهانی شناخته شده نیستند.

کارگردان مجموعه" برنامه ورزش های ناشناخته" بیان کرد :تمام منابع این برنامه به صورت تصاویر مستند تهیه شده‌اند و برخی از تصویرها نیز بعد از بازسازی مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین مخاطب در این مستند شاهد پخش تصاویری از برخی رشته های ورزشی می شود که تاکنون دیده نشده اند.

این کارگردان ادامه داد :در نگارش فیلمنامه این مستند سعی کردیم مطالب ساده و روان باشند تا مخاطب نوجوان و جوان علاوه بر آشنایی بیشتر وبهتر با رشته های ورزشی بتواند ارتباط خوبی با محتوای مجموعه برقرار کند.

"امدادی: خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۸۰ رشته ورزشی برای کنکاش و معرفی به مخاطب شناسایی شده که " دراگون بوت"، "فوتبال دستی"، "تک بال" ، "چوب بر"، "چیس تگ" و "پدل" از جمله آنهاست و همزمان با روی آنتن رفتن قسمت‌های آماده شده این برنامه هم اکنون پژوهش برای تولید ۵۰ قسمت جدید از این برنامه به پایان رسیده و نگارش متن ۳۰ قسمت دیگر نیز کامل شده و به طور کل پیش‌بینی می شود "ورزش های ناشناخته "در قالب ۱۰۰ قسمت راوی رشته های ورزشی مختلف باشد.

پای صحبت کارگردان برنامه

گفتنی است کار پژوهش و جمع آوری تصاویر این مستند تحلیلی که سید علی حسینی زاد تهیه کنندگی آن را برعهده دارد توسط یگ گروه ۸نفره انجام می شود و"پویا عیدی زاده"، مدیریت تولید و "آرش عبدالعظیمی " نیز گویندگی ورزش های ناشناخته را برعهده دارند.

لازم بذکر است "مهدی امدادی" همزمان با "ورزش های ناشناخته " برنامه تولیدی دیگری را برای مخاطبان نوجوان و جوان شبکه ورزش سیما ، با عنوان «ورزش و مهارت» را نیز کارگردانی نموده که جهت آموزش و یادگیری ورزش‌های همگانی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان به خصوص در ایام تعطیلات تابستان تهیه شده است.

در فصل اول این برنامه، آموزش ۱۲ رشته ورزشی ساده و ارزان، از سطح پایه آغاز شده و اصول درست بازی کردن هر کدام از ورزش‌ها آموزش داده می‌شود. نتیجه آموزش‌های این برنامه، لذت‌بخش نمودن ورزش‌ برای مخاطبان خواهد بود.

در فصل اول این برنامه که" سید علی حسینی زاد" تهیه کنندگی آن را برعهده دارد ۴ رشته پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، اسکیت و کشتی توسط مربیان درجه یک تیم‌های ملی و معرفی شده از فدراسیون‌های مربوطه در قالب برنامه‌ای شبانگاهی آموزش داده خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳