پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۸۲
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۶ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سرپرست و رئیس کمیته سایکل توریست و فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

زهرا فرود : می‌گویند فقط باید دلِ خجسته و فکر و خیالی بی دغدغه داشته باشی که بخواهی دل از زندگی ماشینی امروز بِکَنی و با دوچرخه رهسپار جاده شوی و تمام طول مسیر را رکاب بزنی، حتی شاید تنها و بدون هم رکاب ،اما اینگونه نیست در واقع مگر می شود انسان بود و دغدغه ای نداشت؟ به هر حال آدمی هست و اندیشه و خیال . شاید همین رکاب زدن ها تنها التیام جان خسته برخی افراد ،از ورطه روزمرگیها باشد .گردشگری با دوچرخه یا همان "سایکل توریست" موضوعی است که نه دل خجسته می‌ طلبد و نه ذهن بی دغدغه، بلکه کمی عشق ،همت و علاقمندی به لمس طبیعت بِکر میخواهد؛ البته با چاشنی احساسِ عمیقِ نوازش باد و آفتاب. در واقع به جرأت می توان مدعی بود که فقط یک سایکل توریست است که می‌تواند در تمام مسیر سفرش هوای پاک طبیعت که عاری از هرگونه آلاینده است را میهمان ریه‌هایش کند.او کسی است که لذت دل سپردن به طبیعت را چشیده و نظاره گر زیباییهایی شده که هیچ نگاه دودآلودِ ماشین سواری ،قادر نیست به نظاره آنها بنشیند. جذابیت های گردشگری با دوچرخه سبب شده طی چند سال اخیر شاهد افزایش تعداد "سایکل توریست" درکشور باشیم. "کوروش قاسمیان" یکی از همین سایکل توریست هاست. او سرپرست و رئیس کمیته سایکل توریست و فدراسیون دوچرخه‌سواری و رئیس کمیته پزشکی هیئت دوچرخه سواری شمال غرب تهران است ."قاسمیان" که مربی و داور دوچرخه سواری نیز بوده معتقد است : "سایکل توریست" قادر است با دوچرخه اش جاذبه های طبیعی ومکان های بکری از این سرزمین را فتح کند که هیچ سواره ای به آن نرسیده است .او به عنوان سفیر فرهنگی ،صلح ودوستی بیشتر از هر مسافری فرهنگ‌ها را لمس می کند و تاریخ و آداب و رسوم هر محله را سینه به سینه می شنود وطعم بی نظیر طبیعت را می چشد . سایکل توریست را می‌توان یک دایره المعارف گویا و پویا در عرصه گردشگری دانست.

سایکل توریست سفیر فرهنگی وصلح ودوستی است

"کوروش قاسمیان " سرپرست و رئیس کمیته سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری به خبرنگار دیباچه گفت : گردشگری آهسته یکی از پر طرفدار ترین مدل های گردشگری در جهان محسوب می‌شود که اخیرا از سوی برخی محققان و متخصصان در حوزه گردشگری مورد مطالعه قرار گرفته ،همچنین این محققان تلاش نموده اند تا ارتباط این سبک از گردشگری که‌ با رکاب زدن بر دوچرخه شکل می گیرد را با مقوله رفاه و آسایش جسمی و روانی مَرکَب داران آن که برآنها نام مسافران کم شتاب نهاده اند، ضمن ارزیابی به اثبات برسانند.

او با بیان اینکه همه روزه بر علاقمندان وطرفداران این عرصه افزود می شود ادامه داد : دوچرخه تنها وسیله حمل‌ونقل و ورزشی جذاب ، بدون کربن ،کم شتاب و دوست دار محیط زیست است که به کمک انسان آمده و ترکیب آن با گردشگری باعث شده سبکی از دوچرخه سواری به نام " سایکل توریست" یا "دوچرخه گردی" را رواج دهد.

قاسمیان " افزود : سایکل توریست از قدیمی ترین رشته های مورد حمایت فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در بخش( cycling for all)دوچرخه سواری همگانی بوده و از همین روی، فدراسیون دوچرخه سواری سالهاست یک کمیته مجزا به عنوان کمیته سایکل توریست تشکیل داده تا بتواند در این راستا برای ترویج ، آموزش ، حمایت و تشویق آحاد جامعه به این فعالیت ورزشی - گردشی اهتمام ورزد .

سایکل توریست سفیر فرهنگی وصلح ودوستی است
البته همیشه این امر تحت الشعاع کار اصلی فدراسیون که ورزش قهرمانی است قرار گرفته که با استقرار سرپرست جدید فدراسیون مجددا توسعه و فعالیت این سبک دوچرخه سواری در دستور کار فدراسیون قرار گرفت و از اینجانب با توجه به تجربیات و فعالیت های زیادی که در حوزه گردشگری با دوچرخه داشتم تقاضا شد مسئولیت این کمیته را بر عهده گیرم و در حال حاضر کمیته سایکل توریست فدراسیون با طراحی و برنامه ریزی اصولی قصد دارد به رواج و حمایت واقعی از این سبک دوچرخه سواری بپردازد . چرا که این سبک دوچرخه سواری در عصری که همه چیز با شتاب انجام می پذیرد و حتی تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است دارای محاسنی می باشد که نیاز امروزه بشر خصوصا جامعه ما است .

"رئیس وسرپرست کمیته سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری" اظهار داشت: در این عرصه فرد فرصت بیشتری برای تعامل با جوامع محلی و فرهنگی نقاط مورد بازدید خواهد داشت . همچنین این سبک از دوچرخه سواری در عین جذابیت در زمره ارزان ترین گردشگری ها محسوب می شودکه می‌تواند مورد استقبال افراد قرار گیرد. دراین نوع گردشگری فرد در حین فعالیت بدنی و ورزشی روح خود را علاوه بر پرورش دادن ، در مسیر چالش های مختلف زندگی رها می‌ سازد.

وی ادامه داد: از دیگر خصوصیات خوب این سبک از دوچرخه سواری وگردشگری تمرین صبر و استقامت است . همچنین شناخت بهتر وبیشتر نسبت به آداب ، رسوم و فرهنگ اقوام و جوامع محلی از ویژگی های خوب سفر با دوچرخه است چرا که وقتی فرد با دوچرخه سفر می‌کند از زندگی پر استرس و پر هیاهو جدا شده و خود را در بوته آزمایش و مواجه شدن با چالش های مختلف قرار می‌دهد‌ و لذت بردن از مسیر زندگی تا سعی در جهت رسیدن به یک هدف را، هم زمان وموازی باهم تجربه می‌کند.


"قاسمیان" که تاکنون علاوه بر داخل کشور ،در کشورهایی چون ارمنستان،گرجستان وترکیه با سایکل توریست های خارجی هم رکاب بوده افزود :سایکل توریست‌ها سفیر فرهنگی کشور خود هستند آنها با ترویج آداب ،رسوم وشناساندن تاریخچه میهن و زادگاه خود به مردم سایر کشورها می توانند سفیر ترویج صلح و دوستی باشند .

"کوروش قاسمیان" پیرامون سفر سایکل توریست های خارجی به کشور گفت : اکنون گستره سفر سایکل توریست های خارجی به کشور نسبت به چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته وآنها علاوه بر علاقمندی به برخی فرهنگ وخرده فرهنگهای ایران زمین، تمایل بسیاری به تماشای اماکن تاریخی ، مذهبی و آیین های مذهبی ما دارند با این حساب سایکل توریست های خارجی می توانند پتانسیل های خوبی برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف کشور به کل جهان باشند بویژه اینکه برخی از آنها فعالان عرصه فضای مجازی هستند وبا گذاشتن فیلم وتصاویر مختلف از اماکن گردشگری کشور می توانند نقش بسزایی در معطوف نمودن گردشگران سایر کشورها به این آب وخاک و در نهایت ارز آوری به کشور داشته باشند و نکته جالب این که چون سایکل توریست یک گردشگر حرفه ای محسوب می شود جدای هر گونه جهت گیری خاص می تواند مشاهدات و توصیفات خود از ایران یا هر کشور ومنطقه ای دیگر را اغلب بدون هیچ گونه غرض ورزی منتشر کند .

این مربی و داور حرفه ای دوچرخه سواری بیان کرد: مهمترین چالشی که سایکل توریسم ها با آن مواجه هستند را می توان در تقابل و تفاوت های فرهنگی در سفرها و عدم انطباق فرد با آنها، ایمنی و امنیت دوچرخه سوار، تنها بودن در سفر، طولانی بودن سفر ،در دسترس نبودن امکانات بهداشتی ،در بعضی مواقع نقص در داشتن لوازم و امکانات مورد نیاز در سفر دانست .

اوبه عنوان سرپرست و رئیس کمیته سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری پیرامون تمهیداتی که کمیته سایکل توریست در راستای بهتر شدن وضعیت این عرصه در نظر گرفته گفت:آموزش و تسهیلگری مهم ترین و اصلی ترین کاری است که این کمیته می تواند برای فعالان این عرصه انجام دهد تا افرادی که با دوچرخه سفر می‌کنند بتوانند بر مشکلات موجود و مختص به این حوزه فائق آیند.

سایکل توریست سفیر فرهنگی وصلح ودوستی است

"قاسمیان "در پایان خاطرنشان کرد: کمیته سایکل توریسم فدراسیون اعلام می‌کند، کاملا آمادگی دارد تا در خصوص آموزش و آشنایی بیشتر جامعه و تشویق خانواده ها و افراد برای استفاده از دوچرخه در سفر راهنمایی و کمک های لازم را ارائه دهد.

برچسب ها: سایکل توریست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳