جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار «دیباچه»؛ چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران دو فیلم در کاخ جشنواره آغاز به کار کرد. فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در سانس نخست اکران و سپس نشست رسانه ای فیلم با حضور بازیگران،عوامل و اهالی رسانه برگزار شد.

امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» در این نشست گفت:همه شخصیت‌های این فیلم پتانسیلی دارند که متعلق به آن نیستند و حالا همگی در زندان با یکدیگر رو به رو می‌شوند.
پریناز ایزدیار در این نشست گفت: این فیلم شاید از نظر لوکیشن به «ابد و یک روز» شبیه باشد اما شخصیت‌ 2 کاراکتر بسیار از هم فاصله دارند. با کارگردان بسیار گفت و گو و تمرین داشتیم تا به شخصیتی که در فیلم بود، برسیم.
شمس ادامه داد: فعالیت در حوزه فیلم کوتاه می‌تواند شرایط را برای ورود به ساخت فیلم بلند، پیدا کردن سرمایه‌گذار و همکاری با عوامل تسهیل کرد.
شمس درباره ایده این فیلم  گفت: ما برای ساخت مستندی در زندان‌ها مشغول به کار بودیم که در آن‌جا شاهد واقعیاتی بودیم که ما را به سمت نگارش این فیلمنامه سوق داد. محله‌ای که در فیلم می‌بینید محل زندگی خود من بود و چون من خودم در جنوب تهران بزرگ شدم؛ دوستان بسیاری داشتم که در زندان بودند و در زیست شخصی خودم شاهد این ماجراها بودم.

رویا تیموریان درباره همکاری با کارگردان های جوان گفت: من با خواندن فیلمنامه متوجه می‌شوم که فیلم ارزش همکاری دارد و یا خیر. من به جوانان امید بسیاری دارم و دیواری میان خودم و آن‌ها نمی‌بینم و دوست دارم که با آنان همکاری و تعامل داشته باشم.
هوتن شکیبا گفت: کاراکتر فرهاد بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستندهای مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به‌لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

شمس اضافه کرد: به این فکر می‌کردیم که کار ما بستری عاشقانه دارد و سعی کردیم از چیزهایی که ما را از این فضا دور می‌کند اجتناب کنیم. باید بگوییم که این فیلم ماحصل کاری گروهی است.
بنان تهیه‌کننده گفت: تابستان پارسال بود که من سناریو را خواندم و امید شمس را هم از سینمای کوتاه می‌شناختم. مدت زمانی طولانی ما منتظر پروانه ساخت بودیم و سازمان سینمایی و ارشاد نکاتی را در جهت بهبود کار به ما یادآوری کردند و فکر می‌کنم نتیجه کار خوب شده و مخاطب از آن راضی خواهد بود.
سیاوش چراغی‌پور بازیگر درباره نقش یک زندانی اظهار کرد: این فیلم برای من تجربه‌ای بسیار خوب بود. من تا به حال از در زندان هم رد نشده بودم و اگر کسی گذرش به آنجا بیفتد می‌فهمد دنیایی جداگانه دارد که برایم جذاب بود.
شمس درباره شخصیت «پروانه» گفت: شخصیت پروانه کنش‌محور، قوی و جسور است و از دید من ضعیف نیست.

گزارش از مینا قنبری

در ادامه نادر فلاح بازیگر فیلم درباره نقش خود، گفت: خوشحالم در این فیلم بازی کردم و بابت همکاری با این تیم خوشحالم

برچسب ها: رویا تیموریان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار