پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

 زهرا فرود : سری جدید مجموعه انیمیشن "کوچولوهای کنجکاو" به کارگردانی وتهیه کنندگی " آتنا مسلمی" در مرکز پویانمایی صبا به تولید رسید. "آتنا مسلمی "می گوید: از آنجا که مقوله تخیل وخیال پردازی در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است ،در "کوچولو های کنجکاو" سعی شد این قوه با بهره گیری از موضوعات روز تقویت شود ،تا از طریق آن بتوانیم راه کارها و الگوهای رفتاری صحیح در مواجهه با مسائل ومشکلات زندگی را به خردسالان ارائه‌ دهیم.

سری جدید مجموعه انیمیشن

 تهیه کننده و کارگردان مجموعه پویانمایی "کوچولوهای کنجکاو" در ادامه گفت : در سری جدید کوچولوهای کنجکاو ، موضوعاتی همچون ارتباط روز افزون خردسالان با مقوله تکنولوژی و همچنین مواجهه آنها با بحران ها و پدیده های زیست محیطی در بستر فضای کودکانه مورد بررسی قرار می گیردو نیز بهره‌گیری از کاراکترهای جدید و همینطور گروه دوستان و همسالان در این انیمیشن ،ضمن فراهم نمودن آزمون و خطا برای مخاطب کودک و خردسال، بر جذابیت بصری و سرگرمی کوچولوهای کنجکاو افزوده است.

وی با بیان این مطلب گفت :مجموعه جدید "کوچولوهای کنجکاو" تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج ،موثرو کاربردی در زندگی روزمره ،مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی درخردسالان می شود را برای این قشر الگوسازی کند و با حفظ وتکرار بخشی از محتواهای سری قبل ،در قالب مضامین عام و بنیادی که نقش بسزایی در تعلیم آموزه های زندگی به خردسالان دارد ،ضمن تثبیت مفاهیم ضروری ، فضای وسیع تری را برای تفهیم بهتر مبحث مسئولیت پذیری در مخاطبان خردسال ایجاد کند وهمچنین این ذهنیت را در آنها نهادینه کند که بهترین مراقب ،همواره والدین‌ هستند.

سری جدید مجموعه انیمیشن

تهیه کننده وکارگردان این انیمیشن ادامه داد:رویکرد تعلیمی و تادیبی یکی از مهمترین مباحث به کارگرفته شده در این مجموعه است. و پشت سرگذاشتن آزمون وخطا از سوی شخصیت‌های انیمیشن "کوچولوهای کنجکاو " در درک نمودن و نیز دست یافتن به مفهوم درست از مسائل زندگی با حضور والدین یا طوطی و درخت دانا که از کاراکترهای این پویانمایی هستند از دیگر آیتم های سری جدید" کوچولوهای کنجکاو" است، همچنین بهره گیری فیلمنامه وجلوه های بصری این پویانمایی از قوه تخیل، سبب شده به مفاهیم انتزاعی انیمیشن "کوچولوهای کنجکاو "، عینیت بخشیده شود، به گونه ای که مخاطبان براحتی می توانند با محتوا وساختار سری جدید این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

مسلمی گفت: از آنجا که مجموعه "کوچولوهای کنجکاو"از موضوعات روز برای آموزش‌ مفاهیم خود به خردسالان بهره گرفته و مسائلی را مورد تاکید قرار می‌دهد که از سوی خانواده و مدرسه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند بنابراین می توان آن را اثری تولید شده برمبنای نیازهای آموزشی کنونی خردسالان محسوب نمود و پرداختن به معضل محدود شدن روابط خردسالان با همسالان خود به دلیل شیوع بیماری کرونا وهمچنین پیشرفت تکنولوژی از دیگر آیتم های سری جدید "کوچولوهای کنجکاو " هستند .

تهیه کننده کوچولوی کنجکاو اظهارداشت : موضوعات این انیمیشن بر اساس نیاز مخاطبان خردسال گزینش شده ،بنابراین خردسالان با ماجراهای آن به طور کامل همذات‌پنداری خواهند کرد و برای ایجاد همذات‌پنداری بیشتر با "کوچولوهای کنجکاو" از حیواناتی در جهان تخیل استفاده شده که گاه نقش سایه را بازی می‌کنند .چرا که معتقدم بهره گیری از این الگو کمک خواهد کرد تا مخاطبان این پویانمایی، در جهان تخیل با خود روبرو شوند و به این درک دست یابند که در زندگی چگونه خواهند توانست براحتی خطاهای خود را پذیرفته و با آنها روبرو شوند.


وی بیان کرد:این مجموعه که روایت بازیگوشی ،خیال و رویا پردازی سه خواهر و برادر کوچک به نام های امین آرزو و امید با جهان پیرامونشان است به صورت اپیزودیک و با فرمت کات اوت در ۲۶ قسمت تهیه و تولید شده؛ همچنین نگارش ۵۲ قسمت دیگر از این مجموعه انیمیشن، به قلم "نغمه تفلیسی" به رشته تحریر درآمده است . در سری جدید" کوچولوهای کنجکاو" دو دوست و چند حیوان که کاملا شخصیت پردازی شده اند به مجموعه افزوده شدند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی خواهند داشت و در هر قسمت رخدادهایی را خلق می‌کنند.

سری جدید مجموعه انیمیشن

مسلمی در پایان اظهار داشت: توجه همه جانبه بویژه حمایت های مالی، مهترین گام در تولید مجموعه‌های پویانمایی ازجمله انیمیشن" کوچولوهای کنجکاو" است و این مجموعه‌ها که بر اساس نیاز مخاطب ایرانی که همان گروه خردسال هستند تولید می‌شوند ، قطعا بیش از مجموعه‌های مشابه خارجی می‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند پس حمایت از تولیدات داخلی قطعا بیش از مجموعه ها و سریال‌های خارجی می‌تواند در اهداف تعلیمی و تادیبی‌ گروه های خردسال و کودک موثر باشد چرا که زبان و فرهنگ ایرانی و اسلامی از این طریق می‌تواند بسط یابد و نقطه عطف ساخت اینگونه مجموعه‌ها برای کودکان این سرزمین باشد.

گفتنی است سری جدید مجموعه انیمیشن "کوچولوهای کنجکاو " در قالب ۲۶ قسمت همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه های سیما می رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳