سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰  |  Tuesday, 18 January 2022

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

نسرین نکیسا بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درخصوص فعالیت‌های جدید خود در گفتگو با خبرنگار «دیباچه» گفت: این روز‌ها سکانس‌های نهایی سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی را دارم که به زودی بازی من در این سریال تمام خواهد شد و به تازگی در سریال «بی نشان» به کارگردانی راما قویدل ایفای نقش می‌کنم. من در سریال «جیران» که محصول شبکه نمایش خانگی است، نقش مادر جیران را بازی می‌کنم، این سریال نگاه عاشقانه به زندگی ناصرالدین شاه و جیران یا همان خدیجه دختر روستایی اهل شمیرانات است.

نقش مادر «جیران» را بازی می‌کنم / اگر خشت اول در فیلم یا سریال، درست نهاده شود تا ثریا درست می‌رود / سانسور گاهی ماهیت اثر را از بین می‌برد

نکیسا درخصوص تفاوت بازی در سریال‌های نمایش خانگی و سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: اگر بخواهیم مخاطب عام را درنظر بگیریم، مدیوم تلویزیون خیلی گسترده‌تر است و در همه خانه‌ها مردم به تماشای تلویزیون می‌نشینند و مخاطب شبکه نمایش خانگی کمی خاص‌تر است ؛ اما ویژگی‌هایی که سبب می‌شود تلویزیون و شبکه نمایش خانگی از هم جدا شوند در شکل اجرایی، موضوعات و ایده‌های مطرح شده است. گاهی این تفاوت‌ها سبب می‌شود تا بازیگری مثل من میان این دو انتخاب کند، ولی من هر دو مدیوم را می‌پسندم.

بازیگر سریال «کیمیا» با اشاره به کیفیت آثار تلویزیونی خاطرنشان کرد: مخاطب امروز ،باهوش، فهیم و مخاطبی است که به بلوغ فکری و فرهنگی رسیده و از همه مهم‌تر این است که تماشاگر دوست دارد مطالبی که در قالب فیلم و سریال روایت می‌شود، بر اساس صداقت باشد، مسائلی که پیرامون ما و در اجتماع و خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، هر چه این مسائل صریح، صادقانه و شفاف‌تر بیان شود، برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد.

او افزود: با توجه به شرایط امروزی و فشار‌های روحی و روانی ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا، همه انسان‌ها نیاز به زنگ تفریح دارند و خوب است که از این فرصت استفاده و به مضامین و ایده‌ها با دقت بیشتری پرداخته و ذائقه مخاطب درنظر گرفته شود تا حال تماشاگران را بهتر کند.

« نکیسا » درخصوص فیلمنامه‌های امروزی گفت:فیلمنامه‌های ضعیف معظلی است که سال‌ها در آثار دیده می‌شود. مشکلی که در آثارتلویزیونی، سینمایی و نمایش خانگی وجود داشته و باعث می‌شود آثار با اقبال خوبی مواجه نشوند، به موضوع ضعف فیلمنامه‌ها باز میگردد. به هر حال بستر یک کار تولیدی فیلمنامه است و اگر خشت اول درست نهاده شود تا ثریا درست می‌رود. از طرفی مسئله سانسور‌ها هم مهم است و اگر آزادی عمل به نویسندگان، کارگردان‌ها و گروه‌های اجرایی داده شود تا درست همانی که نویسنده مدنظر داشته، ساخته  و پرداخته شود طبیعتا بازخورد بهتری هم خواهد داشت، اما این روز‌ها مسئله سانسور به اکثر آثار نمایشی حتی در تئاتر، تلویزیون و... آسیب می‌زند و گاهی ماهیت اثر را از بین می‌برد.

 

گفت و گو از مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو «دیباچه» با رئیس مرکز پویانمایی صبا

پخش بی رویه انیمیشن‌های خارجی در پلتفرم‌ها، مانع رشد و توسعه انیمیشن داخلی است

۱۱:۲۴  -  ۲۷ دی ۱۴۰۰
گفتگو دیباچه با آقای دوبلور و آقای مجری- بازیگر درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران

شروین قطعه‌ای: از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال چندانی نخواهم کرد / کیوان ساکت‌اف: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به محیط زیست کمک می‌کند

۱۶:۵۹  -  ۲۲ دی ۱۴۰۰
تهیه کننده و کارگردان مجموعه پویانمایی "چیا" به دیباچه گفت

فیلمنامه و قصه جذاب، تضمین کننده موفقیت انیمیشن‌ها در بازار نابرابر تولیدات داخلی و خارجی است

۱۵:۳۶  -  ۲۱ دی ۱۴۰۰
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها