شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۲۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه سینما  تئاتر ، به سرعت مروری داریم بر آنچه در دنیای سینما و تئاتر رخ داده است.

اولین خبرمربوط به وضعیت وخیم هنرمند دوست داشتنی سینما ، بابک برزویه است ؛ این عکاس با سابقه ، متاسفانه این روزها به دلیل یک عارضه مغزی در بیمارستان « ایران مهر » بستری شده و آنطور که ایسنا هم به نقل از امیر پورمند  دوست و همکار بابک خبرداده ، متاسفانه این عکاس سینما ، از هفته گذشته دچاراین بیماری جدی شده  و هم‌اکنون  در کما به سر می برد و  شرایط خوبی ندارد . 

اخبار کوتاه سینما / از نگرانی اهالی سینما نسبت به وضعیت وخیم عکاس سرشناس در بیمارستان تا ساخت اثری اپیزودیک با محوریت تعرض جنسی

گفتنی است دکتر فرزين برزويه پدر بابک برزویه از پزشکان مطرح کشور در زمینه جراحی مغز و اعصاب است . بابک پیشتر هم دچار عارضه مغزی شده بود .

پایگاه خبری دیباچه برای این هنرمند آرزوی سلامتی می کند

موافقت شورای ساخت با یک فیلم نامه

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با یک فیلمنامه موافقت کرد.

اخبار کوتاه سینما / از نگرانی اهالی سینما نسبت به وضعیت وخیم عکاس سرشناس در بیمارستان تا ساخت اثری اپیزودیک با محوریت تعرض جنسی

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ فیلم‌نامه "میان صخره‌ها" به تهیه‌کنندگی محمد احمدی، کارگردانی و نویسندگی مختار عبدالهی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد.

ساخت اثری اپیزودیک با محوریت تعرض جنسی

پرداختن به آسیب های اجتماعی تلخی مانند تعرض جنسی یا اسیدپاشی از جمله موضاعات حساسی است که به آن در سینمای ایران کمتر پرداخته شده است ؛ شاید یکی از دلایل آن خطوط قرمزی است که صاحبان فیلم ها در این شرایط سخت تولید ، ریسک نمیکنند که به سراغ چنین سوژه هایی بروند ؛ البته یکی از آثار موفق در زمینه پرداختن به قربانیان جنسی، اثر پوران درخشنده است که توانست با فیلم «  هیس!دخترها فریاد نمی زنند » این خط شکنی را انجام دهد و صدای قربانیانی باشد که به دلیل برخی از قضاوت های جامعه ترس از گفتن حقیقت دارند. 

اخبار کوتاه سینما / از نگرانی اهالی سینما نسبت به وضعیت وخیم عکاس سرشناس در بیمارستان تا ساخت اثری اپیزودیک با محوریت تعرض جنسی

حالا اثری به کارگردانی مشترک علی مربی و علی ذاکری راد به تهیه کنندگی مهیار عبدالملکی با محوریت تعرض جنسی ساخته شده و اکنون مراحل تدوین را پشت سر می گذارد.

این فیلم سینمایی که پیش از این قرار بود در چهار اپیزود ساخته شود، با تصمیم عوامل سازنده در سه اپیزود آماده نمایش می‌شود که فیلمبرداری سومین و آخرین اپیزود آن مدتی پیش به پایان رسید.

«خیلی دور نیست» با محوریت تعرض به حریم شخصی، یک شب از زندگی قربانیان تعرض جنسی را روایت می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: همین که رفتم تو ماشین، بوی عطرش خورد به سرم، کاش برنگشته بودم.

زهرا پیرهادی، علیرضا استادی، کریم امینی، شهاب مهربان، افشین غیاثی، نیلوفر وهاب زادگان، پریسا محمدپور، سینا محمدی و... بازیگران «خیلی دور نیست» هستند.

معرفی داوران پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز

اخبار کوتاه سینما / از نگرانی اهالی سینما نسبت به وضعیت وخیم عکاس سرشناس در بیمارستان تا ساخت اثری اپیزودیک با محوریت تعرض جنسی

داوران پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز (ویژه مسائل معلولیت) معرفی شدند.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم پرواز، اسامی هیأت داوران سه بخش ملی، بین‌الملل و فیلمنامه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی به شرح زیر اعلام شد:
داوران بخش ملی: محمدحسین لطیفی، پوران درخشنده، مهدی محمدنژادیان، رهبر قنبری، دکتر فتانه امیری
داوران بخش بین‌الملل: فرهاد توحیدی، محمدحسین لطیفی، دکتر فتانه امیری، مایک لی (ایرلند جنوبی)، ژولی ژاکوا (جمهوری چک)، ماریا سید (هندوستان)، خشایار محمودآبادی
داوران بخش فیلم‌نامه: فرهاد توحیدی، مهدی محمدنژادیان، رهبر قنبری، دکتر فتانه امیری، مصطفی انصافی
جشنواره فیلم پرواز با هدف فرهنگ‌سازی در مورد مسائل معلولیت، از 22 تا 24 دی ماه به دبیری محمدرضا شرف‌الدین در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد. محمدحسین لطیفی به عنوان رئیس هیأت داوران و محمدعلی خبیر نیز به عنوان دبیر اجرایی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار